اظهارات توضیحی سخنگوی امارت اسلامی در مورد حملات وحشیانه دو روز قبل کابل

دو روز پیش، در منطقه دشت برچی شهر کابل بر شفاخانه صد بستری حمله مسلحانه صورت گرفت، که در نتیجه آن تعداد زیادی از هموطنان مظلوم ما به‌خصوص زنان و کودکان به گونه قصدی و وحشیانه به شهادت رسانده شدند و جنایت بزرگی انجام یافت. در همان روز، در ولایت ننگرهار نیز انفجار در یک […]

دو روز پیش، در منطقه دشت برچی شهر کابل بر شفاخانه صد بستری حمله مسلحانه صورت گرفت، که در نتیجه آن تعداد زیادی از هموطنان مظلوم ما به‌خصوص زنان و کودکان به گونه قصدی و وحشیانه به شهادت رسانده شدند و جنایت بزرگی انجام یافت.
در همان روز، در ولایت ننگرهار نیز انفجار در یک جنازه، سبب تلفات جانی شماری زیادی مردم ملکی گردید.
امارت اسلامی هر دو واقعه را به جدیت تقبیح نمود و واضح کرد که این رویدادها کار جهت های جنایتکار و مغرض است، که می خواهند با استفاده از کشتار مردم بی گناه، به اهداف شوم شان برسند.
اما این جنایت ها از سوی مقامات اداره کابل به سطح بالا به امارت اسلامی نسبت داده شد و درین مورد، از بخشی جعلکاری ها، فوتوشاپ ها و حرکات تزویری هم برای اغفال ذهنیت ها استفاده شد.
امارت اسلامی یکبار دیگر واضح می سازد که در واقعه دشت برچی کابل هیچگونه دست ندارد و آن را یک عمل وحشیانه، غیر اسلامی و غیر انسانی می داند و خود را با خانواده های شهدا و زخمیان درین مصیبت شریک می داند.
امارت اسلامی واقعه کابل را بنا بر دلایل ذیل، کار بعضی حلقات مربوط به اداره کابل می داند:

  • در داخل شفاخانه صد بستر دشت برچی کابل، در سال ۲۰۱۴م به مساعی و تقاضاهای مکرر امارت اسلامی، که از جامعه جهانی و مؤسسه داکتران بدون مرز شده بود، یک کلینک برای زنان و کودکان ساخته شد، آیا این معقول است که مجاهدین امارت اسلامی پس بر همان شفاخانه یا کلینک حمله کنند؟
  • درین شفاخانه هیچ هدف نظامی وجود نداشت، پس چطور ممکن است که یک مجاهد که از اسلام آگاهی دارد و قتل انسانان بی گناه را جرم می داند، بر زنان و حتی نوزادان معصوم، فیر کند؟
  • در وهله ابتدایی حمله، سخنگویان و دیگر همکاران رسانه یی اداره کابل و در پایان روز خود اشرف غنی به گونه منظم و وسیع به تبلیغات آغاز کردند و تلاش کردند که بدون کدام دقت و تحقیق مسلکی، این حمله را به امارت نسبت دهند !!؟ ازین جا دانسته می شود که پشت این حمله، حلقات مغرض مذکور دست داشتند و این جنایت را با مشوره مشترک، برای بدنامی امارت، طرح و عملی کردند.
  • اعلان آغاز عملیات تعرضی، با استفاده ابزاری از رویدادهای ننگرهار و دشت برچی کابل، نیز روشن می سازد که اداره کابل می خواست باید برای تعمیل پالیسی جنگ طلبانه خود، آب را آلوده ساخته و ماهی بگیرد، تا برای اینگونه اعلان ناسنجیده زمینه را مساعد کنند.
  • همزمان با حمله، ایجاد پیام های جعلی واتساپ و مسینجر، ترتیب دادن کلیپ های ساختگی صوتی و پخش آن و دست به دست شدن فوتوشاپ ها از سوی ارگان های مختلف اداره کابل، نیز واضح می سازد که حمله دشت برچی، برای بدنامی امارت اسلامی، طرحی از پیش پلان شده بود، تا ازین جنایت بزرگ برای هدف شوم خود کار بگیرند.

عاملین جنگ و بدبختی افغانستان معلوم هستند، آن هایی که نزده سال مردم بی گناه را بی رحمانه کشتند، اکنون می خواهند همچو سازمان استخباراتی زمان کمونست ها (خاد)، با چنین جنایات، ذهنیت عمومی و جهانی را در برابر مردم مؤمن و مجاهد افغانستان، برانگیخته و برای موقف ضد صلح خود، از ان به حیث بهانه استفاده کنند.
امارت اسلامی یکبار دیگر با تاکید توضیح می دهد که حملات کابل و ننگرهار، به هیچ صورتی به مجاهدین امارت اسلامی ربطی ندارد. ما هر دو واقعه را جنایت و وحشت بزرگ می دانیم. حملات بر کلینک ها، جنازه ها و تاسیسات عامه، هیچگاه در پالیسی ما جا ندارد.
در عین حال، ما می خواهیم که در مورد این حملات، بررسی جدی، شفاف و بی طرفانه صورت گیرد، تا از چهره های سیاه عاملان این جنایت ها، پرده برداشته شود و آن ها به جدیت محاسبه شوند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی
۲۲/۹/۱۴۴۱هـ ق
۲۶/۲/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۵/۱۵م