اسباب حقیقی نصرت و هزیمت

درین شب و روزها شاهد پیروزی های گسترده و پیهم مجاهدین و شکست های ننگین دشمنان دین و میهن هستیم ، مجاهدین با وصف که از لحاظ امکانات و تجهیزات مادی هرگز با نیروهای دشمن قابل مقایسه نیستند به شدت پیش روی دارند ، مجاهدین به نصرت بی کران خداوند تعالی از مورال عالی و […]

درین شب و روزها شاهد پیروزی های گسترده و پیهم مجاهدین و شکست های ننگین دشمنان دین و میهن هستیم ، مجاهدین با وصف که از لحاظ امکانات و تجهیزات مادی هرگز با نیروهای دشمن قابل مقایسه نیستند به شدت پیش روی دارند ، مجاهدین به نصرت بی کران خداوند تعالی از مورال عالی و عزم متین برخوردار اند ، امروز قریه ها ، سنگرها و پوسته ها نه بلکه ولسوالی ها ، ولایات و شهرهای بزرگ را تصرف می کنند ، اکنون تنها دو و سه عسکر دشمن را هدف قرار نمی دهند بلکه صدها تن عساکر را از از صفوف دشمن بیرون و با کاروان راه حق یک جا می سازند ، وَکَانَ حَقًّا عَلَیْنَا نَصْرُ الْمُؤْمِنِینَ ﴿ سوره الروم – آیه ۴۷﴾ 
خداوند تعالی فرموده است : نصرت مؤمنان را بر خود لازم ساخته ایم .
اما دشمن امروز هیچ ابتکار و افتخار ندارد ، در گرداب نا امیدی و سرگردانی گرفتار است ، بدون شک نیرنگ شیطان و یاران وی نهایت ضعیف است : إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا ﴿ سوره النساء – آیه ۷۶﴾
این همان نصرت خداوندی است که با مؤمنان در ازل وعده شده است ، خداوند تعالی همواره این وعده را وفاء نموده است ، مگر زمانی که بندگان در واقعیت بندگی خدا را اختیار بکنند ، نه اینکه به خود فریفته شوند و راه تکبر و غرور را انتخاب بکنند .
مجاهدین نباید فکر کنند که این همه کارها را به زور بازو انجام داده اند ، هرگز نه ، بلکه به حق الیقین باور داشته باشند که این همه عزت و مکرمت از جانب خداوند تعالی بود .
یک عالم مبارز فرموده است : فهذه هی عوامل النصر الحقیقیۃ : الثبات عند لقاء العدو ، والاتصال بالله بالذکر ، والطاعۃ لله و الرسول ، و تجنب النزاع و الشقاق ، و الصبر علی تکالیف المعرکۃ و الحذر من البطر و الرئاء والبغی .
یعنی عوامل نصرت حقیقی ازین قرار است : ثبات در هنگام رو به رو شدن با دشمن ، تعلق با خداوند و رسول الله ( ص ) توسط ذکر و طاعت ، اجتناب از منازعات و درگیری های باهمی ، صبر بر تکالیف و مشکلات جنگ ، احتراز از تکبر ، ریاء و سرکشی .
اگر مجاهدین پس ازین فتوحات و پیرزی ها بازهم به بارگاه خداوند تعالی اظهار عجز و نیاز بکنند ، بدون شک خداوند قدوس موفقیت ها و پیش رفت های بزرگ تری را نصیب مجاهدین می سازد ، لیکن اگر خدا نخواسته بر خود فریفته شدند و راه نا فرمانی را اختیار کردند ذلت و هزیمت نصیب آنان می گردد ، العیاذ بالله .
ای پروردگارا ! در قلوب همه مجاهدین و مسلمان ها الفت و محبت نسبت به همدیگر پیدا کن ، ما را از فتنه ها نگه دار ، ما را از راه شر و خطر دور بدار ، گناه ها و خطاهای ما را درگذر کن و ما را خیرخواه همدیگر بگردان ، آمین .