اظهارات سخنگوی امارت اسلامی در مورد اعلامیه شورای اروپایی

از اینکه شورای اروپا در یک اعلامیه خود از تلاش های صلح در افغانستان حمایت نموده، ما ازان استقبال می کنیم. اما درین اعلامیه بعضی نکاتی هم است که با حق استقلال افغان ها متصادم است. باید بگوییم که نظام های تحمیل شده از خارج، همواره سبب جنگ ها و بربادی کشور ما گردیده و […]

از اینکه شورای اروپا در یک اعلامیه خود از تلاش های صلح در افغانستان حمایت نموده، ما ازان استقبال می کنیم. اما درین اعلامیه بعضی نکاتی هم است که با حق استقلال افغان ها متصادم است. باید بگوییم که نظام های تحمیل شده از خارج، همواره سبب جنگ ها و بربادی کشور ما گردیده و برای افغان ها قابل قبول نبوده است. ما بارها در بیانیه های خود تعهد نشان داده ایم که در امور داخلی دیگران مداخله نمی کنیم. دیگران هم باید بنا بر اصل جهانی عدم مداخله، در امور داخلی ما تلاش نکنند و با مداخله خود، معضل افغانستان را پیچیده تر نسازند.
به اساس توافقنامه امضا شده با امریکا، متحدین امریکا نیز متعهد هستند که در امور داخلی افغانستان مداخله نمی کنند. در مورد نظام آینده، خود افغان ها در طی مذاکرات تصمیم می گیرند و این حق مشروع افغان ها است. امید است که همه به تعهدات خود متعهد بمانند، اصل بین المللی عدم مداخله را مراعات کنند و پروسه صلح را زیان مند نسازند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۱۴۴۱/۱۰/۷هـ ق
۱۳۹۹/۳/۱۰هـ ش ــ ۲۰۲۰/۵/۳۰م