آنچه در راپور تحت عنوان ملل متحد در مورد امارت اسلامی آمده، حقیقت ندارد

یک راپوری به نام ملل متحد پخش شده است که دران در مورد امارت اسلامی اظهارات نادرست، استخباراتی و عقدوی گنجانیده شده است. امارت اسلامی جزئیات این راپور را به جدیت رد می کند، ما به توافقنامه امضا شده با ایالات متحده امریکا، که از سوی شورای امنیت سازمان ملل هم تائید شده، تعهد محکم […]

یک راپوری به نام ملل متحد پخش شده است که دران در مورد امارت اسلامی اظهارات نادرست، استخباراتی و عقدوی گنجانیده شده است.
امارت اسلامی جزئیات این راپور را به جدیت رد می کند، ما به توافقنامه امضا شده با ایالات متحده امریکا، که از سوی شورای امنیت سازمان ملل هم تائید شده، تعهد محکم داریم و از طرف خود مندرجات آن توافقنامه را، عملی می نماییم.
صف امارت اسلامی واحد و متحد است، هیچگونه انشعاب و چند دستگی ندارد و تمام مجاهدین امارت اسلامی فیصله های بزرگان خود را به قاطعیت رعایت می کنند که آتش بس های گذشته این واقعیت را عملا ثابت نموده است.
به اساس توافقنامه دوحه، امارت اسلامی به هیچکسی اجازه نمی دهد که خاک افغانستان را بر ضد امنیت کسی استعمال کند، یا درین جا بر ضرر کسی کمپ های تربیوی بسازد و یا با استفاده از خاک ما، بر ضد کسی اعانه جمع کند.
در مجموع، هدف از این راپور اینست که توافقنامه انجام یافته میان امارت اسلامی و امریکا، که وثیقه و وسیله مهم برای پایان جنگ و آمدن صلح و امنیت دائمی در افغانستان است، تخریب و ناکام شود، آتش جنگ ها در کشور ما داغ بماند و منافع نامشروع برخی حلقات دشمن و استخباراتی، که به دوام جنگ وابسته است، تامین شود.
امارت اسلامی بر سرمنشی سازمان ملل متحد، کشورهای عضو شورای امنیت و تمام جهت ها صدا می کند که اجازه ندهید، اشخاص و حلقات مغرض با سوء استفاده از نام آن ها، اینگونه راپورهای غیر موثق و مبنی بر معلومات غلط را پخش کنند و به حیثیت و بی طرفی آن ها زیان وارد کنند.

امارت اسلامی افغانستان
۱۰/۱۰/۱۴۴۱هـ ق
۱۳/۳/۲۰۲۰هـ ش ــ ۲۰۲۰/۶/۲/م