اعلامیه کمیسیون تعلیم و تربیه در مورد حمله وحشیانه دشمن بر مراسم دستاربندی

با تاثر فراوان اطلاع حاصل نموده ایم که دشمنان علم و دانش در سلسله جنایات خود، روز گذشته در منطقه ریگی ولسوالی پنجوایی ولایت قندهار مراسم دستاربندی یک مدرسه دینی را مورد حملات بی رحمانه هاوان قرار داده است، که در نتیجه آن ۳ تن طفل شهید و ۴ تن دیگر زخمی شدند. انا لله […]

با تاثر فراوان اطلاع حاصل نموده ایم که دشمنان علم و دانش در سلسله جنایات خود، روز گذشته در منطقه ریگی ولسوالی پنجوایی ولایت قندهار مراسم دستاربندی یک مدرسه دینی را مورد حملات بی رحمانه هاوان قرار داده است، که در نتیجه آن ۳ تن طفل شهید و ۴ تن دیگر زخمی شدند. انا لله و انا الیه راجعون
ما این وحشت را به شدیدترین الفاظ تقبیح نموده، و خودرا در غم خانواده های دردمند شریک می دانیم، و برای شهدا از خداوند متعال جنت الفرودس و برای زخمیان شفای عاجل و کامل استدعا داریم.
از آغاز تا اکنون، اداره کابل کمپاین گسترده و امکانات دیگری را برای بی راه کردن نسل نو به کار انداخته است، تا نسل جوان ما را از علم و دانش بی بهره بسازد. همچنان در بخش نظامی نیز مراکز و پوسته های خود را در تعداد زیادی مراکز تعلیمی ساخته و از تخریب و بمبارد مساجد، مدارس، پوهنتون ها و مراکز علمی دریغ نورزیده است. شماری زیادی روحانیون، امامان مساجد و استادان پوهنتون را ترور کرده و کدرهای زیادی ملی را به شهادت رسانده است.
امارت اسلامی به دشمن واضح می سازد که حمله بر کدرهای علمی و ادارات تعلیمی عمل خلاف تمام اصول اسلامی، انسانی و بین المللی است. مراکز علمی سرمایه معنوی کشور ماست که نگهداری و پرورش آن وجیبه ملی ماست. دشمن با این کارهای شوم خود به جز اینکه خود را بیشتر منزوی و در بین ملت منفور بسازد، دیگر دستاوردی نخواهد داشت.
در پایان، یکبار دیگر بر تمام ادارات بشری و نهادهای حقوقی صدا می کنیم که تربیه نسل جوان و بقای ادارات تعلیمی، حق مسلم هر ملت است. این جنایات دشمنان دانش دیگر قابل تحمل نیست و باید ازان جلوگیری شود. تمام نهادهای بشری و حقوقی باید درین مورد مسئولیت شان را درک کنند و گام های جدی بردارند، تا دست اداره کابل از چنین کارهای ضد دانش کوتاه شود.

کمیسیون تعلیم و تربیه امارت اسلامی
۲۲/۷/۱۴۴۲هـ ق۱۶/۱۲/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۱/۳/۶م