اعلامیه مقام رهبری امارت اسلامی بمناسبت فتح شهر قندوز

بسم الله الرحمن الرحیم جای بسی حمد و شکر است که بالآخره با نصرت بیکران الله متعال و با مرحمت او تعالی ، مرکز ولایت بسیار مهم در شمال کشور یعنی ولایت قندوز من حیث اولین مرکز ولایتی به دست مجاهدین امارت اسلامی بحمدالله فتح گردید. ولله الحمد و المنه رهبری امارت اسلامی افغانستان ، […]

بسم الله الرحمن الرحیم

جای بسی حمد و شکر است که بالآخره با نصرت بیکران الله متعال و با مرحمت او تعالی ، مرکز ولایت بسیار مهم در شمال کشور یعنی ولایت قندوز من حیث اولین مرکز ولایتی به دست مجاهدین امارت اسلامی بحمدالله فتح گردید. ولله الحمد و المنه

رهبری امارت اسلامی افغانستان ، به تمام مجاهدین و عامۀ ملت مجاهد افغان ، این موفقیت بزرگ را تبریک می گوید و توصیه می کند که این فتح عظیم را با شکر و حمد الله تعالی و عبادت او تعالی جشن بگیرند .

امارت اسلامی در مورد فتح قندوز چند نقطۀ آتی الذکر را قابل تذکر می داند که باید به آن توجه جدی صورت گیرد :

۱ : – مجاهدین پس از اتمام عملیات و به دست آوردن اهداف نظامی ، به حفاظت از سر ، مال ، ملکیت ها و عزت ملت عزیز توجه جدی نمایند ، زیرا بسا اوقات فرصت طلبان و چپاول گران از اینگونه فضا و ماحول جنگی استفاده بد می کنند ، مجاهدین باید بیدار و هشیار باشند و اجازه ندهند که کسی به سر و مال مردم ملکی و یا به اموال عمومی بیت المال زیان برساند .

۲ : – مردم شهر قندوز باید بدانند که امارت اسلامی اراده و نیت تعرض به اموال مردم ، کشتن خود سرانه و بدون محکمه ، چور و چپاول و یا شکستن حریم خانۀ کسی را ندارد بلکه جلو اینگونه افعال و هرج و مرج را خواهد گرفت ، کسانی که با استفادۀ بد از وضعیت جنگی تلاش برای ارتکاب اینگونه جنایت می کنند آنان مجاهد نیستند ، مردم شهر باید برای جلوگیری از اینگونه اعمال و دستگیری و مجازات عاملین آن با مجاهدین امارت اسلامی همکاری نمایند .

۳ : – مردم شهر قندوز برای حفاظت از سر و مال خویش نباید هیچگونه تشویشی داشته باشند ، باید با بیغمی و آرامش به کارهای روز مرۀ زندگی شان ادامه دهند ، تاجران ملی ، کارگران ، کارمندان شفاخانه ها ، ادارات تعلیمی و تمام خدمات عمومی باید با اطمینان به کارهای روز مره و معمول شان ادامه دهند و از هیچ کس کدام احساس تشویش نکنند ، مجاهدین برادران آنان اند و برای حفاظت از سر ، مال و آبروی آنان متعهد اند ، مجاهدین فکر توهین و اذیت هیچ کس را ندارند بلکه نیت قدر دانی و آرامش ملت را در دل دارند .

۴ : – کدام مقام و یا عسکر مربوط به ادارۀ حکومتی اگر تا کنون در کدام منطقه ارادۀ جنگ دارد و یا از ترس انتقام خود را مخفی کرده است ، پیغام ما برایش این است که تبلیغات دشمن و بدگمانی را از ذهن خویش در مورد مجاهدین امارت اسلامی دور کند .

مجاهدین فکر انتقام ندارند ، بلکه با پیغام عفو آمده اند ، در سابق هدف و علت نشانه گرفتن آنان از طرف مجاهدین این بود که آنان در صف اشغالگران و رژیم اجیر عملا ایستاد بوده و وظیفه اجرا می کردند ، اکنون اگر آنان از این کردار شان منصرف می شوند و ارتباط شان را از صف مخالف بکلی قطع می کنند ، دروازۀ عفو امارت اسلامی بر روی آنان باز می باشد ، آنان می توانند با اطمینان به توسط پروگرام دعوت و ارشاد ، با مجاهدین رابطه برقرار نموده و تضمین حفاظت از سر و مال خویش را به دست آورند .

۵ : – این فتوحات نتیجۀ نصرت الله متعال و قربانی این ملت است ، لهذا مقامات ادارۀ اجیر کابل با جرأت این شکست شان را بپذیرند و دست آورد های مجاهدین را به استخبارات اجنبی منسوب نکنند و نه هم انتقام شکست شان را با بمباردمان کور کورانه و انداخت توپ خانه بالای خانه های مردم ملکی نگیرد و پیشرفت های مجاهدین را بعنوان یک حقیقت تلخ بپذیرد و با سینۀ سرد به آیندۀ خود و تمام کشور فکر کند ، حال دیگر آن وقت ها گذشته است که سخن ها و لاف های کلان دوستم ، وعده های پر فریب اشرف غنی و تبلیغات پوچ رسانه های غربی اذهان عامه را اغفال کند .

والسلام

خادم اسلام امیر المؤ منین ملا اختر محمد منصور

۱۴۳۶/۱۲/۱۴هـ ق

۱۳۹۴/۷/۶هـ ش ــ ۲۰۱۵/۹/۲۸م