اظهارات سخنگوی امارت اسلامی در مورد شهادت امام مسجد شیر شاه سوری، کابل

به دوام جنایات حلقات دشمن، امروز در کارته چهار شهر کابل، مولوی عزیز الله مفلح، امام مسجد شیر شاه سوری در یک انفجار به شهادت رسید. انا لله و انا الیه راجعون. امارت اسلامی این قتل را به شدید ترین الفاظ تقبیح نموده، و آن را جنایت بزرگ می پندارد و قبولیت شهادت نامبرده را […]

به دوام جنایات حلقات دشمن، امروز در کارته چهار شهر کابل، مولوی عزیز الله مفلح، امام مسجد شیر شاه سوری در یک انفجار به شهادت رسید. انا لله و انا الیه راجعون.
امارت اسلامی این قتل را به شدید ترین الفاظ تقبیح نموده، و آن را جنایت بزرگ می پندارد و قبولیت شهادت نامبرده را استدعا دارد.
این قتل های زنجیره ای در حالی انجام می یابد که افغان ها به سوی صلح گام می بردارند.
ارگان استخباراتی دشمن که از نقش علمای کرام ترس دارد، می خواهد با چنین کشتارها، آن علمای با نفوذ و زیرک را از میان بردارد که ملت به خصوص جوانان را به جذبه دینی و روحیه آزادی تربیه می نمایند.
شهادت چند روز قبل امام مسجد وزیر محمد اکبر خان داکتر محمد ایاز نیازی، همچنان حملات بر نمازگذاران در مساجد خلال ماه مبارک رمضان، انفجار در جنازه، حمله بر زایشگاه، تخریب پایه های برق و زیان رسانیدن به دیگر تاسیسات عامه، همه پلان های شوم و طرح شده از سوی دشمن است که درین زمان حساس به هدف شیوع ترس، نا امیدی و ایجاد موانع در برابر پروسه صلح انجام می شود.
امارت اسلامی به عاملان عقب این جنایات هشدار می دهد که از ملت افغانستان پنهان شده نمی توانند، آن روزی دور نیست که از یک یک این جنایات از آن ها حساب گرفته خواهد شد. ان شاء الله
از سوی دیگر، ما بر علمای کرام هم صدا می کنیم که به امنیت خود متوجه باشید، زیرا دشمنان فکر و عقیده شما بسیار مکار و قاسی القلب هستند و از هیچگونه وحشت و جنایت دریغ نمی کنند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۲۰/۱۰/۱۴۴۱هـ ق
۲۳/۳/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۶/۱۲م