اظهارات سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به راپور یوناما در مورد تلفات ملکی

دفتر یوناما در کابل، گزارش شش ماهه خود را در مورد تلفات ملکی پخش کرده است، که دران مسئولیت ۴۳ در صد تلفات ملکی به مجاهدین امارت اسلامی راجع شده و همچنان ادعاهای دیگری شده است. ما راپور یوناما را به جدیت رد می کنیم. این راپور بر مبنای معلومات ارگان های امنیتی اداره کابل […]

دفتر یوناما در کابل، گزارش شش ماهه خود را در مورد تلفات ملکی پخش کرده است، که دران مسئولیت ۴۳ در صد تلفات ملکی به مجاهدین امارت اسلامی راجع شده و همچنان ادعاهای دیگری شده است.
ما راپور یوناما را به جدیت رد می کنیم. این راپور بر مبنای معلومات ارگان های امنیتی اداره کابل ترتیب و پخش شده، و قضایای واقعی تلفات ملکی دران بررسی نشده است.
امارت اسلامی همه کوشش های خود را برای جلوگیری از تلفات ملکی به خرج داده، و به همین هدف کمیسیون جداگانه ای را به کار گماشته است.
بمباردمان های کورکورانه و همچنان حملات توپخانه ها و هاوان ها بر خانه ها، قریه ها و اماکن ملکی، عامل اصلی و عمده تلفات ملکی در کشور است، که رویداد اخیر ولسوالی سنگین ولایت هلمند نمونه خوب آن است، و اینگونه وحشت ها از سوی عساکر اداره کابل و حامیان خارجی آن ها صورت می گیرد.
گامهای خوب و مؤثر برای جلوگیری از تلفات ملکی، زمانی برداشته می شود که نهادهای که خود را بی طرف نشان می دهند، واقعا بر اساس همدردی بشری بر موضوع تلفات ملکی تمرکز نمایند. نه اینکه از این موضوع برای ملامتی یک جهت، استفاده سیاسی شود و به حیث ابزار پروپاگند به کار برده شود.
ما می دانیم که راپور یوناما با هماهنگی ارگان های استخباراتی اداره کابل و قومندانی نیروهای خارجی ترتیب داده می شود و موادی طبق خواست و مزاج آن ها دران جا بجا می شود، و از این موضوع کاملا بشری برای برخورد سیاسی و تبلیغانی زمینه سازی می شود.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۶/۱۲/۱۴۴۱هـ ق
۶/۵/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۷/۲۷م