اعلامیه کمیسیون نظامی امارت اسلامی در مورد تلویزیون های استخباراتی طلوع و یک

واضح است که همزمان با تجاوز نظامی امریکایی ها بر افغانستان ، جنگ تبلیغاتی نیز از طرف استخبارات امریکا آغاز شده است که در طی آن به نام رسانه های آزاد ، تعدادی چینل نیز به وجود آمده است و تا کنون از طرف سفارت امریکا معاشات و بودیجۀ شان تامین می شود . تمام […]

واضح است که همزمان با تجاوز نظامی امریکایی ها بر افغانستان ، جنگ تبلیغاتی نیز از طرف استخبارات امریکا آغاز شده است که در طی آن به نام رسانه های آزاد ، تعدادی چینل نیز به وجود آمده است و تا کنون از طرف سفارت امریکا معاشات و بودیجۀ شان تامین می شود . تمام نشرات شان نیز بر اساس حمایت از اشغالگران امریکایی و اجیران شان ، بر ضد مبارزه و جهاد مشروع ملت قهرمان افغان ، به غرض سرکوب نمودن ارزش های اسلامی و به منظور از بین بردن وحدت ملی کشور ترتیب و به طور پروپاگند نشر می گردد .

از این جمله چینل های تلویزیونی طلوع و یک همان شبکه های تبلیغاتی اند که مسئولیت به پیش بردن اشغال فکری ، فرهنگی و تبلیغاتی کفار را بر عهده دارند ، این شبکه ها ، با حمایت گستردۀ امریکایی ها بر اقدار دینی و فرهنگی ما تمسخر نموده ، فحشاء و بی حجابی را نشر می کنند ، در اذهان نسل جوان بی دینی ، بداخلاقی ، خشونت ، قمار ، اختلاط و مجلس های مختلط و افکار مضر را پیچکاری می کننند و بطور اخص در مورد جهاد و مجاهدین تبلیغات مملو از نفرت و دشمنی عریان را تبلیغات می کنند .

یک مثال واضح نشرات شرم آگین و تبلیغات دروغین این شبکه های شیطانی این است که می گویند که در روز چهارم عید قربان هنگامی که مجاهدین امارت اسلامی مرکز ولسوالی قندوز را تصرف کردند ، خدای نا خواسته بر لیلیه دختران حمله نموده و دختران را بی آبرو کرده اند !

این شبکه های تلویزیونی این راپور دروغین را در حالی بطور مکرر نشر می کنند که مردم و شهریان قندوز این گفته را بشدت رد نموده و با حاضر گرفتن الله تعالی شهادت می دهند که در شب های عید ، تمام ادارات تعلیمی افغانستان و لیلیه اناث قندوز در رخصتی بودند وهیچ کسی در آن حضور نداشت .

مردم قندوز و تمام ملت افغان بدین باور اند که مجاهدین امارت اسلامی محافظین آبرو و ناموس ملت اند اما این شبکه های تبلیغاتی ، استخباراتی و نشر کنندۀ فحشاء طلوع و یک اند که آستین را برای توهین ، بی عزتی و بیغرت معرفی کردن ملت بالا زده اند و با اینگونه دروغ های آشکار عزت ملت را زیر سوال می برند که هرکس به آسانی آن را می داند.

به علت اینگونه رفتار های معاندانه و گستاخانۀ تلویزیون های طلوع و یک در مقابل ملت مجاهد افغان ، امارت اسلامی دیگر این رسانه ها را به حیث رسانه نمی شناسد بلکه آنان را در اهداف نظامی خویش داخل می کند .

پس از این هیچ یک کارمند ، نطاق ، دفتر ، تیم خبری و یا راپور دهندۀ این تلویزیون ها مصونیت نخواهد داشت ، کمیسیون نظامی امارت اسلامی به تمام مجاهدین خویش امر می کند که در مقابل هردو چینل های شیطانی اقدامات قاطعانه انجام دهند ، دیگر تمام خبرنگاران و همکاران این تلویزیون ها به عنوان افراد دشمن شناخته می شوند و مراکز این تلویزیون ها ، دفاتر و تمام گروپ های ارسالی شان اهداف نظامی به حساب می آیند که بطور مستقیم هدف قرار خواهند گرفت .

درخواست ما از تمام متعلقین این رسانه های شیطانی این است که خود را از دفاتر و خبرنگاران این تلویزیون ها دور نگاه داشته و تمام روابط شان را با آنان قطع نمایند . مردم از رفتن به دفاتر و شاخه های این رسانه و از اشتراک در پروگرام های شان و از دعوت خبرنگارهای شان به خانه های شان جدا خود داری کنند . کارشناسان از اشتراک در پروگرام های شان پرهیز نمایند و مردم مسلمان از تماشا آن جدا ممانعت نموده و آن را قاطعانه تحریم نمایند .

کمیسیون نظامی امارت اسلامی ، رسانه های وطن دوست و بی طرف را به نگاه قدر می نگرد و برای خبرنگاران رسانه های بیطرف ، فضای کاری پر امن را مساعد خواهد ساخت اما رسانه هایی که برای دشمنی دین و وطن کمر بسته اند و بجای نشر خبر و معلومات ، فقط دروغ های زهر آگین را نشر می کنند و بجای نفع ، ضرر شان برای ملت بیشتر باشد ، مجاهدین در مقابل آنان بی تفاوت نخواهند بود .

کمیسیون امور نظامی امارت اسلامی افغانستان

۱۴۳۶/۱۲/۲۸هـ ق

۱۳۹۴/۷/۲۰هـ ش ــ ۲۰۱۵/۱۰/۱۲م