نیروهای اشغالگر و رژیم کابل مانع پیشرفت معارف

نیروهای اشغالگر و رژیم کابل مانع ثبات و پیشرفت معارف  امارت اسلامی افغانستان بر عکس پروپاگند دشمن ( که گویا امارت اسلامی مخالف معارف است ) کمیسیون ویژه برای تعلیم ، تربیه و تحصیلات عالی دارد ، این کمیسیون در داخل کشور و نیز در دیار هجرت از مکاتب ، مدارس ، لیسه ها و […]

نیروهای اشغالگر و رژیم کابل مانع ثبات و پیشرفت معارف 
امارت اسلامی افغانستان بر عکس پروپاگند دشمن ( که گویا امارت اسلامی مخالف معارف است ) کمیسیون ویژه برای تعلیم ، تربیه و تحصیلات عالی دارد ، این کمیسیون در داخل کشور و نیز در دیار هجرت از مکاتب ، مدارس ، لیسه ها و موسسه های تحصیلات عالی حمایت و سرپرستی می کند .
مطبوعات که از سوی کشورهای اشغالگر تمویل می شوند همواره بر مجاهدین انتقاد می کنند که ایشان مکاتب را تخریب می کنند ، معلمین را می کشند ، متعلمین را تهدید می کنند و در مجموع خواهان ثبات و پیشرفت بنیادهای عام المنفعه نیستند ، این نوع آوازه های پوچ از سوی رسانه های مزدور به حدی تکرار شده است که بعض مردم به گونۂ ارادی یا غیر ارادی به حقیقت نزدیک می دانند ، اما واقعیت بر عکس این دروغ های شاخ دار است .
امارت اسلامی افغانستان نه تنها اینکه بارها تصریح نموده اند که مکاتب را نه سوزانده اند و نه هم مسدود کرده اند بلکه رسماً از طریق اعلامیه ها این عمل را تقبیح نموده اند .
حقیقت اینست که مردم بارها شکایت نموده اند که اردو ، پولیس و اربکی های رژیم کابل از مکاتب به حیث پوسته ها استفاده نموده اند و در راه پیشرفت معارف مانع ایجاد نموده اند .
راپورهای موثق حکایت می کند که عساکر رژیم کابل در مناطق مختلف کشور از مراکز تعلیمی به عنوان سنگرهای جنگی بهره می گیرند و به دلیل رقابت های داخلی مانع پیشرفت روند تعلیمی شده اند ، نیز به بهانه های مختلف محصلین را هدف شکنجه قرار داده اند ، گرفتار نموده اند و حتی شهید ساخته اند .
همچنان ، نیروهای اشغالگر و رژیم مزدور کابل چندین بار شاگردان مکاتب و مدارس را در سیاگرد ، قاضی قلعه ، غازی آباد ، نورستان ، قندهار و…… در بمباران و جنگ های رویا روی به شهادت رسانیده اند و شماری زیادی مراکز تعلیمی را در حملات هوای و توپخانه ها از بین برده اند .
سازمان دیده بان حقوق بشر در راپور اخیر خود واضح ساخته است که افراد مسلح رژیم کابل از مکاتب به عنوان سنگرها استفاده می کنند ، درین راپور آمده است : پانزده موارد را ثبت کرده اند که عسکرهای رژیم از آموزشگاه ها به عنوان سنگر بر ضد طالبان بهره گرفته اند .
این سازمان از ادارهء کابل خواسته است به معاهدهء که با ایشان امضاء نموده است احترام بکنند و از ساختمان های معارف به عنوان ابزار جنگی استفاده نکنند .
بدون تردد ، این گونه عملکرد زشت رژیم کابل سبب می گردد تا نونهالان افغان از نعمت بزرگ تعلیم و تربیه بی بهره بمانند ، همچنان از یک سو وجود فساد گسترده ، رقابت های منفی و تعصبات قومی و نژادی رژیم کابل نیز از موانع بزرگ در راه پیشرفت معارف است و از سوی دیگر ( به ویژه در قریه ها و روستاها ) کشمکش های قومندان ها ، ارباب ها و ملیشه ها نیز باعث می گردد تا تا کودکان این کشور از نعمت دانش محروم گردیده برای همیش ناخوان و نادان بمانند .