واکنش سخنگوی امارت اسلامی در مورد راپور یوناما در بخش تلفات ملکی

امروز از سوی دفتر یوناما در کابل، راپور ربع اول سال ۲۰۲۰ میلادی در مورد تلفات ملکی پخش شد. درین راپور باز هم تلاش شده است که بر جنایات روزمره نیروهای امریکایی و عساکر، استخبارات، پولیس و اربکی های اداره کابل، که در برابر مردم ملکی انجام می دهند، خاک انداخته شود. ارقام تلفات ملکی […]

امروز از سوی دفتر یوناما در کابل، راپور ربع اول سال ۲۰۲۰ میلادی در مورد تلفات ملکی پخش شد.

درین راپور باز هم تلاش شده است که بر جنایات روزمره نیروهای امریکایی و عساکر، استخبارات، پولیس و اربکی های اداره کابل، که در برابر مردم ملکی انجام می دهند، خاک انداخته شود. ارقام تلفات ملکی که از سوی آن ها رخ داده، کمرنگ نشان داده شده و بالمقابل ۳۹ در صد تلفات ملکی به مجاهدین امارت اسلامی منسوب شده است.

ما ارقام یوناما را رد می کنیم، در چوکات امارت اسلامی کمیسیون ویژه ای برای جلوگیری از تلفات ملکی کار می کند، که گراف تلفات ملکی در صفوف جهادی را به حد صفر پایین آورده است.

در راپور یوناما، بعضی آن رویدادهای هم به مجاهدین امارت اسلامی منسوب شده، که بر اثر ماین های کهنه و سابقه رخ داده و یا هم خصومت های بین خود مردم بوده است.

اگر در صفوف امارت اسلامی، خدانخواسته کسی باعث تلفات مردم ملکی گردد، از سوی کمیسیون جلوگیری از تلفات ملکی با او برخورد جدی صورت می گیرد و عاملین رویداد به محکمه سپرده می شوند.

هموطنان ما شاهد هستند که بیشتر تلفات ملکی بر اثر بمباردمان های کورکورانه، حملات میزایل بر قریه ها و روستاها و چاپه های جانب مقابل بر خانه های مرد ملکی به میان می آید، که در راپور یوناما با این موارد برخورد سطحی صورت گرفته است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۴/۰/۱۴۴۱هـ ق
۸/۲/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۴/۲۷م