برآمدن خارجی‌ها از افغانستان باب تازه‌ای را بین افغان‌ها و جهان می‌گشاید

سخن‌روز: در سلسله خروج نیروهای خارجی از کشور؛ ایتالیا و آلمان دو کشوری‌ست که روز سه‌شنبه بر ماموریت بیست ساله نظامی شان در افغانستان نقطه پایان گذاشتند. پیش از ایتالیا و آلمان، کشورهای دیگر شامل سازمان ناتو؛ ناروی، رومانیا، دنمارک، استونیا، هالند، اسپانیا، سویدن، بلژیک، فنلند، پرتگال، البانیا، مقدونیا و جورجیا نیز ماموریت‌های نظامی شان […]

سخن‌روز:

در سلسله خروج نیروهای خارجی از کشور؛ ایتالیا و آلمان دو کشوری‌ست که روز سه‌شنبه بر ماموریت بیست ساله نظامی شان در افغانستان نقطه پایان گذاشتند.

پیش از ایتالیا و آلمان، کشورهای دیگر شامل سازمان ناتو؛ ناروی، رومانیا، دنمارک، استونیا، هالند، اسپانیا، سویدن، بلژیک، فنلند، پرتگال، البانیا، مقدونیا و جورجیا نیز ماموریت‌های نظامی شان را در افغانستان به پایان رسانده بودند.

این کشورها زمانی‌که رئیس جمهور وقت امریکا جورج دبلیو بوش فرمان یورش بر افغانستان را صادر کرد، با اوج غرور بر کشور ما هجوم آوردند و به بهانه‌ی صلح و تامین امنیت؛ افغان‌های زیادی را کشتند، زخمی کردند و به زندان‌ها انداختند.

اما ملت مسلمان افغانستان برای دفاع برحق از دین و کشور خود، در برابر این اشغالگران خارجی مقاومت نمود و به نصرت خاص خداوند متعال توانست با دستان خالی، اما با قلب‌های سرشار از ایمان، اشغالگران را در نتیجه مبارزه بیست ساله شان از پا درآورند و به عقب نشینی از افغانستان وادار سازند.

اکنون برآمدن نیروهای خارجی از افغانستان باب تازه‌ای را بین افغان‌ها و جهان می‌گشاید. افغانستانِ پس از اشغال، به حیث یک عضو جامعه جهانی به این نیاز دارد که روابط مثبت با جهان داشته باشد.

افغانستانِ که بر اثر مداخله‌های خارجی‌ها از چهار دهه به اینسو شکار نا امنی و بی‌ثباتی است، پس از حاکمیت نظام مقتدر اسلامی دران، بر جهان حق دارد که در بازسازی آن سهم بگیرند.

افغان‌ها برای رسیدن آن روز لحظه‌شماری دارند که کشور شان کاملا از چنگال اشغال نجات یابد  و بتوانند با اراده‌ی خود سرنوشت کشور خود را تعیین کنند.