اعلامیه کمیسیون تعلیم و تربیه و تحصیلات عالی امارت اسلامی در مورد حملات دشمن بر مراکز تعلیمی

به دوام وحشت ها و حملات بر مراکز تعلیمی، عساکر ضربتی خوست (مربوط اداره کابل) پلان دارند به بهانه امنیت بر مدارس دینی عملیات انجام دهند و طلبای مدارس دینی را از مدارس، راه ها و خانه های شان گرفتار کنند، که تا اکنون تعداد زیادی را گرفتار کرده و به شهادت هم رسانده اند. […]

به دوام وحشت ها و حملات بر مراکز تعلیمی، عساکر ضربتی خوست (مربوط اداره کابل) پلان دارند به بهانه امنیت بر مدارس دینی عملیات انجام دهند و طلبای مدارس دینی را از مدارس، راه ها و خانه های شان گرفتار کنند، که تا اکنون تعداد زیادی را گرفتار کرده و به شهادت هم رسانده اند.

اداره کابل به اساس عقده و دشمنی که با مراکز دینی، اماکن تعلیمی و علمای کرام دارد دست به اینگونه وحشت ها می زند و در گذشته نیز مراکز علمی و آموزشی را بدون کدام توجیه هدف حملات و وحشت ها قرار داده است. چون درین اواخر اینگونه حملات افزایش یافته و در بسیاری جاها سبب شهادت دانش آموزان و مردم بی گناه و بی دفاع ملکی گردیده، امارت اسلامی این وحشت ها و جنایات را به شدت تقبیح نموده و درین مورد از نهادهای جهانی و آزاد بشری، حقوقی و تعلیمی می خواهد که مسئولیت شان را در برابر این مظالم ایفا نموده و اینگونه اعمال عناصر ضد اسلام را محکوم کنند.

مراکز و ادارات تعلیمی که تنها برنامه های آموزشی را به پیش می برند و هیچگونه تحرکات نظامی دران وجود ندارد، باید هدف نظامی قرار نگیرند و گذاشته شوند که در فضای امن و اعتماد خدمات علمی انجام دهند.

کمیسیون تعلیم و تربیه و تحصیلات عالی یکبار دیگر اعلان می کند که هر گونه تجاوز بر مدارس، مکاتب و سائر ادارات تعلیمی به هر بهانه ای که باشد قابل توجیه نیست و نباید اداره کابل برای جنایات خود بهانه ای بتراشد.

کمیسیون تعلیم و تربیه و تحصیلات عالی امارت اسلامی افغانستان بر تمام ملت و ادارات و سازمان های علم و دانش پرور صدا می کند که به این بخش متوجه باشند و در چوکات امکانات خود برای جلوگیری از اینگونه جنایات دست به کار شوند.

کمیسیون تعلیم و تربیه و تحصیلات عالی
۲۸/۸/۱۴۴۲هـ ق
۲۱/۱/۱۴۰۰هـ ش ــ ۲۰۲۱/۴/۱۰م