اعلامیه کمیسیون زندانیان امارت اسلامی در مورد روش وحشیانه با زندانیان در بگرام

از چند روز به اینسو، عساکر اداره کابل در زندان بدنام بگرام بر زندانیان مظلوم بدون کدام موجب به ظلم و وحشت پرداخته است. مثال اینگونه برخورد در سال های گذشته دیده نشده بود، اینکه دلیل این عمل بزدلانه اداره کابل چه باشد، هنوز معلوم نیست. در جریان این موج وحشت، به تاریخ ۲۵ مارچ […]

از چند روز به اینسو، عساکر اداره کابل در زندان بدنام بگرام بر زندانیان مظلوم بدون کدام موجب به ظلم و وحشت پرداخته است.
مثال اینگونه برخورد در سال های گذشته دیده نشده بود، اینکه دلیل این عمل بزدلانه اداره کابل چه باشد، هنوز معلوم نیست.
در جریان این موج وحشت، به تاریخ ۲۵ مارچ سال جاری میلادی زندانیان در بلاک های پنجم و ششم بدون کدام دلیل واضح از آفتابی منع شدند. هرگاه بندی ها حق خود را خواستند، عساکر به لت و کوب شروع کردند، در نتیجه ۳۲ تن بندی ها شدیدا زخمی شدند، سپس برای تداوی اجازه هم داده نشدند که به کلینک صحی برده شوند.
بندی های را که به اثر لت و کوب زخمی شده بودند به شکل جزایی به بلاک «دلتا» انتقال دادند و دران جا برای شان نه دوا داده می شد، نه کمبل و نه هم غذا.
به دوام این وحشت ها، امروز یکبار دیگر در بلاک براوو با سلاح ها بر زندانیان هجوم بردند، یک بندی را جا بجا شهید کردند، شماری زیادی دیگر را تا حد کوما زد و کوب و بیش از هفتاد تن دیگر را زخمی کردند.
کمیسیون امور زندانیان امارت اسلامی درین آوان حساس اینگونه عمل بزدلانه و وحشیانه اداره کابل در برابر بندی های دست بسته را، به سخت ترین الفاظ تقبیح می کند.
نیز بر اداره جهانی صلیب سرخ، نهادهای حقوق بشر و دیگر سازمان های خیریه صدا می کند که جلو اینگونه برخورد ظالمانه در برابر زندانیان را بگیرند، برای رسیدگی به ضروریات زندانیان به گونه عاجل دست به کار شوند و باید ظلم و شکنجه زندانیان تقبیح شود.
اگر روش وحشیانه با زندانیان مظلوم به گونه عاجل متوقف نشود، کمیسیون امور زندانیان امارت اسلامی از مسئولین نظامی خواهد خواست که برای انتقام گیری ایشان، دست به اقدامات نظامی بزنند. ان شاء الله

کمیسیون امور زندانیان امارت اسلامی
۴/۸/۱۴۴۱هـ ق
۹/۱/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۳/۲۸م