افغانستان، لانه‌ی داعش نیست!

نویسنده: ابوالنصر زرنجی امارت اسلامی افغانستان با همکاری و یاری ملت و مردم توانست در بیست‌سال نبرد و پیکار با آمریکا، متحدان و غلام‌های حلقه‌به‌گوش آن مقابله کند و با نصرت الهی، گوی پیروزی را از آنِ خود کند؛ اما نقش داعش در جامعهٔ افغانستان کم‌رنگ بوده و نزد مردم محبوبیتی ندارد و کسانی که […]

نویسنده: ابوالنصر زرنجی

امارت اسلامی افغانستان با همکاری و یاری ملت و مردم توانست در بیست‌سال نبرد و پیکار با آمریکا، متحدان و غلام‌های حلقه‌به‌گوش آن مقابله کند و با نصرت الهی، گوی پیروزی را از آنِ خود کند؛ اما نقش داعش در جامعهٔ افغانستان کم‌رنگ بوده و نزد مردم محبوبیتی ندارد و کسانی که به این گروه منسوب هستند یا عموما از این مرز و بوم نیستند، و یا هم فریب‌خورده‌هایی هستند که درمیان مردم هیچ جایگاه و ارزشی ندارند و کسی حامی کارهای پلیدشان نیست. از طرف دیگر داعش در هیچ نقطه‌ای از افغانستان نتوانسته‌ برای خود پایگاه و لانه‌ای بسازد تا محور حرکات و فعالیت‌های شرورانهٔ آن باشد.

 

طبق اعترافات اسیر‌های‌شان، مرکز تمام پلان‌های‌ آن‌ها کشورهای غیر از افغانستان هستند که این خود نیاز به تحقیق و بررسی دارد که چرا این کشورها مرکز فعالیت‌های تروریستی باشند؟! داعشیِ تابع تاجیکستان و پاکستان که در افغانستان حملات ترور را انجام می‌دهند از کدام مرزها عبور کرده‌اند؟! این مسئله‌ای‌ست که متأسفانه‌ تمام جهان درباره‌اش مهر سکوت بر دهان زده است.

 

این در حالی است که رسانه‌ها با آب و تاب‌دادن یک حمله در افغانستان، طوری اظهار می‌کنند که گویا این‌جا مرکز و لانه‌ی آن‌هاست؛ ولی حقیقت بر عکس است و حملات اخیر داعش توسط تاجیکسانی‌ها، در ایران و پاکستان بر هیچ‌کس پوشیده نیست. در واقع ترورهای داعش مثل ترور تروریست‌های استخبارات جهانی می‌باشد. این معضلی است که در تمام کشورهای جهان وجود دارد؛ حتی کشورهای اروپایی و آمریکایی نیز از آمار ترور خالی نیستند.

 

در کنار تمام این نکات ضعف داعش در افغانستان، از طرف دیگر  استخبارات امارت اسلامی توانسته است ضربه‌های محکمی بر حلقه‌های مزدور داعش بزند و حداقل ۹۰ درصد از پلان‌های مرموزانهٔ دشمن را در نطفه خنثی کند و نقشهٔ شوم آن‌ها را نقشه‌برآب کند. پس ادعا و نگرانی‌های سران کشورها و رسانه‌های دشمن، چیزی جز خیال و وهم نیست، که کاسه را داغ‌تر از آش نشان می‌دهند.

 

فعلا افغانستان یک کشور آزاد و تحت سیطرهٔ یک قدرت واحد است؛ قدرت نظامی و استخباراتی که در ظرف دو سال و اندی ماه، ثابت کرده است که حلقه‌های مزدور داعش خطری جدی برای حکومت پایدار امارت اسلامی محسوب نمی‌شود و آن‌چه رسانه‌های معاند نشر می‌کنند، جز پروپاگند و تبلیغات سوء چیز دیگری نیست.