وضعیت امت قبل و بعد از عملیات طوفان الأقصی

نویسنده: احمدالله مهاجر خداوند‌متعال در مغز این امت جوانانی را نگهداشته که اگر بخواهد توسط آنان هر کاری را انجام می‌دهد؛ حتی اگر تصورش ناممکن هم باشد. برگردیم به قضیه‌ی فلسطین-غزه؛ به حالات امت پیرامون اسرائیل و فلسطین، در زمان گذشته و حال آن که با مبارزه‌ی چندتن سلحشوران سربکف، روح امت‌ها تازه گردید، سازش‌های […]

نویسنده: احمدالله مهاجر

خداوند‌متعال در مغز این امت جوانانی را نگهداشته که اگر بخواهد توسط آنان هر کاری را انجام می‌دهد؛ حتی اگر تصورش ناممکن هم باشد.
برگردیم به قضیه‌ی فلسطین-غزه؛ به حالات امت پیرامون اسرائیل و فلسطین، در زمان گذشته و حال آن که با مبارزه‌ی چندتن سلحشوران سربکف، روح امت‌ها تازه گردید، سازش‌های کفر و نفاق از هم پاشیده و دوباره آبروی امت برگردانده شد.
در حقیقت قضیه و جهاد کنونی فلسطین، منافق را از مؤمن جدا نموده و امت را غربال کرد. دقیق فرموده‌ی ایزد‌منان پیرامون هدف جهاد که همانا معلوم‌نبودن صادق و شعار‌دهنده و منافق است، صدق پیدا می‌کند. پیش از قتال کنونی مجاهدین در برابر اسرائیل، این استعمارگر مدرن، به‌حیث قدرت یکه‌تاز و خدای ثانی قلمداد می‌شد و برخی‌ها جرئت حرف زدن در برابر آن را نمی‌داشتند؛ اما پس از ۷اکتوبر قضیه کاملاً واژگون گردیده و امتِ به‌سوی قهقرا، دوباره جوانه زده و بلند شدند.
ما شاهد هستیم در مورد اسرائیل ستمگر و سفاک، از کسانی که گمانش را نمی‌کردیم، می‌شنیدیم که می‌گفتند: اسرائیل کشور ابرقدرت و تسخیرناپذیر است، اسرائیل هرگز با شکست روبرو نخواهد شد، جهان در اختیار یهود است و هر چه آنان بخواهند صورت می‌گیرد، یگانه کشور مترقّی و طبّی اسرائیل است، در جهان تکنولوژی، همانند او دیگری به‌چشم نمی‌خورد، استخبارات اسرائیل؛ موساد در ردیف اول بهترینان قرار دارد و هیچ رقیبی ندارد. اسرائیل از چنان صنعت استخباراتی، نظامی و سیاسی برخوردار است که در هر زمان و مکان، کسی را که بخواهد مورد هدف قرار می‌دهد و…؛ اما راست است آن که گویند؛ باطل مانند کف دریا می‌ماند؛ غرق‌مان خواهد کرد، مگر هرگز از بین برده نمی‌تواند. مبارزات و شهادت شهدای گلگون‌کفن فلسطین اگر هیچ نتیجه و ثمره‌ای را در پی نداشته باشد، همین‌قدر کافی‌ست که طلسم یهودی که اذهان عموم امت را از بین برده بودند را بیهوده و زایل‌شدنی آشکار ساخت.
همچنان به‌رغم فواید بی‌حساب به چند آن اشاره می‌نماییم:
۱. بهترین فرصت برای اتحاد و انسجام اذهان، استعدادها و نظرات پراکندهٔ امت مهیّا گردید؛
۲. در قشر جوان امت‌اسلامی، بار دیگر مفکورهٔ جهاد، ایثار و فداکاری، شهادت و خداترسی برچسپ شده و نهادینه گردید؛
۳. جوانانی که اوقات خود را عبث، بی‌هوده و در لهو‌و‌لعب می‌گذراندند، از این جریان متأثر شده‌اند که این به خودی دستاوردی شگرفی است؛
۴. دشمن، جهت از بین‌بردن انگیزه و استعدادهای امت‌اسلامی و به‌ویژه قشر جوان به‌نام‌های گوناگون نظام‌ها و رسانه‌هایی راه‌اندازی نموده بود تا به صورت تدریجی ایشان را به بردگی گرفتار کنند و سرانجام قیادت جهان را به‌طور کلی، در حالی از آن خود نمایند که هیچ سدی را در برابر خویش نیابند؛ اما با حملات ۷اکتوبر این نیرنگ آنها تا حد زیادی کاهش یافته و بعید نیست که از بین رود.
۵. صف‌های دوستان و دشمنان را از هم جدا ساخت؛ منافقان و مؤمنان واقعی را همچون خورشید تابان، دم چشم‌مان قرار داد؛
۶. تمامی اختلافات سطحی که در میان امت رایج یافته بود تا حد زیادی کاهش یافته و همگی به‌سوی یک دشمن؛ یهود، بسیج گردیدند که در چند دهه گذشته چنین کاری صورت نگرفته بود؛
۷. قاعدهٔ «الکُفرُ کلُّه ملَّهٌ واحِدهٌ» عملاً ثابت شده و در مقابل، شعار «الاِسلام ملَّهٌ واحِدهٌ» نیز به‌واقعیت درآمد؛
۸. فلسفه‌ی وجود بین‌الملل بیشتر واضح گردید که چرا و برای کی و چه ساخته شده است؛
۹. قبل از آن، مردم از اسرائیل آن‌چنان نفرتی نداشتند و از نظر افتاده بود؛ اما پس از حملات ۷اکتوبر ملت‌های‌اسلامی و کفری از آن متنفر گردیدند؛
۱۰. پیام وسیعی برای امت فرستاده شد که اگر بخواهند می‌توانند همانند سابق امپراتوری داشته باشند و بعید نیست که به وقوع پیوندد.
فرجام سخن اینکه اگر دستاوردهای این جهاد را مقایسه و بررسی نماییم، بدون تردید خواهیم دانست که حماس با راه‌اندازی طوفان‌الأقصی، بزرگ‌ترین و شگرف‌ترین کاری را انجام داده است که نه‌تنها فلسطین و اقصی بلکه روح آزادی تمام جهان اسلام را در اجساد زنده‌ی بی‌روح دمیدند، کشورهای شعاری و مملو از نفاق را برملا ساختند، معامله‌ای خطیر و سترگی که در برابر امت اسلامی قریب بود صورت گیرد را با خاک یکسان نموده و یکبار دیگر جهانِ اتومی و ابرقدرت‌ها را به چالش کشانیدند؛ بنابراین خون شهدا و جانبازان و ایثارگران بی‌جا نرفته و همچون سیلابی در برابر دشمن قسم خوردهٔ‌مان، سدِ راه گردیدند.