زندگی در میان دود و آتش

محمد داود مهاجر در میان دود و آتش خود را انداختن سخت است. در میان رگبارِ مسلسل‌ها زیستن مشکل است. حمله‌آوردن بر افرادی که هر آن ممکن است گلوله‌‌های آنها سوراخ سوراخت کند، آسان نیست و دشوار است؛ اما، زمانیکه عشق و محبت یک هدفی بلند تا اوج آسمان‌ها در ذهنت باشد، زمانیکه با مردن […]

محمد داود مهاجر

در میان دود و آتش خود را انداختن سخت است. در میان رگبارِ مسلسل‌ها زیستن مشکل است.

حمله‌آوردن بر افرادی که هر آن ممکن است گلوله‌‌های آنها سوراخ سوراخت کند، آسان نیست و دشوار است؛ اما، زمانیکه عشق و محبت یک هدفی بلند تا اوج آسمان‌ها در ذهنت باشد، زمانیکه با مردن دستِ دوستی بدهی و به یک زندگی سرشار از رفاه و آسایش، بعد از مردن باور داشته باشی، آنگاه است که خالد وار به هر دری می زنی و پروای هیچ چیزی درون قلبت حائل نمی ‌شود تا از دود و آتش بترسی و یا از تیرهای مسلسل‌ها هراسی به دل راه بدهی.

پس لازم است تا اول عقیده به آخرت را اصلاح کنیم، دنیای واقعیِ بعد از این دنیا را در ذهن خود حکاکی کنیم، تا بتوانیم به راحتی به دنیا پشت بدهیم و از آرمان‌های اسلامی خود دفاع کنیم.

هیچ کسی نیست که از اوضاع نامطلوب مسلمانان غمین و اندوهناک نباشد، بل می‌خواهد تا کاری کند؛ ولی سست بودن باورها به فراخنای آخرت، و دلدادگی به دنیای دون باعث شده است تا هزار دلیل و دلایل بتراشیم و به زبونی و ذلت تن بدهیم؛ در حالیکه عزت ما مسلمانان در جهاد و شمشیرهای برهنه نهفته است. تا بتوانیم از کیان امت خویش دفاع کنیم و به زورگویان سرِ تسلیم فرود نیاوریم.