آزادی زندانیان گوانتانامو، پیامی به جهان

نویسنده: ابوالنصر زرنجی بعد از حملهٔ وحشیانهٔ آمریکا و هم‌پیمان‌هایش بر خاک پاک افغانستان، دشمن‌های ملت دست به قتل و غارت زده و تعداد بی‌شماری از افغان‌ها را اسیر کردند. آمریکا برای شکنجهٔ بیشتر اسیرها، زندانی در خلیج گوانتانامو در جنوب‌شرقی کوبا ساخت، که با گذشت مدت زمانی اندک تبدیل به خطرناک‌ترین زندان دنیا گردید. […]

نویسنده: ابوالنصر زرنجی

بعد از حملهٔ وحشیانهٔ آمریکا و هم‌پیمان‌هایش بر خاک پاک افغانستان، دشمن‌های ملت دست به قتل و غارت زده و تعداد بی‌شماری از افغان‌ها را اسیر کردند. آمریکا برای شکنجهٔ بیشتر اسیرها، زندانی در خلیج گوانتانامو در جنوب‌شرقی کوبا ساخت، که با گذشت مدت زمانی اندک تبدیل به خطرناک‌ترین زندان دنیا گردید. در این زندان کسانی اسیر می‌شدند که مستقیما در مقابل آمریکا جهاد مسلحانه می‌کردند.

امارت اسلامی با مقاومت و جهاد بیست‌ساله توانست آمریکا را به زانو درآورده و روی میز مذاکرات بیاورد. بعد تبادل آرا اولین گزینه‌ای که امارت اسلامی به آن پافشاری داشت، آزادی تمام اسیرها بود که مسئولین با زیرکی و درایت توانستند آمریکا را وادار به آزادی اسیرها کنند. اسیرها در مراحل مختلف از زندان‌های پل‌چرخی و بگرام و گوانتانامو آزاد شدند. و امروز بالآخره آخرین اسیرهای این ملت بعد از سختی‌های رنج‌آور، ظلم و شکنجه‌های غیر قابل وصف، توهین روزانه به مقدسات و عقیده در مکانی دورافتاده، در جزیرهٔ وحشت و زندان جهنم‌مانند (گونتانامو) بعد از سپری‌شدن سال‌های متمادی، از چنگال گرگ‌صفتان رهایی یافتند.

آزادی تمام اسیرها و شکستن زنجیرهای طاغوت، یک پیروزی دیگری را در کارنامهٔ امارت اسلامی به ثبت رساند. در این فتح بزرگ پیام آزادگی، عزت و سربلندی ملت افغان، نهفته است که تمام جهان باید به آن اعتراف کند. باید بدانند که فرجام نیکو از آنِ مسلمان‌ها خواهد بود، زندان‌ها، زنجیر‌ها، تهدیدها و شکنجه‌ها و حتی کشتن و قتل‌عام‌ها هم این امت را از ایده و فکر اسلامی دور نخواهد کرد.

از طرف دیگر، این آزادی، نویدی به مردم غزه دارد، مردمی که بعد از سپری شدن ۱۲۷ روز از حملهٔ وحشیانهٔ اسرائیل و تقدیم‌کردن هزاران شهید، هنوز ثابت‌قدم‌اند و ذره‌ای از باور اسلامی و عقیدهٔ محکم‌شان کاهیده نشده است. چنان‌که جهان امروزی، پیروزی امارت اسلامی را با چشم سر مشاهد کرد، به زودی شاهد پیروزی غزه نیز خواهد بود.