گفتگوی ویژه با قاری محمد یوسف احمدی سخنگوی امارت اسلامی

ترتیب: ابوحفص هروی اشاره: به مناسبت سالگرد مجله حقیقت در چهارمین سال، اداره مجله با جناب محترم قاری محمد یوسف احمدی (حفظه الله) سخنگوی امارت اسلامی در فضای دوستانه و بسیار صمیمی مصاحبه ویژه ترتیب داده که نظر خوانندگان عزیز را در ذیل بدان معطوف می دارد. اداره مجله: پیش از هر چیز قاری صاحب […]

ترتیب: ابوحفص هروی

اشاره: به مناسبت سالگرد مجله حقیقت در چهارمین سال، اداره مجله با جناب محترم قاری محمد یوسف احمدی (حفظه الله) سخنگوی امارت اسلامی در فضای دوستانه و بسیار صمیمی مصاحبه ویژه ترتیب داده که نظر خوانندگان عزیز را در ذیل بدان معطوف می دارد.

اداره مجله: پیش از هر چیز قاری صاحب محترم اگر لطف کنید خود را به خوانندگان عزیز ما معرفی و مسئولیت کاری خود را کمی تشریح بفرمایید ؟

بسم الله الرحمن الرحیم

‏الحمدلله و کفی والصلوه والسلام علی عباده الذین اصطفی امابعد:

صحت مندی وسلامتی تان ازبارگاه ایزد متعال مطلوب بنده است.

خوش شدم و سپاس گذارم که موقع مصاحبه (با بنده) را فراهم ساختید تا که وضعیت نظامی و سیاسی افغانستان را برای همه افراد جامعه (اگر مجاهد سنگر است، اگر تاجر، اگر ملا و معلم و یاهم هر کسی دیگری است) واضح سازم.

من قاری محمد یوسف احمدی سخنگوی امارت اسلامی افغانستان استم.

مسئولیت کاری ما رساندن راپورهای خبری از فعالیتهای نظامی و غیر نظامی مجاهدین قهرمان امارت اسلامی افغانستان به رسانه ها است، و ما هر روز راپور فعالیت های جهادی امارت اسلامی را ازطریق ایمیل، تویتر، واتساپ، وایبر، تیلیگرام، صحبت و مسیج های تلفونی به رسانه ها ارسال می نماییم.

تعداد آن رسانه ها که به آنها نشرات ما می رسند بیشتر از۵۰۰  رسانه در کشور و سراسر جهان است، (الحمدلله علی ذلک(.

کارهای ما نیز مربوط به فعالیت های نظامی و سیاسی یا اجتماعی مجاهدین است، و وقت محدود یا معین ندراد، اگر بگویم بیست وچهارساعت داخل رسمیات استیم بعید نخواهد بود.

هر زمانی که مجاهدین عملیات را انجام می دهند، ما هم توأم و دوشادوش به آنها لحظه به لحظه خبرهای عملیات جهادی را به وقت خود به رسانه ها می رسانیم، تا دیر نشود و خدای نخواسته مسئولیت عدم رسیدگی بدوش ما نه افتد.

همچنان ما هر روز از طریق انترنت و رادیو رسانه های معتبر جهانی و کشور را تعقیب میکنیم، تا از موضوعات جدید به وقت خود اطلاع حاصل کرده باشیم و حین ضرورت به موضوعات مربوط به ما واکنش نشان دهیم ویا ابراز نظر نماییم.

سعی می کنیم تا سایت های معتبر را مرور کنیم تا موضوعات عاجل و مهم را با خود داشته باشیم.

بعد از ساعت ۷ صبح تلیفون کاری خود را روشن میکنیم، تا شب کار های عادی وغیره مانند جنگ بر کدام میدان هوایی و مرکز خارجیها، داخل شدن مجاهدین به کدام قرارگاه و مرکز دشمن داخلی، یا هم رویداد دیگر، در آن صورت ما هم مجاهدین را همراهی میکنیم تا معلومات نهایی را بدست آوریم و به دسترس رسانه ها قرار دهیم.

اداره مجله: قاری صاحب چند سال میشود مسئولیت سخنگویی امارت اسلامی را بر عهده دارید و اول بار که این مسئولیت به شما داده شد چه احساسی داشتید ؟

پاسخ:  تقریباً از ۹ سال به این طرف عهدۀ سنګین سخنگویی امارت اسلامی را برعهده دارم.

بار اول که این مسئولیت به بنده سپرده شد احساس مسئولیت سنگینی را کرده و از خداوند متعال توفیق اجرای آن را خواستم.

اداره مجله: قاری صاحب مبارک اگر در قسمت ساحه کاری خود از فعالیت های عمده مجاهدین بگویید و اینکه عملیات منصوری در سال جاری را چگونه ارزیابی می فرمایید؟

پاسخ: ساحه فعالیت و مسئولیت خبر رسانی من ولایات بادغیس، سرپل، فاریاب، غور، هرات، نیمروز، فراه، هلمند، قندهار، ارزگان، دایکندی و زابل می باشد.

عملیات  کوبنده مبارک بنام (منصوری) مثل عمری و دیگر عملیات های امارت اسلامی  که به نامهای عبرت، نصرت، الفتح ، الفاروق، خالدبن ولید، خیبر، عزم و عمری در سال های گذشته تیر شد، کامیاب ومؤثر تمام شده، دشمن اشغالگر و اجیران داخلی شان را سردر گم کرده است. عملیات منصوری دشمن را به ناکامی، شکست و مایوسی مجبور کرده وخواهد نمود  ان شآءالله تعالی عملیات منصوری که بنام شهید امیرالمؤمنین نامیده شد. عملیات نامبرده یک فال نیک نیز است  و تا اکنون نتائج خوبی را از آن بدست آورده ایم.

عملیات منصوری مثل نامش همانطورمنصور، برازنده و موفقانه پیش می رود.

الحمد لله امسال عملیات مجاهدین امارت اسلامی بسیار موفقانه، مؤثر، نتیجه خیز است  و دست آوردهای  خیلی خوبی تا کنون از آن مجاهدین شده است.

این نتیجه قهرمانی مجاهدین بوده که  استکبار غرب را به زانو در آورده و مجبورساخته که به ناتوانی خود اعتراف کند.

اداره مجله: ترمپ (رئیس جمهور امریکا) استراتیژی نو در قبال افغانستان را اعلان کرد شما که در کنار مجاهدین همه لحظه در جریان فعالیت های شان می باشید تاثیر استراتیژی جدید امریکا و روحیه مجاهدین را چگونه توصیف می فرمایید ؟

پاسخ:  ترمپ که درامور مملکت داری یک شخصیت بې تجربه بود دررابطۀ افغانستان سیاست نابکارانه، بد و ظالمانه را توأم به پیشتازی کورکورانه انتخاب کرد، این حرکت یک حرکت منفی گرا بود وچنین حرکت دربرابرخود اذهان منفی را ایجاد می کند، هم در امریکا از سوی ملت خود که هزارها فرزند خود را برای جنگ ناموجه قربانی سیاست مرموز امریکا کردند و خواهان جنگ در افغانستان نیسند؛ و هم ممالک منطقه را برانگیخت که  طبعا دوام جنگ  در افغانستان برآنها نیزتأثیر منفی گذاشته است هم ازنگاه سیاسی، اقتصادی و تجارتی وهم نقطهء نظامی  که راضی به حضور امریکاییها وطول کشیدن جنگ ازسوی امریکا نیستند.

همین گونه مردم افغانستان هم احساس مسئولیت بیشتر در برابر ختم اشغال از طرق نظامی کردند، در صفوف جهادی روحیه مجاهدین بسیار بلند رفته، انگیزه جهادی بیشتر شده که شما اثر آن را ان شاءالله مشاهده کرده و می کنید.

پس نتیجه همین است که دربرابر پالیسی ترامپ ذهنیتهای متعدد به جهت منفی سوق شده اند و به شکل مؤثر در اختتام اشغال افغانستان از آن بهره برده خواهد شد. ان شاءالله

و نیز ملتیکه در راه دین وآزادی کشور خود شهادت، اسارت، جراحت و… را کامیابی خود میدانند آنها هیچگاه ازچنین پالیسیهای اشغالگران متأثر نمیشوند.

یک مثال برای تان عرض میکنم ما که پس ازاعلان پالیسی احمقانۀ ترمپ با مجاهدین استشهادی ملاقات کردم یگانه خواهش وآرزوی که ایشان داشتند همین بود که خدا بکند که عساکر امریکایی و ناتو در کشور زیاد شوند که ما به آسانی آنها را هدف قراردهیم.  سبحان الله  چه عجب است !!!

اداره مجله: قاری صاحب جز مسئولیت کاری آیا فرصت انجام دیگر کارها را پیدا می کنید و عموما در وقت های فراغت بیشتر به کدام کار توجه دارید؟

پاسخ: دروقت فراغت احادیث، فقه ، تفسیر و کتابهای دیگر را مطالعه می کنم و یا هم ملاقات با مجاهدین کرام.

اداره مجله: اوضاع جاری کشور و منطقه را چگونه ارزیابی می فرمایید؟

پاسخ: به نظر من وضعیت کنونی کشورو منطقه از هر وقت دیگر بهتر رو به بهبود خواهد بود، چون قوت امریکایی ها رو به زوال و شکست است طبعاً درچنین شرائط وضعیت به نفع کشور و منطقه می باشد.

. اداره مجله: قاری صاحب محترم طبق معلومات ما شما الحمدلله در قسمت شعر و ادب و مخصوصا قصیده گویی در زبان دری و شعر در زبان پشتو مهارت خاص دارید ممکن است کمی به خوانندگان ما در این بار توضیحات بفرمایید؟

پاسخ: بلی! ولی نه آنچنان که شما محترم شعرمن را توصیف کردید.

البته با شعر علاقه دارم، هم در زبان فارسی و هم پشتو و از هر دولذت میبرم.

با معذرت که اشعار فارسی و پشتوی ما در جرائد و … به نام مستعار نشر شده حالا شعر نو دردست ما نیست که برای تان تقدیم کنم.

اداره مجله: اگر از قاری یوسف احمدی صاحب بخواهیم به ما یک خاطره تعریف کند چه خاطره ای تعریف می کند ؟

پاسخ: در زندگی هرکسی را خاطره ها به پیش می آیند ولی درزندگی ما یکی از خاطرات آن بوده که ما بار اول نام خادم دین اسلام امیرالمؤمنین ملامحمدعمر مجاهد رحمه الله را شنیدم امید زیاد داشتم که به او ملاقات شود خدا را شکر است که آن عالیجناب را دیدم گویا حال هم آن مبارک را می بینم که درنزدیکی خانۀ وی با فرزند دلبند خود … با چهره نورانی برروی خاک نشسته بود، من و یک مسئول جهادی به ملاقات ایشان رفتیم گفتگو میکرد، کالای سبزفام آرِش را به تن و بوت تسمه دار را به پا کرده، جلال وجمال هردو از رخسارش به دلهای بیدلان چون من راه پیدا میکرد.

کلامش واقعا ملوک الکلام دریافتم موجز و مختصر ولی بسیار جالب وجامع (همت بلند، سخن دلنواز و جان پرسوز) داشت.

اداره مجله: قاری صاحب گرانقدر این مصاحبه که انجام می شود ویژه سالنامه مجله حقیقت است که با شماره ۲۴، چهار ساله کامل می شود اگر لطفا به چشم خریدار راجع به مجله نقد و نظر خویش را بیان فرمایید؟

پاسخ: مجله حقیقت که ازشماره اول تا شماره ۲۳ دردست دارم  مجلهء بسیار معیاری و دیزاین اش جالب تر وخوبتر است، مضامین ومطالبی که در آن چاپ شده خیلی با ارزش و نماینده آرمان های ملت مسلمان، مجاهد و شهید پرور ما است و یک نمونه بارز فعالیت های کمیسیون فرهنگی امارت اسلامی افغانسان بشمار می رود امیدوارم که همچنان در آینده هم مقبول نظر خوانندگان باشد.

اداره مجله: قاری صاحب اگر کدام گفتنی برای خوانندگان عزیز ما دارید؟

پاسخ:  برای خوانندگان مجله حقیقت پیام ما اینست که ازمطالب این مجله بهره بردارشوند و مضامین با ارزش این مجله را به غور و تعمق مطالعه بکنند، این مجله مجله ایست که سوالهای دشمن زبون را درهرعرصه پاسخ گفته میتواند باید به این جواب ها استدلال شوند و ازمطالبش پالیسی امارت اسلامی افغانستان را بدست بیاورند.

اکیدا می گویم که خوانندگان عزیز می توانند از لابه لای مجله حقیقت پالیسی امارت اسلامی را دریافت کنند، از آن پیروی نموده و آن را مشعل راه خود قرار دهند.

به نظرم مجله حقیقت بازتاب دهنده افکار سیاسی اسلامی است که در شرایط دشوار کنونی اهمیت بسا زیاد برای نوجوانان و طبقه تحصیل کرده ما دارد.

اداره مجله: قاری صاحب محترم، زیاد خوش شدیم از اینکه فرصت دادید تا با شما در این گفتگوی گرم و صمیمی همراه شویم.

پاسخ: من هم خوش شدم که دررابطه اوضاع کنونی افغانستان با شما در تماس شدم،  و از این طریق با خوانندگان گرامی شما نیز نظریات خود را شریک ساختم. بسیار تشکر.