اشرف غنی چرا جهاد کنونی را به کشور همسایه نسبت می دهد ؟

مصاحبهء اشرف غنی با ژورنالست پاکستانی سلیم صافی به تاریخ ۲۳ جولای از طریق شبکهء تلویزیونی جیو به نشر رسید ، غنی در طی این مصاحبه با کمال چشم سفیدی و بی حیائی سعی نمود حقایق روشن را زیر خاک کند ، وی خود را رییس جمهور منتخب خواند ، وحشت گرای امریکایان اشغالگر در […]

مصاحبهء اشرف غنی با ژورنالست پاکستانی سلیم صافی به تاریخ ۲۳ جولای از طریق شبکهء تلویزیونی جیو به نشر رسید ، غنی در طی این مصاحبه با کمال چشم سفیدی و بی حیائی سعی نمود حقایق روشن را زیر خاک کند ، وی خود را رییس جمهور منتخب خواند ، وحشت گرای امریکایان اشغالگر در برابر مردم افغانستان را روا پنداشت و مقاومت تابان و درخشان مجاهدین را که به قربانی ها و جان نثاری های افغان ها ادامه دارد جنگ و مداخلۂ کشور همسایه دانست .

از همه نخست اینکه این حقیقت همچون آفتاب عیان است و هر فرد افغان پی برده است که رژیم کنونی کابل هیچگاه به اراده و خواهش مردم افغانستان اساس گذاری نشده است و زمام داران این رژیم کسانی نیستند که از میان افغان ها بروز کرده باشند ، بلکه رژیم کابل در اثر طرح ویژهء وزیر خارجه امریکا به وجود آمده است و یک پروژهء استخباراتی امنیت ملی امریکا است ، مقامات بلند پایۂ رژیم از سوی جان کیری انتخاب شده اند و تا هنوز اداره و کنترول رژیم به دست کیری است .

از مثال های زیادی صرف نظر می کنیم و به قضیۂ که دو هفته پیش رخ داد نگاه می کنیم ، هرگاه رسانه ها خبر دادند که اشرف غنی در کنفرانس وارسا شرکت می کند ، عبدالله بلند شد که من از چه کسی کم هستم ، به کنفرانس من هم می روم ، جان کیری گفته بود که حقوق تو با حقوق غنی مساوی است ، اشرف غنی به عنوان اینکه رییس جمهور هست و حضور وی در کنفرانس بسنده است بسیار سعی نمود تا عبدالله را از سفر به وارسا بازدارد و لیکن ناکام ماند ، در اخیر اتفاق نمودند که فیصله به جان کیری محول گردد ، از فرمان کیری اطاعت می کنیم ، جان کیری فیصله نمود که ع و غ هر دو به کنفرانس وارسا بروند و با هم متصل بنشینند .

آیا کسی خود را رییس جمهور منتخب می پندارد به حدی بی صلاحیت و بی جرأت می باشد که حتی فیصله نتواند در کنفرانس های بین المللی به نمایندگی از کشور به کدام شکل و هیئت شرکت بکند ، تا اینکه از وزیر خارجۂ یک کشور کمک بخواهد که وی به تنهای در کنفرانس برود یا کسی دیگری نیز وی را همراهی کند ؟ ، این گونه رییس جمهور ذلیل ، رسوا و کاسه لیس در تاریخ افغانستان نه آمده است و نه دیگر می آید .

اگر حرف های فوق از سخنگوی اشرف غنی می بود راه داشت  ، زیرا توجیه می شد که شخص پایین رتبه است و شاید معلومات دقیق و کامل نداشته باشد ، اما یک کسی خود را متفکر دوم جهان بداند و القاب رییس جمهور و سر قومندانی ارتش را نیز به نام خود اضافه بکند سپس مرتکب چنین یاوه گوی شود و به چشم ملت خاک بیاندازد آیا تعجب آور نیست ، اکنون چه نام و چه لقب به به این بازیچۂ امریکا باید داده شود ؟

حدود دو سال از ارگ نشینی غنی توسط امریکای ها می گذرد ، درین مدت تخمینا ۳ هزار افغان های ملکی در اثر بمباران امریکا ، چاپه های امریکا و جنگ های رویاروی به شهادت رسیده اند ، هزارها تن افغان ها از سوی نیروهای امریکای و یا به فرمان آنان به زندان بگرام برده شده اند و شکنجه شده اند ، سوال اینست که امریکای ها این همه وحشت و دهشت را به خواست خود انجام داده اند و یا به مشوره و اجازهء تو ؟

در صورت اول ، آیا تو که خود را رییس جمهور منتخب می دانی و سوگند هم یاد کرده بودی که حقوق اتباع خود را برآورده می سازی و به هر قیمت که باشد از حقوق آنان دفاع می کنی ، آیا روزی از روزها از قومندانان امریکای پرسیدی که چرا مردم ملکی افغانستان را هدف قرار می دهند ، چرا شفاخانه ها ، مسجدها ، محفل های عروسی و اماکن عامه را هدف بمباران قرار می دهند ؟

امریکای ها در قندوز شفاخانۂ داکتران بدون سرحد را زیر و زبر نمودند و ده ها تن افغان های ملکی را کشتند ، آیا عاملین آن قضیه را محاکمه کردی ؟ در برابر عملکرد نامناسب امریکای ها در قبال این قضیه چه کاری کردی ؟ این یک مثالی کوچکی است .

در صورت دیگر نیاز به حرفی دیگری نیست ، روشن می گردد که تو قاتل افغان ها هستی ، هرگاه وقت فرا برسد افغان ها به کمک و نصرت خداوند تعالی حساب همه قتل ها و گناه ها را از تو خواهند گرفت .

اشرف غنی در طی مصاحبه با سلیم صافی بارها سعی نموده است افتخار جهاد و مقاومت بر ضد نیروهای اشغالگر را از آن پاکستان سازد ، افغان های آگاه می دانند که اگر امریکا و رژیم مزدورش جهاد کنونی را به پاکستان نسبت ندهند و پاکستان را جزو این مقاومت بزرگ نپندارند ، پس هرگاه افغان ها و جامعه جهانی از امریکا بپرسند که لاف می زدی ابر قدرت جهان هستم و اکنون از فغان تو در برابر طالبان جهان به ستوه امده است ، در حال که طالبان بسیار ناتوان و بی کس اند ، چه پاسخ خواهد داد ؟ ، اما لله الحمد مجاهدین با این همه ناتوانی و بی کسی همه استراتیژی های جنگی و یک و نیم تریلیون دالر امریکای ها و همنوایانش را نیست و نابود ساخته اند .

اشرف غنی و امریکای ها برای اینکه صلاحیت های فوق العاده و نیروی شکست ناپذیر امارت اسلامی افغانستان را از چشم جهان پنهان نگه دارند و شکست های ننگین و پیهم خود را توجیه بکنند از یک مهر بسیار آسان و بی مصرف کار می گیرند و انجام دهی همه کارهای جهادی را از پاکستان می دانند .

به اشرف غنی و امریکا باید یادآور شویم که امارت اسلامی افغانستان حالا از شرایط سخت و دشوار رهای یافته است و هر نوع حربه های جنگی و سیاسی شما را ناکام ساخته است ، اکنون شما به راه های غیر منتج و بی معنی می اندیشید و ریشه های جهادی را در جاهای دیگر تلاش می کنید و گمان می کنید که شاید چیزی به دست بیاورید ،  باور داشته باشید به این کار یا خود را فریب می دهید و یا هم بر چشم مردم افغانستان خاک می پاشید ، روسیاهی در هر دو صورت نصیب شما است .

343651_1635289046_n