استرداد ۱.۵ میلیون جریب زمین غصب شده از آغاز کار کمیسیون جلوگیری از غصب زمین

هیأت رهبری کمیسیون جلوگیری از غصب زمین و استرداد زمین‌های غصب شده به ریاست شیخ‌الحدیث مولوی عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه و رییس این کمیسیون، روز یک شنبه، ۱۰ جمادی‌الثانی به ولایت پروان سفر کرد. کمیسیون مذکور طی نشستی در این ولایت اعلام کرد که طی ۱۵ ماه گذشته حدود ۱.۵ میلیون جریب زمین غصب […]

هیأت رهبری کمیسیون جلوگیری از غصب زمین و استرداد زمین‌های غصب شده به ریاست شیخ‌الحدیث مولوی عبدالحکیم شرعی، سرپرست وزارت عدلیه و رییس این کمیسیون، روز یک شنبه، ۱۰ جمادی‌الثانی به ولایت پروان سفر کرد. کمیسیون مذکور طی نشستی در این ولایت اعلام کرد که طی ۱۵ ماه گذشته حدود ۱.۵ میلیون جریب زمین غصب شده در سراسر کشور استرداد شده است.

این سفر به منظور بررسی دوسیه‌های مربوط به غصب زمین و صحبت و هماهنگی با مقامات و مسوولان محلی ولایت پروان انجام شد و در آن مولوی عطاء الله عمری، سرپرست وزارت زراعت، آبیاری و مالداری، مولوی حمدالله نعمانی، سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن، مولوی محمد اسماعیل غزنوی، معین وزارت سرحدات، شیخ الحدیث مولوی نورالحق انور، رییس عمومی اداره امور، نماینده ستره محکمه و مولوی احسان الله وثیق، رییس عمومی قضایای امارت و سکرتر کمیسیون و سایر اعضای این کمیسیون وزیر عدلیه را همراهی می‌کردند.

رهبری این کمیسیون نشستی را با والی ولایت پروان و سایر مقامات و مسوولان ملکی و نظامی این ولایت برگزار کرد و در آن درباره جلوگیری از غصب زمین و استرداد زمین‌های غصب شده امارتی بحث و گفتگو نمودند.

در این نشست، هیأت مذکور فعالیت‌ها و کارکردهای رهبری این ولایت در راستای جلوگیری از غصب زمین را مورد ستایش قرار داد و در مورد قانون جلوگیری از غصب زمین و بعضی نکات مهم دیگر توضیحات ارایه کردند.

سرپرست وزارت عدلیه در این نشست، هدف از سفر هیأت رهبری کمیسیون به این ولایت را بررسی و ارزیابی فعالیت‌های هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین ولایت پروان، بررسی دوسیه‌های مربوط به غصب زمین و تثبیت زمین‌های امارتی عنوان نمود.

وی اعضای این کمیسیون را به مقامات این ولایت معرفی نموده و به همکاری و هماهنگی ادارات محلی این ولایت با هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین تأکید کرد و از شورای علما و ریاست حج و اوقاف این ولایت نیز خواست تا در راستای جلوگیری از غصب زمین به مردم آگاهی‌دهی کنند.

مولوی احسان الله وثیق، سکرتر کمیسیون در این نشست از استرداد حدود ۱.۵ میلیون جریب زمین امارتی غصب شده از نزد غاصبین در سراسر کشور از آغاز کار کمیسیون الی اکنون خبر داد و افزود که حدود ۴۰۰ هزار جریب زمین دیگر تحت کار کمیسیون قرار دارد. به گفته او رهنمود، طرزالمعل و قانون جامع برای پیشبرد کار این کمیسیون نیز تدوین و نافذ شده است.

از طرفی هم والی پروان تشریف آوری هیأت رهبری کمیسیون جلوگیری از غصب زمین را به این ولایت خوش آمدید گفته و از همکاری‌های بیشتر مقامات ولایت پروان با این کمیسیون و هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین این ولایت اطمینان داد.

در این نشست سایر اعضای این کمیسیون نیز پیرامون جلوگیری از غصب زمین‌های امارتی صحبت کرده و تاکید کردند که جلوگیری از غصب زمین و استرداد زمین‌های غصب شده امارتی از جمله اولویت‌های امارت اسلامی بوده و امارت اسلامی مصمم است تا زمین‌های غصب شده را از نزد زورمندان پس بگیرد. آنان همچنین بر همکاری ادارات محلی با هیأت‌های تخنیکی جلوگیری از غصب زمین در این ولایت تاکید کردند.

در این نشست مقامات و مسوولان محلی ولایت پروان هم از همکاری کامل با هیأت تخنیکی این ولایت و کمیسیون جلوگیری از غصب زمین اطمینان دادند.

هیأت رهبری کمیسیون جلوگیری از غصب زمین برخی دوسیه‌های مربوط به غصب زمین در این ولایت را نیز بررسی کرده و به هیأت تخنیکی این ولایت هدایات لازم سپرد.