اعلامیه کمیسیون امور زندانیان در مورد وفات یکتن بندی در زندان پلچرخی

با تاثر اطلاع حاصل نموده‌ایم که شب گذشته یکتن بندی در زندان مرکزی پلچرخی قاری محمد شریف پسر محمدجان به سبب بیماری که عائد حالش بود وفات نموده‌است. انا لله و انا الیه راجعون. مرحوم قاری محمد شریف که باشنده ولسوالی بهسود ولایت ننگرهار بود، از چند سال به اینسو از بیماری رنج می‌برد و […]

با تاثر اطلاع حاصل نموده‌ایم که شب گذشته یکتن بندی در زندان مرکزی پلچرخی قاری محمد شریف پسر محمدجان به سبب بیماری که عائد حالش بود وفات نموده‌است. انا لله و انا الیه راجعون.
مرحوم قاری محمد شریف که باشنده ولسوالی بهسود ولایت ننگرهار بود، از چند سال به اینسو از بیماری رنج می‌برد و به گونه مکرر از مسئولان زندان خواهان تداوی شده بود، اما متاسفانه، هیچ‌گونه توجه لازم صورت نگرفت و به سبب آن بیماری بالاخره وفات نمود.
کمیسیون امور زندانیان امارت اسلامی بی‌توجهی، برخورد ظالمانه و تداوی نکردن قصدی مسئولان زندان را که سبب وفات بندی مذکور شد، به الفاظ شدید تقبیح می‌کند.
همچنان یکبار دیگر از نهادهای بشری و ادارات حقوقی می‌خواهد که در باره وضعیت صحی زندانیان ما احساس مسئولیت نمایند، برای تداوی زندانیان بیمار دست به‌کار شوند و بر مقامات اداره کابل فشار بیاورند که با زندانیان برخورد انسانی داشته باشند و روند وحشت را متوقف بسازند.
ما برای بندی متوفی از خداوند متعال جنت الفردوس و برای خانواده و عزیزانش صبر جمیل و اجز جزیل استدعا داریم.

کمیسیون امور زندانیان امارت اسلامی
۲۶/۳/۱۴۴۲هـ ق
۲۲/۸/۱۳۹۹هـ ش ۲۰۲۰/۱۱/۱۲م