اظهارات سخنگوی امارت اسلامی در مورد ظلم و شکنجه مردم تنگی سلیمان خیل ولسوالی پچیرآگام، ننگرهار

پس ازانکه، سال گذشته مجاهدین امارت اسلامی فتنه داعشی را در ننگرهار شکست دادند و تمام مناطق را پاکسازی نمودند، مردم آن مناطق که از ترس داعشی ها کوچیده بودند، برگشت به مناطق خود را آغاز کردند. درین جمله، حدود پنجصد خانواده تنگی سلیمان خیل ولسوالی پچیرآگام نیز به خانه های شان برگشتند، خانه های […]

پس ازانکه، سال گذشته مجاهدین امارت اسلامی فتنه داعشی را در ننگرهار شکست دادند و تمام مناطق را پاکسازی نمودند، مردم آن مناطق که از ترس داعشی ها کوچیده بودند، برگشت به مناطق خود را آغاز کردند.
درین جمله، حدود پنجصد خانواده تنگی سلیمان خیل ولسوالی پچیرآگام نیز به خانه های شان برگشتند، خانه های شان را بازسازی کردند، کشت های شان را آباد و به زندگی عادی آغاز کردند.
درین سلسله، دیگر آن خانواده های هم به سوی تنگی سلیمان خیل روان بودند، که ازین دره به سبب مظالم داعش فرار کرده بودند.
اما عساکر اداره کابل دهن تنگی دره سلیمان خیل را به روی مردم بسته اند و هیچکسی را برای رفتن به خانه ها و کشت های شان اجازه نمی دهند، همچنان بر آن پنجصد خانواده ای هم ممنوعیت گشت و گذار و انتقال اجناس غذایی و ادویه را وضع کرده اند، که قبلا به این منطقه رفته بودند.
امارت اسلامی این عمل بزدلانه را به جدیت تقبیح می کند، این مردم پیش هم به حمایت حلقات استخباراتی اداره کابل توسط داعش مورد ظلم و اذیت قرار گرفته بودند و اکنون هم به این جرم آزار داده می شوند و با ممنوعیت مواجه می شوند که چرا خانه های خراب شان را دوباره آباد می کنند و به آبادی کشت های تخریب شده شان می روند.
درین مورد، توجه رسانه ها، نهادهای بشری و سازمان های خیریه را، برای حل مشکلات مردم مبذول می داریم، تا ظلم و اذیت مردمی که به آن جا می روند پایان یابد و راه انتقال مواد غذایی و معالجوی در داخل تنگی به روی مردم بسته نشود.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۱۷/۹/۱۴۴۱هـ ق
۲۱/۲/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۵/۱۰م