پیام امیر المومنین ملا اختر محمد منصور حفظه الله به مناسبت فرا رسیدن عید سعید اضحی

بسم الله الرحمن الرحیم اللَّهُ أَکْبَرُ اللَّهُ أَکْبَرُ لَا إلَهَ إلَّا اللَّهُ وَاَللَّهُ أَکْبَرُ اللَّهُ أَکْبَرُ وَلِلَّهِ الْحَمْدُ إنَّ الْحَمْدَ لِلَّهِ، نَحْمَدُهُ ونَسْتَعِینُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِأَنْفُسِنَا وَسَیِّئَاتِ أَعْمَالِنَا، فَمَنْ یَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ یُضْلِلْ فَلاَ هَادِىَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیْکَ لَهُ, وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ […]

بسم الله الرحمن الرحیم


اللَّهُ أَکْبَرُ اللَّهُ أَکْبَرُ لَا إلَهَ إلَّا اللَّهُ وَاَللَّهُ أَکْبَرُ اللَّهُ أَکْبَرُ وَلِلَّهِ الْحَمْدُ
إنَّ الْحَمْدَ لِلَّهِ، نَحْمَدُهُ ونَسْتَعِینُهُ وَنَسْتَغْفِرُهُ وَنَعُوذُ بِاللَّهِ مِنْ شُرُورِأَنْفُسِنَا وَسَیِّئَاتِ أَعْمَالِنَا، فَمَنْ یَهْدِهِ اللَّهُ فَلاَ مُضِلَّ لَهُ وَمَنْ یُضْلِلْ فَلاَ هَادِىَ لَهُ، وَأَشْهَدُ أَنْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِیْکَ لَهُ, وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ، إنَّ أصْدَقَ الحَدِیْثِ کِتابٌ اللهِ وخَیْرَ الهَدْیِ هَدْیُ محمد صلى الله علیه وسلم، وشَرَّ الأُمورِ مُحْدَثاتُها وَ کُلَّ مُحْدَثَهٍ بِدْعَهٌ .


اما بعد: قال الله تبارک وتعالی: ( یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ اتَّقُواْ اللّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلاَ تَمُوتُنَّ إِلاَّ وَأَنتُم مُّسْلِمُونَ

۱۰۲وَاعْتَصِمُواْ بِحَبْلِ اللّهِ جَمِیعًا وَلاَ تَفَرَّقُواْ وَاذْکُرُواْ نِعْمَهَ اللّهِ عَلَیْکُمْ إِذْ کُنتُمْ أَعْدَاء فَأَلَّفَ بَیْنَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُم بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنتُمْ عَلَىَ شَفَا حُفْرَهٍ مِّنَ النَّارِ فَأَنقَذَکُم مِّنْهَا کَذَلِکَ یُبَیِّنُ اللّهُ لَکُمْ آیَاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ ) ۱۰۳ ال عمران.

فرا رسیدن عید سعید  را به مردم مسلمان افغانستان، مجاهدین در سنگرهای جهاد و همه امت اسلامی تبریک باد می گویم.

الله متعال در این شب و روز مبارک همه قربانی ها، صدقات، عبادات و مناسک حج مسلمانان را قبول نماید، بخصوص الله متعال شهادت آنعده از حجاجی را که در اثر حادثهء المناک سقوط جرثقیل در مسجد الحرام (در مکه مکرمه) به شهادت رسیده اند قبول نماید و به زخمی های حادثه شفای عاجل نصیب کند.

مراتب تسلیت خودرا نسبت رحلت موسس و رهبر محترم امارت اسلامی امیر المومنین ملا محمد عمر مجاهد رحمه الله به همهء مسلمانان تقدیم می نمایم.

و از برادان که  در این غم واندوه بزرگ با ما اظهار همدردی کرده اند و   در راه متحد بودن امارت اسلامی با ما همکار بودند، از همهء آنها از صمیم قلب امتنان می نمایم.

 الله تعالی همه شان را اجر عظیم نصیب کند، و برای عالیقدر امیر المومنین رحمه الله، از الله سبحانه و تعالی استدعای مغفرت و مرحمت می دارم،  الله متعال خدمات بزرگ و جهادی،  و همه تکالیفی وی را که در این راه مقدس متحمل شده بود،  قبول نموده و درجات عالی را نصیب وی بگرداند و از الله تعالی برای خانواده گرانقدرش صبر جمیل و بدیل نیکو خواهانم، آمین یا رب العالمین.

میخواهم به  استفاه از فرصت و  مناسبت بزرگ دینی (عیدسعید اضحی) موضع گیری های امارت اسلامی را در رابطه با رویدادهای اخیر جهادی و سیاسی اظهار نمایم.


برادران مسلمان!

۱۴ سال می شود که جهاد مردم مسلمان افغان تحت قیادت واحد، در مقابل اشغالگران ( به رهبری امریکا) ادامه دارد، در این شکی نیست که دراین حالات دشوار، قیادت و رهبری مرحوم امیرالمؤمنین ملامحمدعمر مجاهد رحمه الله، نتیجه ء اخلاص،  عزم راسخ و مقام معنوی مخصوص  و کارنامهء  وی بود، که امور نظامی، سیاسی، فرهنگی، اداری و سائر امور امارت اسلامی را به گونهء بهترآن  تنظیم و رهبری می نمود.

شورای رهبری امارت اسلامی، بزرگان عالی رتبه، فرماندهان جهادی و مسئولین، مجاهدین سنگر و مردم مجاهد افغان با اخلاص خیلی ها زیاد، صداقت و فداکاری در پهلوی مرحوم امیر المومنین ایستاده شدند تا اینکه با هم یکجا این کاروان مبارک را از مراحل دشوار گذشتانده و با مساعدت مادی و معنوی مسلمانان به منزل فتح سرتاسری نزدیک ساختند.

اکنون که بار گران بر شانه های من به حیث زعیم امارت اسلامی گذاشته شده است، من یکبار دیگر تکرار می کنم که در این شرایط دشوار و وضعیت حساس، بدون نصرت الله تعالی و همکاری دوستان، انجام این مسئولیت به تنهایی ممکن نیست، پس چنانچه از منسوبین امارت اسلامی، مسئولین و مجاهدین تقاضای همکاری و دعا دارم، از همهء علمای کرام همدرد، دانشمندان و صاحبان نظر تقاضا دارم که در رهبری سالم و بخش های نظامی، سیاسی، تعلیمی، تربیوی، فرهنگی، اقتصادی و سایر بخش های اجتماعی در انجام خدمت مثبت، معیاری و مؤثر، پلانگذاری و تعمیل آن،  از مشوره های مفید، طرح ها و همکاری های عملی خویش بر ما دریغ نه ورزند.

 امارت اسلامی نه تنها یک حرکت جهادی و سیاسی است بلکه یک نظام متعهد به آرمان های بیداری، تربیه، و ترقی همه جانبهء مردم مسلمان خود می باشد، که باید درامور خوشنودی ، رفاهیت و پیشرفت مردم خویش،  همرای آن همکاری صورت گیرد که دراین خانهء مشترک  میان همه اقشار ونیز میان استعدادهای عصری و دینی تقرب، هماهنگی و همکاری مستحکم همه جانبه به وجود بیاید. 

من همهء مجاهدین و مردم خودرا اطمنان می دهم که به توفیق الله تعالی تا توان خود در تطبیق شریعت مقدس تلاش می کنم، راه عالقیدر امیر المومنین را تعقیب می نمایم، صف امارت اسلامی  چنانچه در گذشته متحد بود ان شاءالله  همچنان آنرا متحد نگه میدارم  و امور خودرا در روشنی رهنمایی های اسلامی  علماء کرام به پیش میبرم.


اینکه جهاد چهارده سالهء ما در مقابل اشغال به موفقیت و پیروزی نزدیک شده و دشمن در هرعرصه با شکست مواجه گردیده است، اکنون تلاش می ورزد که با استفاده از حربهء تبلیغاتی خود،  فضای بی اتفاقی و بی اعتمادی را در میان مجاهدین به وجود بیاورد، افواهات بی اساس انشعاب در صف واحد مجاهدین را به شکل مستقیم و غیر مستقیم  پخش می نماید، همهء ملت و مجاهدین باید کاملا متوجه این چنین دسایس و پلان های دشمن باشند، بخصوص آن دوستانی که گیله دارند، به آنها صدا میکنم که جلو دسایس تبلیغاتی و شیطانی دشمن را بگیرند زیرا که امارت اسلامی بر قربانی های مشترک ما و شما استوار است،  عزت و حیثیت ما و شما و همه مردم رنجدیدهء ما در متحد نگهداشتن این خانه است، در این لحظات حساس صف خودرا متحد و یک پارچه نگهدارید، احترام به خون پاک و آرمان های شهدای ما از همه بیشتر قابل اهمیت است.

مجاهدین باید به تبلیغات میان تهی دشمن گوش ندهند و از گمان بد اجتناب کنند، الله تعالی می فرماید: (یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آَمَنُوا اجْتَنِبُوا کَثِیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ )، ترجمه: « ای کسانی که ایمان آورده اید! از بسیاری از گمان (های بد) بپرهیزید، بی شک بعضی از گمان (ها) گناه است».

بحیث مومن و بندگان مکلف الله تعالی این وجیبهء ما است که باید متحد و یک پارچه باشیم، و از تعصبات قومی، سمتی و لسانی جدا خودداری کنیم، و خیلی زیاد متوجه مردم خود باشیم و بر سر آنان دست شفقت بگذاریم.

ادارهء کابل، اشغالگران و عناصر مفسد دیگر در مناطق مختلف کشور، هموطنان ما را به نام های گوناگون اذیت می کنند، به مردم عام به نظر دشمن می نگرند، از آنان حق زندگی را می گیرند و به تهمت های ناحق آنان را به زندان ها می اندازند، در جریان حبس با آنان رویه غیر انسانی می کنند، حتی زندانی های ملت مظلوم ما را به شکل بی رحمانه و وحشیانه به شهادت می رسانند،  همچنان بعض افراد مفسد و حلقات استخباراتی جهت بدنامی مجاهدین نیز مردم بیگناه را اذیت می کنند، ما نه تنها این همه رویش های ظالمانه را به الفاظ شدیدتر تقبیح می کنیم؛ بلکه ان شاء الله عاملین آن را به اساس اصول اسلامی جزا می دهیم.

  اگر کسی در صفوف مجاهدین درمورد تلفات ملکی بی پروایی کند یا قصدا عملی را انجام دهد که سبب تلفات ملکی میشود، یا با زندانی ها رفتار غیر شرعی نماید، ما به شکل جدی  آن را پی گیری می کنیم و در روشنی شریعت مقدس اسلامی آنها را مجزات می نماییم.

 ما صفوف خودرا با انسانان پاک و مخلص تقویه می نمایم،  به همراهی افراد بی راه که بنام مجاهدین اعمال غیر شرعی را انجام میدهند ضرورت نداریم و ان شاء الله جدا از آن جلوگیری خواهیم کرد.

مجاهدین باید خیلی هازیاد متوجه باشند که در جریان عملیات های نظامی،  خون مردم بیگناه نه ریزد، امارت اسلامی مسئولیت تحفظ مردم خودرا بدوش دارد، و من بحیث امیر امارت اسلامی هیچگاه اجازه نخواهم داد که به سبب بی احتیاطی به سر و مال مردم ضرر برسد.

مجاهدین هرگز و در هیچ کاری اجازه ندارند که خودسرانه چنان اجراءات کنند که در تصادم با شریعت مقدس قرار داشته باشد، یا چیزې را مصلحت پنداندارند که خدانخواسته  الله تعالی از آن ناراض  و نفس های تان به آن خورسند می گردد، خواه این کار  در میان دوستان تان باشد و یا که با مردم عام باشد و حتی با دشمن نیز رفتاری نکنید که باعث نارضایتی الله تعالی می گردد، در جای نرمی باید از نرمی کار بگیرید و در جای سختی از سختی کار بگیرید، هر کاری را باید در روشنی با قانون اسلامی و اخلاق نبوی انجام دهید.

جنگ بر ما تحمیل شده است، بر حکومت اسلامی و ملت ما تجاوز صورت گرفته است، خاک ما اشغال شده است، پس به هر لحاظ و هر قانون حق داریم که از عقیده و سرزمین خود دفاع کنیم، آزادی را بدست آورده  و نظام شرعی را حاکم سازیم، چنان نظام شرعی افغان شمول که در سایهء آن حقوق همه مردم محفوظ باشد و با یکدیگر در فضای محبت و برادری زندگی کنند،  ممثل ارادهء مشروع مردم، مدافع استقلال و تمامیت ارضی، و در پهلوی تحفظ همه مصالح شرعی، جهادی و ملی خویش توان تعامل مثبت با جهان را نیز داشته باشد.

اشغالگران و همکاران آنان که در مقابل مجاهدین شدیدا شکست خورده اند اکنون تلاش می کنند که فتوحات ما را در شمال کشور، برای همسایه های شمالی ما به شکل خطر معرفی کنند و به این گونه آنان را با خود همگام سازند؛ مگر پالیسی ما برای همسایه های ما واضح است و آنان نباید ما را به زبان دشمنان ما بشناسند.

تعلیم دینی و عصری ضرورت بزرگ و جدی نسل جدید کشور است، من بر مجاهدین امارت اسلامی صدامیکنم که زمینهء تعلیم دینی و عصری را در مناطق تحت تسلط خود مساعد ساخته و با این روند همکاری کنند.

دانشمندان کشور، طبقه متدین تعلیم یافته، تجار ملی، و همه افراد فنی و مسلکی، معماران آینده این کشور هستند، مجاهدین از استعدادهای شان قدردانی و از سرمایه های شان حفاظت می کنند،  همه بااطمنان کامل فعالیت و خدمت نمایند، امارت اسلامی همه تأسیسات و خدمات عام المنفعه و شخصی را حق مردم و سرمایه ملی می داند و هیچ کسی را اجازه نمیدهد که به آن ضرر برساند،  خدماتی را که مؤسسات خیریه ء  بی طرف و اهل خیر،  که بخاطر خیر و رفاهیت مردم ما انجام می دهند قابل قدر است و در مورد تسهیل کارهای شان با آنان مساعدت می کنیم.

 ــ ما هر نوع موجودیت اشغالگران را در افغانستان، عامل تداوم جنگ برخلاف افغانستان و منطقه میدانیم،  زیرا که این اشغال  علیه سالمیت منطقه تهدید قطعی و زیان یقینی است، پس هر کسی که آرامی و آبادی افغانستان و منطقه را می خواهد باید با افغان ها در خاتمه اشغال همکاری کند.

ـــ امارت اسلامی افغانستان در پهلوی سایر فعالیت های خود تلاش های سیاسی نیز انجام می دهد و در این ارتباط قبلا نیز گام های عملی برداشته است و برای این کار دفتر سیاسی امارت اسلامی یگانه دفتری است که از چند سال به اینسو مشغول فعالیت می باشد، و به آنها  صلاحیت رابطه و مذاکرات با جهت های مختلف را داده ایم، دفتر سیاسی این پیام امارت اسلامی را به هر کس رسانیده است که ما با کشور های همسایه، منطقه و جهان بخصوص کشورهای اسلامی خواهان روابط حسنه و مشروع هستیم و از صاحبان ضمیر آزاد در جهان تقاضا داریم که برای خاتمه اشغال کشور مظلوم و جنگ زده ما با ما همکاری کنند.

ــ ما در مورد مذکرات،  وفق وقت و تقاضا،  پالیسی  را دنبال می کنیم که با اصول مقدس شریعت، آرمانهای جهادی و منافع ملی ما در مطابقت قرار داشته باشد.

ــ امارت اسلامی بدین باوراست،  اگر اشغال کشور نباشد، مشکلات داخلی افغان ها توسط تفاهم داخلی آنها حل می گردد، هرگونه  فشار خارجی به بهانه حل مشکل افغان ها،  نه تنها که مشکل را حل کرده نمیتواند؛ بلکه باعث افزایش مشکلات دیگر نیز می گردد.

ــ ادارهء کابل اگر می خواهد که جنگ خاتمه یابد و صلح بیاید، پس خاتمهء جنگ با خاتمه اشغال وفسخ هر گونه معاهدات نظامی وامنتی با اشغالگران ممکن است، اینکه به  زبان شعارهای صلح سر داده می شود،  ولی در عمل سنگرهای جنگ  به آتش تعصبات سمتی، قومی، مذهبی و تنظیمی داغ  نگهداشته میشود، به جنگسالاران خودکامه،  و ملیشه های بی مهار اختیارات و امکانات  فراهم میگردد، و به این وسیله مردم مظلوم ما آزار و  اذیت می بینند،  این بجز  تمسخر  به صلح مفهوم دیگری ندارد.

ــ ایجاد گروهها وباند های مختلف، زیرسایه اشغال، و استفاده از آنها درجنگ ها علیه  مجاهدین، دسیسهء آخری اشغالگران بخاطر تداوم جنگ نیابتی امریکایها می باشد، که به منظور انتقام گیری از افغان ها پیاده میگردد؛ مگر ان شاء الله ملت مسلمان افغان، توسط استحکام بخشیدن به وحدت خود، این دسیسه رانیز همچو سائر دسائس اشغالگران به ناکامی مواجه خواهد نمود.

ــ افغان ها باید هوشیار باشند!  حلقات خفیه کشورهای اشغالگر میخواهند عمداٌ ملت ما را به بیماری های قومی، قبیلوی و سمت پرستی مبتلاسازند،  و راه را بخاطر تجزئیه کشور یک پارچه  ما هموار نمایند، تا اینکه اکنون می خواهند تشخص اسلامی و افغانی کشور تاریخی و اسلامی ما را نیز متنازع سازند که نمونه  آشکار آن موضوع تذکره های الکترونیکی می باشد.

ــ اشغالگران در جریان چهارده سال گذشته با وجود اعلان ملیاردها دالر همکاری،  در افغانستان هیچ نوع کار اساسی یی را انجام نداده اند که برای افغان ها پایدار  و نفع اساسی داشته باشد، هر پروژه آنها کوتاه مدت، بی کیفیت و فریب دهنده بود، البته برای تخریب فکری ودشمنی ذات البینی زهر فراوانی پاش دادند.

ــ امریکائی ها و همه ائتلافیان آنها باید در اینجا، به اعتراف خود شان، از خون هزاران عساکر کشته شده و معیوب شدن ده ها هزار عساکر زخمی خود عبرت بگیرند، نه اینکه اینجا عساکر دیگر بفرستند تا که آنان نیز در جریان قیام جهادی افغان ها کشته و معیوب شده و به امراض روانی مبتلا گردند.

ـــ به امریکائی ها می گوییم شما که به بهانه رویداد (۱۱)سبتمبر افغانستان را اشغال کردید امروز چهارده سال از آن روز می گذرد، عوض اینکه شما با اشغال افغانستان از حوادث مشابه یازده سبتمر جلوگیری کرده باشید، امروز زندگی شما هر لحظه و در هر جاء جهان،  برای شما حادثهء خونین سبتمبر است، شما در هر جا مورد حملات قرار دارید و زندگی تان در خطر است، شما باید برای جلوگیری از چنین حوادث و به خاطرامنیت خود، پالیسی های استعمار طلبانه تان  را باز نگری کنید! نه اینکه با کشتن و اشغال ملت ها رویای  خیالی امنیت تان را مشاهده نماید.

ــ امارت اسلامی افغانستان با جهان اسلام و مسلمانان بر اساس همدردی دینی  خود پیوند دارد، و خودرا در خرسندی  و اندوه شان شریک می پندارد، روی همین اصل بخاطر خواسته های مشروع  مردم فلسطین و بخاطر داعیه برحق سایر مسلمانان مستضعف در جهان،  آواز خود را بلند نگه میدارد.

ــ امروز ما می بینیم که لله الحمد مجاهدین به نصرت الله تعالی دشمن را در هر میدان به شکست مواجه ساخته اند، در هر منطقه افغانستان مجاهدین فتوحات زیادی حاصل کرده اند، همه دسایس دشمن را خنثی کرده اند، و برای اینکه مورد نصرت بیشتر الله تعالی قرار گیریم باید برادران مجاهد، جهاد خودرا به نیت اعلای کلمه الله  و خدمت هموطنان مظلوم خود به پیش ببرند، حفاظت از جان، مال و حیثیت انسانی مردم را مکلفیت شرعی و اخلاقی خود بپندارند، در تعامل با آنان از عطوفت، مهربانی و همدردی کار بگیرند، در انجام فعالیت های جهادی حمایت مردمی را با خود داشته باشند و مشکلات مسلمانان عامه را با مشوره و تفاهم با بزرگان قومی و متنفذین حل کنند، و با مردم به حیث حاکم نه؛ بلکه به حیث خادم رویش نمایند.

در پایان یکبار دیگر عید سعید اضحی را به مردم مجاهد افغان، مجاهدین سنگر، مجاهدین اسیر در زندان های دشمن و همه امت اسلامی تبریک می گویم، الله تعالی قربانی ها و فعالیت های مجاهدین و همه مسلمانان را که بخاطر رضای الله تعالی انجام می دهند قبول نماید، الله تعالی همه امت اسلامی را از هر نوع دسائس و شر دشمنان محفوظ و مصئون داشته باشد، و الله تعالی همه را توفیق نصیب کند که در این روزهای مبارک عید خانواده های شهداء، زندانی ها، مجاهدین، مهاجرین و تمام مسلمانان ناتوان و بیچاره را نیز در خوشی خود شریک سازند و تا توان خویش احتیاجات آنها را مرفوع کنند.


اللهم حبب إلینا الإیمان وزینه فی قلوبنا وکره إلینا الکفر والفسوق والعصیان، واجعلنا من الراشدین، اللهم انصرنا على أعدائنا وأصلح أمورنا واهدنا لما فیه الخیر والصلاح فی دیننا ودنیانا. آمین
والسلام
خادم اسلام امیرالمؤمنین  ملا  اختر محمد منصور

 

۱۴۳۶/۱۲/۸ه ق

۱۳۹۴/۶/۳۱ ه ش

۲۰۱۵/۹/۲۲ م