سلاح های ثقیل بزرگ ترین عامل تلفات مردم ملکی

در طی دو روز گذشته ، ده ها تن غیر نظامیان افغان در اثر فیر سلاح های ثقیل از سوی رژیم کابل به شهادت رسیده اند و جراحت برداشته اند . در ولسوالی سید خیل ولایت پروان ، عساکر رژیم کابل دیروز مراسم یک جنازه را در منطقۂ انچه هدف گلوله های توپخانه قرار دادند […]

در طی دو روز گذشته ، ده ها تن غیر نظامیان افغان در اثر فیر سلاح های ثقیل از سوی رژیم کابل به شهادت رسیده اند و جراحت برداشته اند .
در ولسوالی سید خیل ولایت پروان ، عساکر رژیم کابل دیروز مراسم یک جنازه را در منطقۂ انچه هدف گلوله های توپخانه قرار دادند ، در نتیجه ۹ تن مردم ملکی به شهادت رسیدند و ۱۵ تن دیگر زخم برداشتند ، عساکر اجیر ۲۰ تن را به اسارت نیز گرفتند .
همچنان در ولسوالی سرخ رود ولایت ننگرهار ، شماری از خانه های مردم ملکی در منطقهء کرسوخور در اثر اصابت مرمی های هاوان که از سوی افراد مسلح وابسته به افراد رژیم کابل فیر شده بود زیان متضرر گردیده است ، نیز یک خانم و یک کودک در یک خانه به شهادت رسیده اند و سرپرست این خانه که الله دوست نام دارد با یک کودک دیگر مجروح گردیده اند .
 به تاریخ ۱۷ جولای ، در مربوطات مرکز ولایت قندوز در قریهء بنام کلته سای حملۂ راکتی عسکرهای رژیم کابل سبب شهادت ۳ تن افراد ملکی به شمول یک طفل گردید .
به تاریخ ۱۶ جولای ، در منطقهء سنگانهء ولسوالی خوگیانی ولایت ننگرهار در اثر فیر سلاح های ثقیل از سوی نیروهای رژیم کابل ۳ تن مردم ملکی که شامل  دو مرد و یک کودک بودند به شهادت رسیدند و دو تن دیگر مجروح گشتند .
به تاریخ ۱۴ جولای ، در مربوطات قلات ( مرکز ولایت زابل ) یک مرمی هاوان که از سوی عساکر اجیر فیر شده بود به یک خانه اصابت نمود و منجر به شهادت ۷ عضو یک خانواده که شامل دو کودک نیز بودند گردید و نیز ۵ زن و کودک را مجروح ساخت .
نه تنها حملات سلاح های ثقیل ، بلکه بمباران عساکر رژیم کابل ، چاپه های شب هنگام و حملات درون نیز همواره سبب تلفات جانی و مالی مردم افغانستان می گردد ، چند روز پیش نیروهای اشغالگر چهار موتر مردم ملکی را در منطقهء ریگ شهیدان ولسوالی میوند ولایت قندهار هدف قرار دادند ، در نتیجه هر چهار موتر تخریب شد و ۲۰ تن غیر نظامیان به شهادت رسیدند ، اشغالگران و سخنگویان رژیم کابل دعوی نمودند که ۳۰ تن مجاهدین را درین بمباران به شهادت رسانیده اند ، واقعیت اینست که همه قربانیان این حملهء وحشیانه مردمان ملکی بودند .
چند روز پیش از این قضیه نیز ۵ تن مردم ملکی به شمول دو خانم در منطقهء باغکی ولسوالی خاکریز ولایت قندهار در بمباران اشغالگران به شهادت رسیدند و ۴ تن دیگر جراحت برداشتند .
نیروهای اشغالگر و رژیم مزدور کابل بارها در جریان درگیری با مجاهدین و پس از پایان درگیری و حتی بارهای زیادی بدون اینکه گلولهء به سوی آنان فیر شده باشد مردم بی گناه ملکی را هدف گرفته اند و خسارات سنگین جانی و مالی وارد نموده اند ، قضایای یاد شده از رفتار وحشیانه و ظالمانهء خارجی ها و داخلی های اجیر با مردم افغانستان حکایت می کند . 
شرح استفاده از سلاح های سنگین پس از ارگ نشینی اشرف غنی بسیار بالا رفته است ، زیرا نیروهای رژیم مزدور به هدایت وی ازین نوع سلاح های مهلک هر چه بیشتر کار می گیرند ، سلاح های ثقیل اکنون بزرگ ترین عامل تلفات مردم ملکی است ، چراغ زندگی بسیاری از افغان ها هر روز توسط این سلاح ها خاموش می گردد و خانه های خوش و خندان به ماتم سرا مبدل می گردد .
download