افغانستان و فلسطین؛ جان مشترک، درد مشترک 

افغانستان و فلسطین؛ جان مشترک، درد مشترک نویسنده: محمود فاتح افغانستان سرزمینی است که در آن سه امپراطوری بزرگ (انگلیس، شوروی و آمریکا) با پشتیبانی زیادی از کشورها، اقوام، نیروهای داخلی و خارجی آمدند و بی‌انتها بر ملت مظلوم افغانستان ظلم کردند؛ اما در آخر، پیروزی از ملت مظلوم افغانستان شد؛ ملتی که با دست […]

افغانستان و فلسطین؛ جان مشترک، درد مشترک

نویسنده: محمود فاتح

افغانستان سرزمینی است که در آن سه امپراطوری بزرگ (انگلیس، شوروی و آمریکا) با پشتیبانی زیادی از کشورها، اقوام، نیروهای داخلی و خارجی آمدند و بی‌انتها بر ملت مظلوم افغانستان ظلم کردند؛ اما در آخر، پیروزی از ملت مظلوم افغانستان شد؛ ملتی که با دست خالی در برابر دشمنی به پا خواستند که سرتاپا مسلح بود و از هرگونه تجهیزات نظامی و زرهی بهره‌مند بود.

 

اکنون دشمنان اسلام جنگ نظامی خود را به سوی فلسطین کشانیده‌اند. اگرچه از ۷۰ سال بیشتر می‌شود که بر سر ملت مظلوم فلسطین ظلم و تجاوز می‌شود؛ اما بعد از شکست دشمنان در افغانستان، حملات نظامی پی‌درپی را بر غزه آغاز کرده‌اند.

 

غزه شهر کوچکی است؛ اما پر از شیرمردان و فداکاران است. مادرانی که در آن شهر وجود دارند همواره به‌خاطر آزادی قدس، کودکان خود را تربیه می‌کنند و در حقیقت آزادی قدس مسئولیت هریکی از ما مسلمانان است.

 

اگر در تاریخ نگاهی ببندازیم این را می‌یابیم که در جهان، حکومت‌های زیادی آمدند و حکومت‌های آنها سالیان سال طول کشید؛ اما حکومت‌هایی که ظلم کرده‌اند، زود از بین رفته و دوام چندانی نداشته‌اند. امیدوارم با مبارزهٔ مردم غزه، اسرائیل و هم‌پیمانش شکست عبرت‌آموزی بخورند و شکست اسرائیل خنکی چشمان مسلمانان جهان باشد.

 

قدس اولین قبلهٔ مسلمانان، خانهٔ الله و فلسطین نیز شهر انبیای کرام -علیهم السلام- است. دشمنان قدس دشمنان ما هستند. هدف ما، درد ما و دشمن ما مشترک است. از این بابت ملت افغانستان درد مردم مظلوم و ستم‌دیده فلسطین را درد خود می‌داند و در این مورد در اندیشه و فکر است.

 

صهیونیست‌های جنایت‌کار، آمریکا و هم‌پیمانشان بیشتر از ۲۲ هزار نفر را در غزه شهید و ده‌ها هزار نفر را مجروح کرده‌اند. تاریخ گواه باشد خون ملت مظلوم فلسطین، بیت المقدس را آزاد و انقلابی اسلامی را به‌وجود می‌آورد.