پیام تسلیت امارت اسلامی در مورد وفات مرحوم ملا الله داد طبیب

با کمال تاسف اطلاع یافتیم که وزیر سابق مخابرات امارت اسلامی جناب محترم ملا الله داد طبیب ، به علت مریضی سرطان در شب جمعه گذشته به دیار حق شتافته اند و جسد خاکی ایشان در وطن آبائی شان به خاک سپرده شده است .انالله و انا الیه راجعون مرحوم ملا الله داد طبیب در […]

با کمال تاسف اطلاع یافتیم که وزیر سابق مخابرات امارت اسلامی جناب محترم ملا الله داد طبیب ، به علت مریضی سرطان در شب جمعه گذشته به دیار حق شتافته اند و جسد خاکی ایشان در وطن آبائی شان به خاک سپرده شده است .انالله و انا الیه راجعون

مرحوم ملا الله داد طبیب در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار به دنیا آمده بودند ، ایشان تعلیمات ابتدایی را از والدگرامی شان فراگرفته و سپس در مناطق مختلف تعلیم شان را ادامه دادند ، اما ایشان تا کنون تعلیم شان را به پایه تکمیل نرسانده بودند که ارتش سرخ شوروی سابق بالای کشور عزیزمان تجاوز کرد.

با اشغال کشور از سوی قشون سرخ ، ملا الله داد طبیب درس را رها نموده و برعلیه کمونیستان و همکاران شان جهاد مسلحانه را آغاز کردند که پس از آن به سبب موفقیت خوب شان در امور جهادی ، جبهه مستقلی بر علیه روسان گشودند و تا خارج شدن روس ها ، بر علیه شوروی ها و همکاران کمونیست شان مبارزۀ کامیابی را انجام دادند .

در هنگام تاسیس امارت اسلامی ، ملا الله داد طبیب با جناب مرحوم امیرالمومنین نورالله مرقده همراه شدند . ایشان در آن هنگام مسئول امور مالی بودند و سپس رئیس گمرک قندهار و در همان وقت من حیث یک عضو شورای عالی خدمت نمودند و پس از فتح کابل ، به عنوان وزیر مخابرات گماشته شدند .

ایشان در آن زمان برای بهبود امور مخابراتی ، به تعدادی از کشور های خارجی نیز سفر نمودند که در بخش مخابراتی دست آورد های خوبی نیز کسب نمودند .

پس از اشغال افغانستان توسط امریکایی ها ، ایشان همچنان در صف امارت اسلامی مشغول خدمت بودند که از سوی پاکستان دستگیر شده و در آنجا هفت ( ۷ ) سال زندان شدند ، پس از آزادی از زندان ، ایشان از تکلیف معده رنج می بردند که داکتران تشخیص دادند که ایشان مبتلای سرطان معده شده اند و به علت همین مریضی نیز جان به خالق حقیقی سپرده و از این دنیای فانی بسوی دارالبقاء کوچیدند .

امارت اسلامی از خدمات شادروان ملا الله داد طبیب قدردانی می نماید و در غم فراق ایشان با خانوادۀ شان خود را غم شریک می داند و از الله تعالی برای ایشان جنت الفردوس و برای خانوادۀ و دوستان شان صبر حمیل را خواهان است . آمین

امارت اسلامی افغانستان

۱۴۳۷/۲/۱۶ ه ق

۱۳۹۴/۹/۷ ه ش

۲۰۱۵/۱۱/۲۸