قابل توجه ملل متحد !!

قرار راپور رسانه ها ، رئیس یک بخش رژیم کابل  اشرف غنی به یک هیئت سازمان ملل که درین روزها  به کابل آمده است پیش نهاد نموده است که نام های رهبران طالبان به ویژه امیر امارت اسلامی افغانستان جناب شیخ هبت الله اخونزاده شامل لست سیاه شود . تشکیل لست سیاه از سوی امریکا […]

قرار راپور رسانه ها ، رئیس یک بخش رژیم کابل  اشرف غنی به یک هیئت سازمان ملل که درین روزها  به کابل آمده است پیش نهاد نموده است که نام های رهبران طالبان به ویژه امیر امارت اسلامی افغانستان جناب شیخ هبت الله اخونزاده شامل لست سیاه شود .
تشکیل لست سیاه از سوی امریکا یا ملل متحد و اندراج نام های افراد و تنظیم های ناپسندیده دران ، چیزی تازه و نا آشنا نیست ، دشمنان امارت اسلامی افغانستان در گذشته ها نیز از لست سیاه ملل متحد برای اظهار کینه و نفرت به گونهء یک ابزار کار گرفته اند و بی طرفی ملل متحد را در جهان زیر سوال برده اند .
ملل متحد عوض اینکه به حل معضله های پیچیدهء جهان بکوشد ، با این گونه تلاش های نا درست ، جانب دارانه و مغرضانه مشکلات جهان را دشوار تر و بیش تر ساخته است و نیز اعتبار و بی طرفی خود را به کلی متضرر ساخته است .
رژیم بی اختیار و دو سرهء کابل در حالی این گونه مطالبات غیر منطقی را مطرح می کند که خودش در معرض زوال قرار دارد ، مردم افغانستان ازین رژیم ابراز بیزاری نموده اند ، اعتبار رژیم در جهان به صفر رسیده است ، منازعات و اختلافات داخلی ، تفرقه های قومی و سمتی و فساد بیش از حد اداری این رژیم عامل نا امنی ها و بدبختی های گوناگون در داخل کشور گردیده است .
ملل متحد دیگر باید این گونه پیشنهاد های غیر عاقلانهء رژیم کابل را تایید نکند بلکه به شدت جواب منفی بدهد ، زیرا ملل متحد و جامعهء جهانی از یک سو از طالبان می خواهند که مذاکرات صلح را آغاز بکنند و از سوی دیگر حرف از پیشنهاد های بی فایدهء رژیم نا اهل و غیر قانونی کابل می زنند ، این دو موقف صراحتا با هم تضاد دارد .
بهتر اینست که ملل متحد ازین پس راه های را پیش رو بگیرد که باعث افزایش تنش ها و عداوت در افغانستان نگردد را ، بلکه برای حل مشکلات افغان ها صادقانه گام بردارد ، لازم است که در رابطه به اخراج عساکر اشغالگر که عامل اصلی و واقعی فاجعهء کنونی افغانستان اند مسئولیت خود را ادا بکند .
ملل متحد نباید به خواست نا درست یک رژیم منفور ، اعتبار بی طرفی خود را نزد افغان ها و مردم جهان بیش تر متضرر بسازد و در نتیجه چیزی هم به دست نیاورد ، باید این حقیقت پذیرفته شود که امروز امارت اسلامی افغانستان یگانه نیروی است که هم کشور را اداره می تواند و هم توان دارد که در سطح منطقه و جهان تشویش های مردم افغانستان را ازاله بکند .