منازعات روز افزون رهبران رژیم دو سره نتیجهء عملیات های موفق مجاهدین

دو روز پیش ، عبدالله عبدالله ( رهبر نصف ادارهء کابل ) در طی یک گردهمای که به مناسبت روز جوانان دایر گردیده بود رقیب انتخاباتی اش اشرف غنی را هدف انتقاد تند قرار داد و در ضمن شکوه نمود که غنی نه با وی می بیند ، نه وقت می دهد و نه هم […]

دو روز پیش ، عبدالله عبدالله ( رهبر نصف ادارهء کابل ) در طی یک گردهمای که به مناسبت روز جوانان دایر گردیده بود رقیب انتخاباتی اش اشرف غنی را هدف انتقاد تند قرار داد و در ضمن شکوه نمود که غنی نه با وی می بیند ، نه وقت می دهد و نه هم مشوره می کند ، در حال که به امضاء من رئیس شده است .
همچنان جنگ سالار و بادشاه خود گردان بلخ عطا نور نیز انگشت انتقاد را به جانب اشرف غنی بلند نموده است ، وی می گوید : اشرف غنی توان و صلاحیت ندارد که من را از سمت والی بلخ برکنار کند ، غنی به امضاء من رییس جمهور شده است ، وی قانوناً رییس جمهور کشور نیست .
چند روز پیش ، خشونت های لفظی رهبر ملیشه های گلم جم و جنگ سالار جنرال دوستم نیز با اشرف غنی سر خط خبرها قرار گرفته بود .
عدم هماهنگی ، جنجال ها و کشمکش های داخلی اردو ، پولیس ، اربکی ها و دیگر قومندان های مزدور و جنایت کار رژیم کابل اکنون در جاده ها و چهار راهی ها زبان زد خاص و عام است .
به باور تحلیل گران آگاه دلیل این همه منازعات دو چیز است :
نخست : عادت و روش اشغالگران همینست که مزدوران زر خرید خود را چنان نگه داری می کنند که درمیان خود بی باور باشند ، با هم عداوت داشته باشند ، در برابر یکدیگر ناتوان باشند و بالاخره همه احتیاج به اشغالگران داشته باشند .
دلیل دوم و اصلی : عملیات های موفق جهادی مجاهدین که پیشرفت های چشم گیری را در قبال داشت زمام داران رژیم فاسد کابل را سراسیمه ساخته است ، ایشان چون از ابتکار عمل بی بهره اند بار ملامت را بر یکدیگر می اندازند ، همدیگر را لعنت می گویند و طعنه می دهند ، ایشان می دانند که از پشتیبانی ملت برخوردار نیستند و اشغالگران نیز ایشان را صرف به کمک پول و سلاح امیدوار می سازند ، کمک هم هرگز به اندازهء نیست که برای مزدوران قناعت بخش باشد ، اشغالگران نه در خط مقدم جنگ ها قرار می گیرند و نه هم نیروهای خود را به دست طالبان تلف می سازند ، تنها همین مزدوران خود فروخته را در میادین جنگ پیش می کنند .
از سوی دیگر ، مجاهدین دارای مورال عالی اند و حلقه را با تکتیک های موفقِ جنگی روز به روز گرد دشمن تنگ تر می سازند ، پیشرفت های اخیر در هلمند مثال روشن این واقعیت است .
از همین است که زمام داران رژیم کابل با وضعیت یأس آور دچار اند و با یکدیگر دست و گریبان شده اند ، منازعات داخلی آنان با گذشت هر روز بیشتر و تند تر می گردد ، چنانکه کمیونستان در سال های با این گونه وضعیت دچار گردیده ناکام شدند و بالاخره رژیم کمیونستی که به پشتیبانی و سرپرستی شوروی ها در کابل به وجود آمده بود در برابر مجاهدین سقوط کرد .
آن روز دور نیست که ادارهء کنونی کابل نیز که از سوی امریکا به وجود آمده است همچون کرم های گورستان یکدیگر را بخورند ، و ما ذالک علی الله بعزیز .