روش شفقت آمیز با صد ها تن عساکر تسلیم شده

خبر دلگشای که دو روز پیش در سلسلۂ فتوحات و پیروزی های شگفت آور مجاهدین قلوب همه مسلمان ها را فرحت بخشید این بود که صدها تن از عساکر اردو در ولایت هلمند و ارزگان پس ازین که در محاصرهء مجاهدین قرار گرفتند وادار شدند با همه وسایل ، امکانات و تجهیزات کندک های خود […]

خبر دلگشای که دو روز پیش در سلسلۂ فتوحات و پیروزی های شگفت آور مجاهدین قلوب همه مسلمان ها را فرحت بخشید این بود که صدها تن از عساکر اردو در ولایت هلمند و ارزگان پس ازین که در محاصرهء مجاهدین قرار گرفتند وادار شدند با همه وسایل ، امکانات و تجهیزات کندک های خود به آغوش امارت اسلامی افغانستان پناه بیاورند و تسلیم شوند .
قرار راپورها یک قوهء بزرگ دشمن در منطقۂ بشرانو هدیره در مربوطات مرکز لشکرگاه ( هلمند ) در محاصره ء مجاهدین قرار گرفت ، ۶۹ از عساکر دشمن در اثر درگیری کشته شدند و متباقی عساکر مجبور شدند تا سلاح را به زمین بگذارند و به مجاهدین تسلیم شوند .
بر اساس معلومات ، ۱۲ تن عساکر که زنده مانده بودند خود را به مجاهدین سپردند ، ۵ تن ایشان قومندان های مهم است .
درین درگیری ۸ تانگ و یک موتر کاماز دشمن آتش گرفت و ۲۲۰ میل سلاح های ثقیله و خفیفه ، یک تانگ زرهی ، ۲۲ عراده تانگ ، ۲۰ عراده موتر رینجر ، ۳ عراده موتر تودی و دیگر مهمات فراوان برای مجاهدین غنیمت شد .
همچنان قومندان کندک چهارم پولیس نظم عامه در مربوطات مرکز ترینکوت ( ارزگان ) با همه افراد زیر دست اش به صورت دسته جمعی به مجاهدین تسلیم شده است ، این قضیه زمانی رخ داد که عساکر دشمن هدف حملات گستردهء مجاهدین قرار گرفت و جز تسلیمی دیگر راهی برای این عساکر باقی نماند .
در جریان درگیری با دشمن ۳ تن از افراد پولیس کشته شدند و ۱۰۰ تن متباقی آنان به شمول قومندان شیر محمد به مجاهدین تسلیم شدند .
این افراد پولیس نیز با خود ۳۰ عراده تانگ ، ۱ عراده موتر رینجر ، ۴ عراده موتر کاماز ، ۱۸ عراده موتر سایکل ، ۱۰۵ میل سلاح های ثقیله و خفیفه ، ۱۵۰۰۰۰ مرمی های مختلف النوع ، ۲۰۰۰ مرمی بمب افگن ، ۲۰۰۰ فیر مرمی راکت لانچر ، ۴ دوربین شبانه ، به مجاهدین آوردند و به مجاهدین تسلیم نمودند .
پناه آوردن صدها تن عساکر رژیم به آغوش امارت اسلامی افغانستان و آن هم با همه تجهیزات و امکانات یک گام مثبت و امیدوار کننده است .
بدون شک در مناطق که عساکر اردو به مجاهدین پناه آورده اند از چند روز به این سو هدف حملات سنگین مجاهدین قرار گرفته بودند و همه راه های فرار بر آنان مسدود شده بود ، اما با اینکه این عساکر راهی برای گریز نداشتند هرگاه خواستند که از جنگ دست بگیرند و تسلیم شوند مجاهدین آغوش های خود را باز نمودند و در مقررات شریعت اسلامی با آنان رفتار نیکو نمودند .
تسلیمی صدها تن عساکر و رفتار شفقت آمیز مجاهدین با آنان این حرف ها را قوت می بخشد که اگر خواست خداوند تعالی بود در دیگر ولایات نیز عساکر رژیم مزدور از صفوف و قطعات دشمن کناره گیری می کنند و به صف نجات بخش اسلام و افغانیت پناه می آورند .
امریکای ها و مزدوران آنان ۴۰ هزار عساکر را به نام ها و عناوین مختلف در قطعات امنیتی و دفاعی هلمند جا به جا نموده بودند ، گفته می شود که ۹۰۰ تن نظامیان ویژهء امریکای نیز دوشادوش این عساکر بر ضد مجاهدین می جنگیدند ، دشمنان خارجی و داخلی ماشین های هوای و زمینی را با وحشت و دهشت کامل روی کار نموده بودند .
اما به نصرت خداوند تعالی ، قهرمانی مجاهدین و همکاری همه جانبه مردم همه تدابیر و استراتیجی های امریکا  نیست ونابود شد و همه خاک هلمند جز چند ماموریت های امنیتی شهر لشکرگاه در کنترول مجاهدین قرار گرفته است ، نیز مناطق زیادی ارزگان ، فراه ، بغلان و…….. فتح گردیده است و عملیات تصفیوی مجاهدین در مرکز ولایت قندوز جریان دارد .