عملیات شفق دوم، واقعیت یا تبلیغات؟

رژیم کابل ادعا دارد که از تاریخ اول قوس عملیاتِ شفق دوم را راه اندازی نموده است و چندین مراکز مجاهدین را در قندوز ، هلمند ، فراه ، غور ، فاریاب ، بدخشان ، قندهار ، لغمان ، نورستان ، ننگرهار ، پکتیا و………….. در طی این عملیات به کنترول خود درآورده است و […]

رژیم کابل ادعا دارد که از تاریخ اول قوس عملیاتِ شفق دوم را راه اندازی نموده است و چندین مراکز مجاهدین را در قندوز ، هلمند ، فراه ، غور ، فاریاب ، بدخشان ، قندهار ، لغمان ، نورستان ، ننگرهار ، پکتیا و………….. در طی این عملیات به کنترول خود درآورده است و پیشروی ها هنوز هم ادامه دارد ( ؟؟؟ ) .
روز جمعه ، یک سخنگوی رژیم کابل ( راد منش ) ادعا نمود که در پنج روز اخیر ده ها تن مجاهدین را به شهادت رسانیده اند و دست آوردهای بزرگی در ننگرهار ، نورستان ، پکتیا ، هلمند و قندوز داشته اند ، این ادعای راد منش نیز خنده آور بود که از سوی نیروهای رژیم در سیزده ولایات کشور هفده عملیات جریان دارد .
مجاهدین در ولایات فوق الذکر و متباقی ولایات نه تنها با روحیۂ بسیار عالی سنگرهای خود را نگهداری می کنند بلکه آن مراکز مخفی دشمن را نیز محاصره نموده اند که آخرین پناهگاه برای نیروهای دشمن ترسو و بزدل است .
رژیم کابل با چنین تبلیغات بی سر و پا می خواهد عساکر مورال باخته و گریزان خود را اعتماد بدهد ، اما افراد مسلح رژیم تماشا دارند آن چه رهبران رژیم می گویند ، آثاری از گفته های آنان در کارزار عمل به نظر نمی رسد و عساکر رژیم حتی به این پروپاگندهای پوچ باور ندارند ، چه جای که مردم افغانستان شکار این دام های دروغین شوند ، برای افغان ها بارها ثابت شده است که گفتار و رفتار رژیم کابل از هم چه اندازه تفاوت دارد .
رژیم کابل با وصف کمک های فراوان مالی و نظامی اشغالگران حتی نمی تواند افراد مسلح خود را از محاصرهء مجاهدین نجات بدهد ، رژیم کابل در قندوز ، هلمند ، فراه ، بغلان و ارزگان تنها در مراکز ولایتی و آن هم در وضعیت بسیار وخیم موجودیت دارد و هر لحظه در هراس سقوط این ولایات است ، در دیگر ولایات نیز موجودیت دشمن ( و آن هم در حالت محاصره ) تنها در مراکز بعض ولسوالی ها به نظر می رسد .
رژیم کابل که توانایی دفاع از خود را ندارد چگونه می تواند در آن واحد در سیزده ولایات هفده عملیات را راه اندازی کند و ادامه هم بدهد ، عملیات شفق اول و دوم و عملیات هفده گانه در سیزده ولایات جز این که یک لاف خنده آور و آوازهء بی اساس خوانده شود دیگر هیچ اهمیت و ارزشی ندارد ، فاعتبروا یا اولی الابصار .