اظهارات سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به تقاضای آتش بس از امارت اسلامی

از چند روز به اینسو، از سوی سازمان ها و جهت های مختلف و مسئولین اداره کابل، از امارت اسلامی به گونه مکرر تقاضای آتش بس و یا کاهش حملات می نمایند. امارت اسلامی برای هموطنان خود و جامعه جهانی واضح می سازد که ما مسئولیت خود را برای صلح و پایان جنگ انجام داده […]

از چند روز به اینسو، از سوی سازمان ها و جهت های مختلف و مسئولین اداره کابل، از امارت اسلامی به گونه مکرر تقاضای آتش بس و یا کاهش حملات می نمایند.
امارت اسلامی برای هموطنان خود و جامعه جهانی واضح می سازد که ما مسئولیت خود را برای صلح و پایان جنگ انجام داده ایم.
همه شاهد هستند که توافقنامه امارت اسلامی با امریکا به همین هدف امضا شد، تا برای به پایان رسانیدن جنگ نزده ساله، راه حل مسالمت آمیز پیدا شود.
در توافقنامه ما و امریکا، که از سوی شورای امنیت و جامعه جهانی نیز تائید شده، تصریح شده است که پس از امضا، باید در ظرف ده روز ۶ هزار زندانیان هر دو جانب رها شوند و زمینه برای آغاز مذاکرات بین الافغانی مساعد گردد.
در نشست های بین الافغانی راه های رسیدن به صلح، امنیت و پایان جنگ سنجیده می شد، و ممکن تا اکنون پیشرفت زیادی صورت می گرفت.
اما چون منافع اداره کابل در دوام جنگ است، از همان روز اول به ایجاد موانع در راستای تطبیق توافقنامه آغاز کرد. رهایی زندانیان را به بهانه های مختلف تا امروز به تاخیر انداخت، تیم جامع مذاکراتی را معرفی نکرد و اختلافات میان خودی را رفع نتوانست.
همچنان امریکا، ناتو و حامیان دیگر آنها نیز در راستای عملی کردن مواد توافقنامه، مسئولیت شان را ادا نکرده اند.
برعکس، ناتو به هدف تشدید و دوام جنگ، ملیون ها مرمی را با اداره کابل کمک کرد، که این خود گام تحریک کننده است.
در حالی که جهت مقابل مسئولیت خود را ادا نمی کند، تقاضای مکرر آتش بس یا کاهش حملات از امارت اسلامی، غیر منطقی و فرصت طلبی است.
امارت اسلامی مطابق با متن توافقنامه، خواهان پیشرفت عملی در روند صلح و امنیت می باشد، و این یگانه راهی است که امارت اسلامی و امریکا را به پایان جنگ و افغان ها را به استحکام صلح رسانیده می تواند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۳/۹/۱۴۴۱هـ ق
۷/۲/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۴/۲۶م