آموزش نظامی بخش مهم جهاد است

اعداد یا آموزش نظامی بخش مهم جهاد محسوب می گردد ، اعداد در بارگاه خداوند تعالی پاداش زیادی دارد ، یک مجاهد از برکت اعداد می تواند دشمنانِ خدا و رسول خدا ( صلی الله علیه و سلم ) و دشمنان مسلمان ها را سرکوب بکند و از پا در آورد . اعداد در اسلام […]

اعداد یا آموزش نظامی بخش مهم جهاد محسوب می گردد ، اعداد در بارگاه خداوند تعالی پاداش زیادی دارد ، یک مجاهد از برکت اعداد می تواند دشمنانِ خدا و رسول خدا ( صلی الله علیه و سلم ) و دشمنان مسلمان ها را سرکوب بکند و از پا در آورد .
اعداد در اسلام اهمیت زیادی دارد ، قرآن عظیم الشان به پیروان خود فرمان می دهد که : و اعدوا لهم ما استطعتم من قوۃ ، فرمان رسول خدا ( صلی الله علیه و سلم ) است : خداوند تعالی توسط یک تیر سه نفر را به جنت می برد ، کسی که به نیت ثواب تیر بسازد ، کسی که تیر بزند و کسی که برای تیر زن تیر بدهد . در احادیث نبوی ( صلی الله علیه و سلم ) فضیلت و اهمیت اعداد و آموزش نظامی مکرراً بیان گردیده است .
امارت اسلامی افغانس
تان بر علاوه از آموزش های دینی برای تعلیم و تربیهء نظامی مجاهدین نیز همواره تلاش می کند و به همین اساس در ولایات مختلف کشور معسکر ساخته است ، مجاهدین درین معسکرها مصروف آموزش های کوتاه مدت و دراز مدت می باشند و پس از فراغت به صحنه های جنگ می روند .
بر اساس یک راپور ویب سایت الاماره درین اواخر ۱۵۰ تن مجاهدین از معسکرهای خالد بن ولید و ابو دجانه رضی الله عنهما فارغ شدند و به سنگرهای جهاد تشکیل شدند ، قومندانان با تجربه و برجستهء امارت اسلامی افغانستان ازین عساکر امتحان گرفتند و از استعداد و دلاوری فوق العادهء ایشان ابراز خرسندی نمودند .
معسکر خالد بن ولید رضی الله عنه در هشت ولایات کشور ( قندهار ، هلمند ، غزنی ، غور ، سرپل ، فاریاب ، فراه و میدان وردک ) و در دوازده شاخه ها مجاهدین را تربیه می کند ، درین معسکر ۳۰۰ تن عالمان و کارشناسان نظامی مصروف خدمت اند ، این معسکر می تواند ۲۰۰۰ مجاهدین را هم زمان در بخش های دینی ، نظامی و استخباراتی تعلیم بدهد .
مقام رهبری امارت اسلامی افغانستان باید به تعلیم و تربیهء نظامی مجاهدین ازین هم بیشتر متوجه گردند ، زیرا مجاهدین امارت اسلامی افغانستان که به سلاح های نیرومند ایمان و توکل مجهز هستند اگر به آموزش های نظامی نیز عیار گردند در زود ترین مدت دشمنان اشغالگر و مزدوران داخلی را با شکست سنگین و نابودی همیشگی دچار می سازند ، ان شاء الله تعالی .