خروج نیروهای آلمانی از افغانستان گام خوبی است

سخن‌روز: در سلسله خروج نیروهای خارجی از افغانستان، دیروز روند خروج نیروهای آلمانی از کشور ما تمام شد. خانم انا گربت کرمپ کرنباور، وزیر دفاع آلمان خروج همه نیروهای کشور خود از افغانستان را توسط تویت خود اعلان کرد. نیروهای آلمانی که در سال ۲۰۰۱ میلادی برای یک ماموریت نامشروع به افغانستان آمده بودند، درین […]

سخن‌روز:

در سلسله خروج نیروهای خارجی از افغانستان، دیروز روند خروج نیروهای آلمانی از کشور ما تمام شد.
خانم انا گربت کرمپ کرنباور، وزیر دفاع آلمان خروج همه نیروهای کشور خود از افغانستان را توسط تویت خود اعلان کرد.
نیروهای آلمانی که در سال ۲۰۰۱ میلادی برای یک ماموریت نامشروع به افغانستان آمده بودند، درین جا با مقاومت شدید ملت مجاهد افغانستان روبه‌رو شدند و به اعتراف خود آن‌ها ۵۹ تن سرباز آلمانی کشته و صدها تن دیگر شان زخمی شدند.
این نیروها در افغانستان و به‌خصوص در ولایت قندوز بر علاوه از جنایت‌های دیگر، با هدف قرار دادن دو تانکر تیل در سال ۲۰۰۹ میلادی ۳۰ نفر ملکی را شهید و ده‌ها تن دیگر را زخمی کردند.
اکنون که آلمان تمام نیروهای خود را از افغانستان بیرون کرده، این گام خوبی‌ست. زیرا آلمان و افغان‌ها از آغاز جنگ جهانی اول روابط خوبی با یکدیگر داشته اند، که به اساس آن؛ آلمان ده‌ها هزار کودکان افغان را تداوی کرده است، که این یک تعامل نیک بشری و کار ستودنی‌ست.
امارت اسلامی افغانستان در حالی که خروج نیروهای آلمانی را استقبال می‌کند، حاکمیت و استقلال افغان‌ها در کشور خود را حق اساسی ملت افغانستان و پایان یافتن اشغال افغانستان را به نفع افغان‌ها و تمام منطقه می‌داند.