اعلامیه کمیسیون امور زندانیان در مورد شهادت یکتن زخمی در توقیف‌خانه استخبارات اداره کابل در پروان

روز گذشته، یکتن اسیری که در حالت زخمی گرفتار شده‌بود در توقیف‌خانه امنیت ملی (استخبارات) ولایت پروان تحت شکنجه‌ها به شهادت رسانده‌شد. این مجاهد قاری شاپور پسر محمد نبی باشنده قریه محمدخیل ولسوالی سیدخیل ولایت پروان بود، که دو روز پیش از سوی دشمن در حالت زخمی گرفتار شده‌بود. به اساس معلومات دقیق، این اسیر […]

روز گذشته، یکتن اسیری که در حالت زخمی گرفتار شده‌بود در توقیف‌خانه امنیت ملی (استخبارات) ولایت پروان تحت شکنجه‌ها به شهادت رسانده‌شد.
این مجاهد قاری شاپور پسر محمد نبی باشنده قریه محمدخیل ولسوالی سیدخیل ولایت پروان بود، که دو روز پیش از سوی دشمن در حالت زخمی گرفتار شده‌بود.
به اساس معلومات دقیق، این اسیر از سوی کارمندان استخباراتی اداره کابل در اثنای تحقیقات بسیار با قساوت مورد شکنجه شدید قرار گرفت و دیروز به شهادت رسید.
امارت اسلامی به شهادت رساندن اسیران در تحت شکنجه را تقبیح نموده و جنایت جنگی می‌خواند‌.
این جنایت در حالی انجام می‌یابد که مقامات مختلف اداره کابل به‌گونه مکرر به افراد زیردست شان حکم داده‌اند اسیران جنگی را شهید کنند.
ما از ادارات جهانی حقوقی و نهادهای بشری می‌خواهیم به این‌گونه اعمال شوم دشمن متوجه شوند و برای جلوگیری از تکرار چنین جنایات مسئولیت شان را ایفا نمایند.

کمیسیون امور زندانیان امارت اسلامی
۱۲/۴/۱۴۴۲هـ ق
۷/۹/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۰/۱۱/۲۷م