اطلاعیه اداره تحصیلات عالی امارت اسلامی به مناسبت قرنطینه خانگی و حلول ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله الذی أعز العلم فی الأعصار و أعلى حزبه فی الأمصار، والصلاه والسلام على المبعوث معلما و متمما لمکارم الأخلاق، و على آله و أصحابه الذین فازوا منه بحظ جسیم إلى یوم  الدین، و بعد قال الله تعالى : وَالْعَصْرِ (۲) إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ (۲) إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا […]

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمد لله الذی أعز العلم فی الأعصار و أعلى حزبه فی الأمصار، والصلاه والسلام على المبعوث معلما و متمما لمکارم الأخلاق، و على آله و أصحابه الذین فازوا منه بحظ جسیم إلى یوم  الدین، و بعد قال الله تعالى : وَالْعَصْرِ (۲) إِنَّ الْإِنسَانَ لَفِی خُسْرٍ (۲إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ (۳)

محصلان عزیز ! آرزوی موفقیت ها در تمام مراحل زندگی شما عزیزان، مخصوصا در حوزه های مختلف علم و دانش را، از درگاه خداوند متعال خواسته وخواهانیم.

جوانان عزیز!

حالا که شما دراین روزها در وضعیت غیر طبیعی – شیوع ویروس کورونا – ، در قرنطینه خانگی هستید. وهمزمان فرا رسیدن مبارک رمضان را نیز استقبال می نمایید، لذا این هر دو موقع را می توان نوعی مسئولیت پذیری و در عین زمان غنیمت دانست. این مدت را می توان حتی مفیدتر از گذشته سپری کرد. سرگرمی ها و فعالیت هایی هستند که برای این مدت می توانند بهترین اتفاق باشند. این زمان فرصت خوبی است تا استعدادهای خود را کشف کنید، و تجربه‌ های جدیدی به دست آورید.

بنا براین می خواهیم توصیه های کوتاهی را به شما ارائه دهیم.

  • ۱ : به منظور درمان بیماری کورونا، شرایط حفظ الصحی را به مردم توصیه کنید و در این زمینه از خود و خانواده خود مراقبت جدی نمایید.
  • ۲ : در پهلوی تلاوت،وتفسیر قرآن کریم ، مطالعه سیرت مبارکه انحضرت صلی الله علیه وسلم و حیات پر شکوه صحابه کرام رضی الله عنهم، تاریخ اسلام ودیگر علوم دینی وعصری وهمچنین مطالعه زبانهای محلی وبین المللی را نیز در برنامه روزانه خود قرار دهید
  • ۳ : باکمال دقت از درس های آنلاین خود استفاده اعظمی نمایید همچنین از استادان گرانقدر احترامانه خواهش بعمل می اید، تا استفاده از روش های جدید و موثر تدریس استفاده نمایند،  و تمام تر توجه خود را به آگاهی محصلان از طریق سهیم ساختن آنان در روند آموزش وتحصیل معطوف دارند.
  • ۴ : ما از طبقه ثروتمند کشور خودانتظار داریم که به آنعده محصلان بی بضاعتیکه که به دلیل فقر قادر به تحصیل نیستند، کمک انجام دهند.
  • ۵ : ما به مقامات ارشد بوهنتون های های خصوصی توصیه می کنیم تا در هزینه های تحصیلی محصلین از انعطاف پذیری کار گیرند، وهمچنین به برخی ازنگرانیهای معقول وقابل توجه انان، که بسا اوقات مانع مسیر تحصیلی ایشان رخ می دهد، جواب مثبت دهند. به امید پیروزی شما ! والسلام علیکم و رحمه اللّه و برکاته.

کمیسیون تعلیم و تربیه و تحصیلات عالی
اداره تحصیلات عالی – امارت اسلامی
۲۸/۸/۱۴۴۱هـ ق
۲/۲/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۴/۲۱م