گزارش نشر شده یوناما بیشتر بر عدم آگاهی استوار است 

دفتر معاونت سازمان ملل متحد یا یوناما گزارشی را به نشر رسانده که در آن وضعیت بشری در افغانستان را در سه ماه گذشته مورد ارزیابی قرار داده است.   در این گزارش تمرکز بیشتر در خصوص تطبیق شریعت اسلامی شده است که ناآگاهی یوناما را از احکام شرعی نشان داده و حتی در بعضی […]

دفتر معاونت سازمان ملل متحد یا یوناما گزارشی را به نشر رسانده که در آن وضعیت بشری در افغانستان را در سه ماه گذشته مورد ارزیابی قرار داده است.

 

در این گزارش تمرکز بیشتر در خصوص تطبیق شریعت اسلامی شده است که ناآگاهی یوناما را از احکام شرعی نشان داده و حتی در بعضی موارد نمایانگر انتقاد بر احکام شرعی می‌باشد.

 

امارت اسلامی افغانستان با حمایت مردم خویش در راستای تطبیق احکام شریعت اسلامی قربانی های زیادی داده است و اکنون که حاکمیت را بدست دارد، باید تمام موارد شریعت اسلامی را که به مردان ارتباط می گیرد و یا به زنان، به گونه کامل تطبیق نماید.

 

حجاب زنان، ضرورت به محرم شرعی زنان، کار زنان و محیط شرعی برای تعلیم آنان، همچنان تطبیق جزای شرعی از سوی محاکم شرعی، جلوگیری از انحراف فکری و عقیدتی، همه این ها وجیبه و وظیفه یک حکومت متعهد اسلامی می باشد.

 

اینکه یوناما در موارد یادشده انتقاد می‌کند و یا به گونه آشکار احکام اسلامی را عمل خلاف حقوق بشر میداند، این خود توهین به باورهای و معتقدات یک ملت است.

 

امارت اسلامی برای یوناما توصیه می نماید که به گونه ناآگاهانه به موضوعات دینی و ارزش های مردم افغانستان انتقادات بیجا ننماید.

 

کارهای را که وزارت امر بالمعروف، محاکم و سایر نهادهای اصلاحی امارت اسلامی انجام میدهند، آنها پس از تحقیق عمیق به حکم رهبری امارت اسلامی انجام می‌شود که هم جنبه شرعی و هم قانونی را دارد، این هم نه خودسری و نه هم تجاوز در حق کسی است، بلکه عدم تطبیق احکام متذکره برای ظلم و تجاوز راه را هموار می‌کند و ترک نمودن احکام اسلامی سبب فساد، بغاوت ها و جنگ ها می گردد.

والسلام

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی

۱۰/۷/۱۴۴۵هـ ق

ــ ۲/۱۱/۱۴۰۲هـ ش ــ ۲۰۲۴/۱/۲۲ م