اظهارات سخنگوی امارت اسلامی در مورد اعلان جنگ از سوی اشرف غنی

امارت اسلامی حملات ملیشه های داعشی در دشت برچی شهر کابل و ولسوالی خیوه ولایت ننگرهار را، که مردم ملکی دران هدف قرار داده شدند، با جدیت تقبیح می کند. باید فراموش نکنیم که اکنون الحمدلله داعش در نتیجه عملیات کوبنده امارت اسلامی هیچ جای علنی و سنگر معلوم در تمام کشور ندارد. اینگونه حملات […]

امارت اسلامی حملات ملیشه های داعشی در دشت برچی شهر کابل و ولسوالی خیوه ولایت ننگرهار را، که مردم ملکی دران هدف قرار داده شدند، با جدیت تقبیح می کند.
باید فراموش نکنیم که اکنون الحمدلله داعش در نتیجه عملیات کوبنده امارت اسلامی هیچ جای علنی و سنگر معلوم در تمام کشور ندارد. اینگونه حملات از سوی افراد مهم داعش در مهمان خانه های استخباراتی کابل و شهرهای دیگر، و اداره کابل به گونه مشترک طراحی و عملی می شود، تا ملت را بکوبند، زمینه را برای عملی کردن پالیسی های ناکام مساعد کنند و اقدامات ضد اسلام و صلح را انجام دهند.
از زمانیکه توافقنامه میان امارت اسلامی و امریکا امضا شده و از طرف جهت های ملی و بین المللی تائید شده، ایجاد موانع از سوی اداره اشرف غنی در برابر پروسه صلح آغاز شده است.
رهایی زندانیان به گونه قصدی به تاخیر انداخته شده، که هم برای عملی شدن توافقنامه و هم برای آغاز مذاکرات بین الافغانی گام بزرگی بود و نیز زندگی هزاران زندانیان از خطر بالفعل بیماری کرونا نجات داده می شد.
اکنون اعلان جنگ تعرضی در برابر امارت اسلامی، نشان می دهد که اشرف غنی می خواهد هنوز هم حاکمیت خود را زیر چتر جنگ دوام دهد.
قطعات امارت اسلامی در برابر هر گونه تحرکات و تعرض دشمن آمادگی قوی دارد و از مردم و سنگرهای خود با قاطعیت دفاع می کنند.
تا اکنون در کدام جاهای که جنگ ها صورت گرفته، سبب آن تعرض نظامیان اداره کابل به مناطق مختلف و ایجاد پوسته ها و قرارگاه های تازه از سوی آن ها بود.
پس ازین، مسئولیت شدت بیشتر جنگ و عواقب آن هم به دوش اداره کابل می باشد. امارت اسلامی برای هرگونه اوضاع قابلیت و آمادگی دارد. الحمدلله

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۱۹/۹/۱۴۴۱هـ ق
۲۳/۲/۱۳۹۹هـ ق ــ ۲۰۲۰/۵/۱۲م