ضرب عمری و فغان دشمن 

در ماه اپریل سال جاری ، امارت اسلامی افغانستان از آغاز عملیات عمری در سراسر کشور خبر داد ، دشمن بر وفق عادت دیرینه اش این عملیات را صرفِ تبلیغات عنوان داد ، اما مجاهدین این بار نیز ( همچون بارهای گذشته ) قاطعیتِ تصمیم خود را در عرصۂ عمل ثابت نمودند و دشمن را […]

در ماه اپریل سال جاری ، امارت اسلامی افغانستان از آغاز عملیات عمری در سراسر کشور خبر داد ، دشمن بر وفق عادت دیرینه اش این عملیات را صرفِ تبلیغات عنوان داد ، اما مجاهدین این بار نیز ( همچون بارهای گذشته ) قاطعیتِ تصمیم خود را در عرصۂ عمل ثابت نمودند و دشمن را توسط ضربات عمری به زانو درآوردند ، مجاهدین ثابت ساختند که پیش از اعلام هر برنامه به تمام جوانب آن می اندیشند و هرگاه از همه پهلوهای برنامه مطمئن گردند با جرأت کامل و بدون تردد اعلام می کنند .
یگانگی قول و عمل مجاهدین از نخستین لحظات عملیات عمری روشن گردیده بود ، همان روزی که آغاز عملیات عمری اعلان شد بی درنگ بیس ها ، پوسته ها ، دفاتر و کاروان های اشغالگران و دشمنان مزدور در سراسر کشور هدف حملات مجاهدین قرار گرفت و تلفات سنگین جانی و مالی پیکر دشمن بزدل را به شدت جریحه دار ساخت .
مجاهدین نه تنها این که حملات زیادی را انجام دادند بلکه در همان اوایل عملیات عمری مناطق و ساحات وسیعی دشمن را نیز در تصرف خود درآوردند ، ، در ولایت بغلان دند شهاب الدین و دند غوری ، در ولایت فاریاب المار ، قیصار ، آستانه بابا و پشتونکوت و مناطق استراتیژیک ولایت هلمند مارجه و باباجی را در کنترول خود درآوردند .
درین اواخر نیز ، ولسوالی قلعه زال ولایت قندوز به طور کامل فتح شد ، در ولسوالی دشت ارچی این ولایت نیز همه قریه ها به استثناء مرکز ولسوالی در تصرف مجاهدین قرار گرفته است ، ولسوالی سنگین ولایت هلمند فتح گردید ، این فتوحات اخیر دشمن را بسیار هراسان و سرگردان ساخته است .
از رهبر ارگ تا والی هلمند همه به یک زبان به اشغالگران خارجی فریاد می زنند که کمک های دالری را بیشتر سازند و بمباران را شدت بخشند ، والی رژیم کابل برای ولایت هلمند حیات الله امروز از اشغالگران تقاضا نمود تا بر مردم بمباران بکنند و اصرار نمود که اگر آنان به کمک ایشان نرسند هیچگاه نمی توانند جلو پیشروی مجاهدین را بگیرند .
دشمن اجیر باید درک کند که به پول و بمب های بیگانگان هرگز نمی توان جلو این کاروان مقدس جهادی را گرفت ، زیرا رهروانِ این کاروان فرزندان راستین این سرزمین و ملت اند ، ملت غیور افغان زمین ایشان را پرورش نموده اند و به نرخ جان از ایشان پشتیبانی نموده اند ، ایشان نیز برای برآوردن آرمان های پاک این ملت شب و روز مصروفِ مساعی خستگی ناپذیر اند .
مجاهدین امارت اسلامی افغانستان تحمل هر نوع زحمات و تکالیف را به دوش گرفته اند ، زندان ها ، زخم ها و دردها را برداشت می کنند و لیکن در مورد ارزش های دینی و منافع ملی با هیچ یکی نه معامله کرده اند و نه می کنند .
اشغالگران و دشمنان داخلی باید از مقاومت تابان مجاهدین که از پانزده سال به این سو ادامه دارد درس بگیرند ، اگر این مقاومت به پروپاگندها ، دالرها ، بمباران و راکت باران سرکوب شدنی می بود هرگز تا پانزده سال دوام نمی کرد بلکه در همان اوایل تهاجم اشغالگران به پایان می رسید .
اکنون که واقعیت ها برعکس پلان ها و امیدواری های دشمن پدیدار می گردد مناسب است که دشمن دیگر از زورگوی خودداری بکند ، واقعیت ها را بپذیرد ، از مردم افغانستان عذرخواهی بکند و بگذارد که امارت اسلامی افغانستان موافق با آرمان ها و خواسته های مردم آزرده و رنجیدهء خود نظام عادلانۂ اسلامی را نافذ بکند ، تا مردم بتوانند در یک فضای امن و آشتی امور زندگی خود را پیش ببرند و افغانستان عزیز به صورت واقعی مترقی گردد .