اعلامیه کمیسیون امور زندانیان در مورد شهادت یکتن بندی در زندان پلچرخی

با تاثر اطلاع حاصل نموده‌ایم که یکتن بندی هجرت‌الله پسر خیر محمد و نواسه حاجی امیرجان باشنده‌ی مرکز ولایت جوزجان، که از مدت زیادی در زندان به بیماری مبتلا شده بود، بیماری او به سبب عدم تداوی به مرض صعب العلاج تبدیل شد و زندگی خود را از دست داد. مقامات اداره کابل نه خود […]

با تاثر اطلاع حاصل نموده‌ایم که یکتن بندی هجرت‌الله پسر خیر محمد و نواسه حاجی امیرجان باشنده‌ی مرکز ولایت جوزجان، که از مدت زیادی در زندان به بیماری مبتلا شده بود، بیماری او به سبب عدم تداوی به مرض صعب العلاج تبدیل شد و زندگی خود را از دست داد.
مقامات اداره کابل نه خود شان تداوی لازم کردند و نه هم به وارثان او اجازه دادند که به‌جای مناسب برای تداوی انتقال بدهند، که بالاخره منجر به شهادت بندی نامبرده شد. انا لله و انا الیه راجعون.
امارت اسلامی بی‌توجهی مقامات اداره کابل در مورد این بندی را محکوم نموده، برای شهید جنت الفردوس، برای خانواده، عزیزان و متعلقین وی صبر جمیل و اجر جزیل استدعا دارد.
به مثل گذشته، یکبار دیگر از ادارات بشری و نهادهای حقوقی صدا می‌کنیم که بی‌توجهی، ظلم و شکنجه‌ی پیهم زندانیان در زندان‌های اداره کابل قابل تحمل نیست و باید ازان جلوگیری شود. تمام نهادهای بشری و حقوقی باید درین مورد مسئولیت خود را ادا نمایند، تا برای تداوی زندانیان بیمار در زندان‌های اداره گام‌های لازم برداشته و تدابیر جدی گرفته‌شود.

کمیسیون امور زندانیان امارت اسلامی
۶/۷/۱۴۴۲هــ ق
۳۰/۱۱/۱۳۹۹هـ ش ــ ۲۰۲۱/۲/۱۸م