تصامیم کفار و تدابیر الله

فقد قال الله تعالی وهواصدق القائلین. ام ابرموا امرا فانا مبرمون. ترجمه: ایا کفار برای کدام کار در مقابله با مسلمانان و از بین بردن نظام اسلامی تصمیم گرفته فیصله نمودند پس بتحقیق ما نیز تصمیم گیرنده و فیصله کننده هستیم برای کامیابی مسلمانان و … اگرچه این آیه کریمه در حق مشرکین غرب نازل […]

فقد قال الله تعالی وهواصدق القائلین. ام ابرموا امرا فانا مبرمون.
ترجمه: ایا کفار برای کدام کار در مقابله با مسلمانان و از بین بردن نظام اسلامی تصمیم گرفته فیصله نمودند پس بتحقیق ما نیز تصمیم گیرنده و فیصله کننده هستیم برای کامیابی مسلمانان و …

اگرچه این آیه کریمه در حق مشرکین غرب نازل شد اما حکمش باتفاق همه علماء اسلام عام هست یعنی هر وقت و هر زمان که یک گروه از کفار تصمیم برای نابود ساختن اسلام و مسلمانان بگیرند الله متعال تدبیر حکیمانه برای خنثی ساختن تصمیم کفار و ذلیل نمودن کفار در زمین بکار میاندازد و اگر کسی بتاریخ یک نظر منصفانه نماید این حقیقت کاملا بر وی روشن میگردد چنانچه در تاریخ بسیار نزدیک افغانستان عزیز هرگاه اتحادشوروی همان وقت با همه نیرو و قدرتش بالای کشور اسلامی (افغانستان) که ازسال ها مورد حملات مخفیانه شرق و غرب قرارداشت و به همین سبب از هر نوع قوت نظامی، اقتصادی، سیاسی دور افتاده بود حمله نمود یگانه مقصدش ازبین بردن اسلام، از میان برداشتن علماء حق، دورکردن مردم از علماء و خالی ساختن جامعه افغانی از علماء بود علماء و مجاهدین حق را بانامهای مختلف اشرار، مزدوران، پنجابی و فلان وفلان بدنام ساختن اما برخلاف تقاضا و خواسته روس مزدورانش، روز بروز محبوبیت علماء و مجاهدین بین ملت بیشترگردیده و پیوند ملت با علماء محکم تر شد از همین جهت اگر کسی در مسائل افغانستان عمیقا فکر کند و از خود سئوال کند که آیا پیش ازاشغال شوروی سابق در افغانستان علماء و مدارس بیشتر بودند و یا بعد از آن؟!

بطور یقین می بیند که آمار علماء و مدارس و تعلق ملت با علماء به گونهء باورنکردنی و درفیصدی بسیار بالاست. همچنین هرگاه آمریکا به افغانستان حملهکرد و کوشش باداران و مزدورانشان این بود که ملت را ازعلماء دور کرده و طالبان وقت مصروف علوم کسبی شوند و از تفاسیر قران کریم سیرت پر برکت رسول الله صلی الله علیه و سلم و تاریخ اسلام دور بمانندامااگر دقیقن تفکر نمائیم کار برعکس خواست و ارادهء آنان شد.

قبل ازاشغال آمریکا ، بیشتر علماء و طالبان مصروف علوم عقلی وقافیه مصطلح بودند وبسیاراستادان در وقت درس کدام آیت کریمه را که موجود بود ترجمه نمی کردند و طالب را میگفتند تونمیدانی و دروس سیرت بدرستی و کما حقه بیان و تدریس نمیشد و طالبان میگفتند هرگاه کتب درسی ختم شد یکبار ترجمه میخوانیم اما بعد ازاشغال آمریکا و مزدورانش اوضاع عکس آن شد. لله الحمد امروزه در هر مدرسه مضامین ترجمه، تفسیر و سیرت په شکل کامل و درست آن تدریس میشود و در فکر هر طالب شوق ترجمهء قرآن کریم پدید آمده است این روزها ملا امامان و خطیبان مسجد برای مقتدیان خود ترجمه، تفسیر و سیرت بیان می کنند و از دسیسه ها و نیرنگ های یهود و نصاری در زمان نبی کریم صل الله علیه و سلم تا به امروز پرده برداشته و چهره های حقیقی آنان که مملو از خباثت، دشمنی و اسلام ستیزی است به مردم بیان می کنند.

همچنین در متعلق جهاد قبلا در مجالس مواعظ علماء چیزی بچشم نمیخورد اما بعد از اشغال آمریکا حتی در تمام مراسم دینی و مذهبی حتی در محافل عروسی نیز تبلیغ شده و تشویش به جهاد جای خود را پیدا کرده است که از برکت این خدمت دینی علماء و تشویق ملت و جوانان به جهاد و انجام فریضهء جهاد و نصرت الله متعال حقایق امروزی در میادین جهاد و مقاومت ثمره داده و اکنون ما شاهد فتح شدن ولسوالی قلعه زال درقندوز و ولسوالی سنگین در هلمند و دیگر ولایات و بصورت کل در تمام سطح کشور هستیم.

اگرچه درین اواخر آمریکا و متحدینش برای روحیه بخشیدن مزدوران ذلیل شان اعلان یک استراتژیکی جدید و اعلان جنگ تازه موضع گرفتند و تلاش کردند تا یکبار دیگر بخت آزمایی کنند اما نباید فراموش کرد که در مراحل نخست همین آمریکا با یکصد و پنجاه هزار نیرو و قدرت در گرداب جنگ افغانستان گرفتار و به قهقرا رفت و حالا نیز این چاپه ها و بمباردمانهای وحشیانه چیز تازه ای نیست و همانگونه که مقاومت مجاهدین و جهاد مقدس سبب هلاکت هزاران اشغالگر گردید اکنون نیز این تعداد محدود ان شاءالله در همین سرزمین هلاک و نابود خواهند شد.
ما (افغان ها) بر این سخن باور و ایمان کامل داریم که الله متعال همکار و یاور مسلمانان و مجاهدین است و همین برایمان و امید ما به فتح و پیروزی بر کفار کافی است. و الحمدلله علی کل حال
IMG_148801364202292