پیام امارت اسلامی به علماء کرام جهان اسلام در مورد ایجاد کنفرانس احتمالی زیر عنوان علماء

 الحمدلله وکفی والصلوه والسلام علیه عباده الذین اصطفی: وبعد ! قال الله تعالی فی محکم التنزیل: …إِنَّمَا یَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ غَفُورٌ )فاطر:۲۸) علماء کرام محترم! السلام علیکم ورحمه الله وبرکاته از آنجائیکه به شما معلوم است با اتمام سلسلهء نبوت وظیفهء رهبری معنوی کافهء امت اسلامی ، اصلاح و تنویر […]

 الحمدلله وکفی والصلوه والسلام علیه عباده الذین اصطفی: وبعد !

قال الله تعالی فی محکم التنزیل:

…إِنَّمَا یَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ غَفُورٌ )فاطر:۲۸)

علماء کرام محترم! السلام علیکم ورحمه الله وبرکاته

از آنجائیکه به شما معلوم است با اتمام سلسلهء نبوت وظیفهء رهبری معنوی کافهء امت اسلامی ، اصلاح و تنویر آن به علماء کرام سپرده شده است و علماء کرام در کنار اصلاح انفرادی امت، مسئولیت سنگینی در برابر قضایای بزرگ مسلمانان دارند.

قضیهء جهاد جاری افغانستان اگر چه مسئله ای بسیار پیچیده و بالاتر از فهم نیست، اما در جملهء قضایای بزرگ امت اسلامی شمرده میشود.

  برایتان آشکار است که پانزده سال پیش چنین نظام اسلامی بر این سرزمین حاکم بود که حاکمیت سیاسی بر دوش قشر پاک، متعهد و مجاهد جامعه بود یعنی در دستان طلاب علوم دینی و علماء کرام بود، شریعت مقدس نافذ بود، حدود و قصاص جاری بود، حکم قرآنی امر بالمعروف و نهی عن المنکر اجرای شده و در هر بخش از زندگی سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هر فیصله تنها از روی قرآن و ارشادات نبوی انجام می گرفت.

مگر دشمنان تاریخی اسلام، آنهائیکه در چهارده قرن گذشته همیشه با اسلام و بصورت خصوصی با حاکمیت سیاسی اسلام دشمن نموده است، آنهائیکه در زمان جنگ های صلیبی و استعماری به امت اسلامی زیان های جبران ناپذیری وارد کرده اند؛ همان دشمنان تاریخی و غربی اسلام اینبار تحت ریاست آمریکا متحد شده اند، بر علیه امارت اسلامی موقف دشمن را اعلام کرده اند، نخست جنگ تبلیغاتی را آغاز کردند، پس از آن  نقشهء تعزیرات اقتصادی و محاصرهء سیاسی را عملی کردند و در قدم سوم  بشکل مستقیم بر کشور مستقل و نظام اسلامی ما تجاوز نظامی کردند.

کفار ظالم و متجاوز غربی نظام اسلامی ما را سرنگون کردند، خاک ما را اشغال کردند، ما در خانهء خود محکوم و مغلوب کردند، اختیار زمین و فضای ما را بدست گرفتند، در سرزمین ما بخاطر عملی کردند نقشه های جهانی خود میدان های هوایی و قرارگاه های نظامی بزرگی ایجاد کردند، برای تذلیل ملت سربلند، باعزت و مجاهد ما مزدوان فراری از جامعهء ما را آوردند و در اینجا حاکم ساختند.

 در مقابل تجاوز ظالمانهء آمریکا ملت ما اگر چه ستم ها و رنج های فراوانی کشید، مگر از سوی یک و نیم هزار علماء کرام  فتوای شروع جهاد داده شد، از بنابر ارشادات صریح دینی ذیل حکم فرضیت جهاد اعلام گردید.

ـــ وَاقْتُلُوهُمْ حَیْثُ ثَقِفْتُمُوهُمْ وَأَخْرِ‌جُوهُم مِّنْ حَیْثُ أَخْرَ‌جُوکُمْ ۚ وَالْفِتْنَهُ أَشَدُّ مِنَ الْقَتْلِ ۚ وَلَا تُقَاتِلُوهُمْ عِندَ الْمَسْجِدِ الْحَرَ‌امِ حَتَّىٰ یُقَاتِلُوکُمْ فِیهِ ۖ فَإِن قَاتَلُوکُمْ فَاقْتُلُوهُمْ ۗ کَذَٰلِکَ جَزَاءُ الْکَافِرِ‌ینَ ﴿۱۹۱﴾ بقره

ـــ أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلَى نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ( ۳۹)الَّذِینَ أُخْرِ‌جُوا مِن دِیَارِ‌هِم بِغَیْرِ‌ حَقٍّ إِلَّا أَن یَقُولُوا رَ‌بُّنَا اللَّـهُ ۗ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّـهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ‌ فِیهَا اسْمُ اللَّـهِ کَثِیرً‌ا ۗ وَلَیَنصُرَ‌نَّ اللَّـهُ مَن یَنصُرُ‌هُ ۗ إِنَّ اللَّـهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ ﴿۴۰﴾ سوره الحج ــ

ـــ وَعَنْ أَنَس بن مالک رضی الله عنه،قال  قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ : «جَاهِدُوا الْمُشْرِکِینَ بِأَمْوَالِکُمْ وَأَنْفُسِکُمْ وَأَلْسِنَتِکُمْ»[ رواه ابو داؤد ۳۲/۲ والنسائی ۷/۶ والحاکم ۸۱/۲].

حکم  فقه حنفی ـــ وَفی الهندیه (۸۸/۲) وَعَامَهِ الْمَشَایخِ رحمهم الله تعالى قَالُوا: الجِهادُ فَرْضٌ عَلَى کُلّ حَالٍ غَیْرَ أنَّهُ قَبْلَ النَّفِیرِ فَرْض کِفَایَه وَبَعْدَ النَّفِیرِ یَصِیرُ فَرْض عَیْنٍ وَهُوَ الصَّحِیْح، وَمَعْنَى النَّفِیرِ أنْ یُّخْبِرَ أهْل الْمَدِینَه أنَّ الْعَدُوَّ قَدْ جَاءَ یُرِیْدُ أنْفُسَکُمْ وَذُرَارِیْکُمْ وَأمْوَالَکُمْ فَإِذَا أُخْبِرُوا عَلَى هَذَا الْوَجْهِ افْتَرَضَ عَلَى کُلّ مَنْ قَدَرَ عَلَى الْجَهَادِ مِنْ أهْلِ تِلْکَ الْبَلْدَهِ أَنْ یَّخْرُجُوا لِلْجِهَادِ وَقَبْلَ هَذَا الْخَبَرِ کَانُوا فِی سَعَه أنْ لَّا یَخْرُجُوا.

ـــ وفی المبسوط للإمام السرخسی (۲-۱۰): ثم أمر رسول الله صلى الله وسلم بالقتال إذا کانت البدایه منهم فقال تعالى ﴿أُذِنَ لِلَّذِینَ یُقَاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا﴾ [البقره: ۱۹۱] أی: أذن لهم فی الدفع وقال تعالى ﴿فَإِنْ قَاتَلُوکُمْ فَاقْتُلُوهُمْ﴾ [البقره:۱۹۱] وقال تعالى ﴿وَإِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَهَا﴾ [الأنفال: ۶۱] ثم أمر بالبدایه بالقتال فقال تعالى ﴿وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَکُونَ فِتْنَهٌ﴾ [البقره: ۱۹۷]

بر اساس فتوای علماء کرام مجاهدین امارت اسلامی که رهبری واحدی داشت با عزم بلندش در مقابل تجاوز کفر قیام جهادی را اغاز کرد.

این مبارزهء جهادی در چهارده سال گذشته از مراحل مختلف سختی ها گذشته است، تا جائیکه زمانی تجاوزگران غربی در یک زمان در حدود ۱۳۰ هزار نظامی مسلح وارد کرده از خارج را همراه با تانک ها، توپ ها، طیارات و تکنالوجی پیشرفته مجهز کرده بود  و دها هزار تن از ملیشه های داخلی هم بر علیه مجاهدین اکمال و به  میدان جنگ با مجاهدین آورده شدند و همه را بر علیه ما به جنگ واداشتند، تجاوزگران بمباران شدیدی از هوا انجام دادند و مظالم تاریخی را مرتکب شدند اما با همهء تلاش ها نتوانستند ارادهء ملت مومن ما را شکست دهند.

لله الحمد با نصرت الله متعال و از برکت قربانی های ملت مجاهد ما در سالهای اخیر معادلهء جنگ معکوس گردید، مجاهدین در حال پیشروی و تجاوزگران در حال  عقب نشینی و فرار هستند، تاکنون بیرق های دها کشور متجاوز سربزیر شده است و تمام نظامیانش مجبور به فرار گردیده اند، تنها آمریکا، بریتانیا و چند کشور تجاوزگر باقی مانده اند که هنوز هم بر اشغال اصرار دارند، دها هزار عسکر این کشورها نیز مجبور به فرار از افغانستان شده اند و فقط تعداد محدودی نظامیان شان در قرارگاه های محاصره شده، وقت می گذرانند و لله الحمد در اکثریت ساحات افغانستان مجاهدین امارت اسلامی حاکم و احکام الله متعال  جاری است.

 مگر اشغالگران غربی با وجود اینکه الله متعال آنان را در میادین نبرد ذلیل و شکست داد اما  از عزم اشغالگرانهء خود عقب نشینی نکرده اند، اشغالگران برای تداوم اشغال غیر مستقیم خود پروسه های مختلفی بکار انداخته اند، که از این جمله یکی از  پروسه های مهم ان “پروسه ای تحت نام صلح ” است  که  در آن تلاش می ورزند تا زیر نام فتواهای جعلی و قانونی نشان دادن  ادارهء غلام کابل ، تسلیمی مجاهد و منصرف کردن آنان از جهاد است.

  دشمنان متجاوز اکنون تلاش می کنند که این قیام جهادی ملت افغان  را توسط حربه های سرد و تحت عناوین تبلیغات گمراه کننده، جنگ روانی، دسیسه های استخباراتی، فتواهای جعلی و پروسهء صلح  شکست دهند.

اشغالگران اراده نموده اند که مجاهدین را مجبور سازند تا از جهاد دست بکشند، دست های تسلیمی را بالا کرده و اشغالی را بپذیرند که نه برای پذیرفتن آن توحیه دینی و قرآنی وجود دارد و ضمیر و وجدان یک انسان توان پذیرفتن آنرا دارد.

در سلسلهء تلاش های  مشروعیت دادن به ادارهء نامشروع کابل و هیله و تبلیغات گمراه کننده تحت نام صلح اینبار دشمنان دین، کشور و استقلال ما میخواهند تا با فریب علماء کرام جهان و کشورهای اسلامی در شهر جدهء عربستان سعودی و یا هم اگر سعودی با آن موافقت نکند در کشور دیگری کنفرانسی تحت نام و عنوان علماء جهان اسلام دایر کند.

شورای برای نام “شورای صلح” ادارهء غلام کابل اعلام نموده است که این کنفرانس با ابتکار و خواست آنان ایجاد خواهد شد تا با پیشکش کردن معلومات غلط، وجود و حضور کفار اشغالگر در کشور اسلامی افغانستان مشروعیت داده و جهادبرحق مجاهدین را جنگ ناروا معرفی کنند. آنها کوشش می کنند که در افغانستان، جهاد مقدس و رسیده به سرمنزل مقصود و کامیابی را خونریزی ناروا قیاس و تعبیر کنند، چیزیکه بر خلاف طروق و نصوص شرعی خون انسان ها را می ریزاند و جهاد را بدنام می کند.

  ما به علماء کرام جهان اسلام، خصوصاً  علماء کرام کشورهای افغانستان، پاکستان، هند، عربستان سعودی و دیگر کشورهای عربی در روشنایی شریعت و اخوت اسلامی میخواهیم این پیام را برسانیم که:

شما بهتر میدانید که طاغوت آمریکایی ظالم ترین اشغالگر عصر امروز است که دست هایشان به خون صدها هزار مسلمان ما آلوده است و این نیز به شما معلوم است که ملت ما یک ملت مؤمن است، یک ملت ستمکشیده و غریب است که بیگانگان بر خانه اش تجاوز و هجوم آورده اند و همگان میدانید که  جهاد ملت ما تحت سرپرستی و هدایات علماء کرام دینی  به پیش می رود. مقاومت مشروع  در مقابل اشغالگر ظالم  آخرین تلاش یک ملت مظلوم است. شما میدانید که تحت عنوان صلح مجالست و نشست هایی به ابتکار اشغالگران و مزدوران آنان تنها بخاطر مغلوبیت ملت ما دایر می گردد و نیرنگ و فریب کنونی میدیای غربی نیز برایتان اشکار است که هر اندازه شما در تالار کنفرانس  سخن از حق و شریعت بزنید و یا بر  غرب تنقید کنید، همهء آن در درون تالار باقی می ماند و بیرون فقط آن  گفته ها و سخنان به گوش جهانیان رسانده میشود که به نفع آمریکا و به زیان جهاد مقدس و مسلمانان باشد و جهاد استوار بر اصول شریعت مقدس را تروریزم و جنگ ناروا معرفی می کنند و حواله را نیز به علماء می دهند، بناء بر این ما یکبار دیگر به شما یادآوری می کنیم که شرکت شما در اینگونه نشست های ظالمان، خدای ناکرده یکنوع کمک و همکاری با آنان تلقی نشود و خدای ناکرده مورد این وعید الله متعال قرار نگیرید که می فرماید:

   « وَلَا تَرْکَنُوٓا۟ إِلَى ٱلَّذِینَ ظَلَمُوا۟ فَتَمَسَّکُمُ ٱلنَّارُ وَمَا لَکُم مِّن دُونِ ٱللَّهِ مِنْ أَوْلِیَآءَ ثُمَّ لَا تُنصَرُونَ »ـ هود ۱۱۵ ). و یا همانگونه که رسول الله صلی الله علیه وسلم فرموده است : ( من مشى مع ظالم لیعینه وهو یعلم أنه ظالم فقد خرج من الإسلام. رواه الطبرانی.)

 علماء کرام معزز و محترم !

 امارت اسلامی بر نصرت الهی اتکاء و باور دارد که دشمنان اسلام، همانگونه که جنگ نظامی، کامیابی را نصیب آنان نکرد، همینگونه بازی های استخباراتی نیز روی کامیابی را نخواهد دید. اما بر اساس اخوت اسلامی از حکومت های جهان اسلامی آرزو داریم که زمینه را برای اینگونه مجالست و نشست ها مساعد نسازند. پیام برای علماء کرام اینست که در این نشست مذکور شرکت نکنند و در این باره تنها بر طبق فرموده و خواست کتاب الله، سنت رسول الله و ایمانداری فیصله کنند و نگذارند که کفار اشغالگر موجود در افغانستان با استفاده از شرکت شما و نام شما در هدف شوم خود کامیاب شوند. اگر حمایت علنی مجاهدین برایتان مشکل است و نمی توانید؛ پس میتوانید خود را از اینگونه دسایس ناروای کفار نجات داده و در نشست های فرمایشی شرکت نکنید.

 خدا کند که ما توانسته باشیم پیام و درد خود را به شما برسانیم، تا در آخرت بخاطر مرعات نکردن حقوق یکدیگر با عذاب و عقوبت مواجه نشویم.

وما علینا الا البلاغ ، حسبنا الله ونعم الوکیل نعم المولی ونعم نصیر

والسلام

امارت اسلامی افغانستان

۱۴۳۷/۱۱/۱۳ هـ ق

۱۳۹۵/۵/۲۶هـ  ش ــ ۲۰۱۶/۸/۱۶م