اظهارات سخنگوی امارت اسلامی در مورد راپور وزارت دفاع امریکا

راپورها منتشر شد که وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) به کنگره آن کشور طی یک راپوری گفته است که امارت اسلامی به همکاری خود با تنظیم القاعده در شبه قاره هند، دوام می دهد. ما این راپور را جدا رد می کنیم و بر اساس دلایل ذیل، آن را تبلیغات و نادرست می دانیم: امارت اسلامی […]

راپورها منتشر شد که وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) به کنگره آن کشور طی یک راپوری گفته است که امارت اسلامی به همکاری خود با تنظیم القاعده در شبه قاره هند، دوام می دهد.
ما این راپور را جدا رد می کنیم و بر اساس دلایل ذیل، آن را تبلیغات و نادرست می دانیم:

  • امارت اسلامی بنا بر پالیسی خود در امور دیگر کشورها هیچگونه مداخله نمی کند، بنا برین نمی خواهد بیرون از مرزهای افغانستان، در هند و کشورهای دیگر با کسی کمک کند.
  • از نزده سال به اینسو، افغانستان تحت اشغال امریکا و متحدین آن قرار دارد و افغان ها به رهبری امارت اسلامی به هدف استقلال و نظام اسلامی، مشغول جنگ بزرگی اند. پس چه گونه ممکن است که در پهلوی اینقدر جنگ وسیع، ما بیرون از مرزهای افغانستان هم با کسی کمک بتوانیم؟
  • به تاریخ ۲۹ فبروری ۲۰۲۰، امارت اسلامی با امریکا پیمان دوحه را امضا کرد و اکنون با همه توان خود تلاش دارد پیمان مذکور را عملی نماید و صلح سرتاسری را در افغانستان بیاورد.

به اساس دلایل فوق، امارت اسلامی به شمول شبه قاره هند، در هیچ جایی با کدام تنظیم خارجی کمک نمی کند.
اینکه در چنین وقت حساس، اینگونه راپور غیر مسئولانه از سوی وزارت دفاع امریکا پخش می شود و یا برای مغشوش ساختن اذهان پروپاگند می شود، قابل تأسف است.
ما از مقامات امریکایی می خواهیم که به پیمان دوحه متعهد بمانند، بر اساس معلومات نادرست پروپاگند نه کنند و در دستگاه نظامی امریکا نیز آن چهره ها را از نشر پروپاگند منع نمایند که ممکن هنوز هم خواهان جنگ در افغانستان هستند و منافع شخصی و شرکت های خود را در دوام جنگ می بینند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۱۱/۱۱/۱۴۴۱هـ ق
۱۲/۴/۱۳۹۹هـ ش ـــ ۲۰۲۰/۷/۲م