اظهارات سخنگوی امارت اسلامی در مورد جنایت بزرگ اداره کابل در هلمند

به دوام جنایت های جنگی و ضد بشری، حدود ساعت ۹ صبح امروز، از سوی لواء دوم قول اردوی میوند اداره کابل بر مرکز فروش مواشی مردم ملکی (به نام گنج) و ازدحام مردم، حملات راکتی صورت گرفت. درین وحشت بزرگ، ده ها تن مردم ملکی به شمول کودکان و موسفیدان، شهید و زخمی شدند […]

به دوام جنایت های جنگی و ضد بشری، حدود ساعت ۹ صبح امروز، از سوی لواء دوم قول اردوی میوند اداره کابل بر مرکز فروش مواشی مردم ملکی (به نام گنج) و ازدحام مردم، حملات راکتی صورت گرفت.
درین وحشت بزرگ، ده ها تن مردم ملکی به شمول کودکان و موسفیدان، شهید و زخمی شدند و همچنان تعداد زیادی مواشی مردم نیز تلف شد.
امارت اسلامی این جنایت بزرگ دشمن را، که به گونه قصدی انجام یافته، به شدید ترین الفاظ تقبیح نموده، و آنرا را یک فاجعه و عمل ضد بشر می داند.
جای بسیار تاسف اینست که اداره کابل، ارگ و سائر مسئولین، بجای اینکه از مردم هلمند در مورد این وحشت بزرگ خود، پوزش می خواستند و وعده گرفتاری و مجازات جنایتکاران را می دادند، بر چشم تمام مردم هلمند خاک پاشیدند و این حملات راکتی را به الفاظ گنگ، حمله موتربمب معرفی کردند، تا این واقعه را به مجاهدین امارت اسلامی ربط بدهند.
در حالی که، تمام اسناد ویدیویی، صوتی و تصویری محل رویداد، شاهدی بر حملات راکتی می دهد، و نیز در نزدیکی این بازار هیچ عملیات نظامی و درگیری هم رخ نداده بود.
اما انکار اداره کابل و منسوب کردن مسئولیت آن به جهت دیگر، ثابت می کند که پشت اینگونه جنایات همیشه دست اداره کابل می باشد، سپس برای اینکه مورد ملامتی قرار نگیرد انکار می کند و به پروپاگند های خلاف واقعیت و فریب دادن مردم می پردازد.
رسانه ها می توانند به محل رویداد بروند، از مردم معلومات بخواهند و راپورهای مستند پخش کنند.

قاری محمد یوسف احمدی، سخنگوی امارت اسلامی
۸/۱۱/۱۴۴۱هـ ق
۹/۴/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۶/۲۹م