اعلامیه امارت اسلامی در پیوند به تلفات ناشی از زلزله در حوزه غرب کشور

با تأثر فراوان آگاهی یافتیم که امروز در اثر زلزله در هرات، بادغیس و شمار دیگری از ولایات به تعدادی از هموطنان خسارات مالی و جانی رسیده است. امارت اسلامی افغانستان به تمام شهدای این حادثه المناک بهشت برین و به مجروحین شفای عاجل تمنا دارد و برای خانواده های که عزیزان شان را از […]

با تأثر فراوان آگاهی یافتیم که امروز در اثر زلزله در هرات، بادغیس و شمار دیگری از ولایات به تعدادی از هموطنان خسارات مالی و جانی رسیده است.
امارت اسلامی افغانستان به تمام شهدای این حادثه المناک بهشت برین و به مجروحین شفای عاجل تمنا دارد و برای خانواده های که عزیزان شان را از دست داده اند، تسلیت عمیق خویش را ابراز میکند.
از درگاه الله تعالی استدعا می‌نماییم که مردم ما را در حفظ و امان خود داشته باشد، برای آسیب دیدگان نعم البدل ارزانی فرماید و در آینده از چنین مصیبت ها نجات شان بدهد.
به تمام ارگانهای مربوطه نظامی و خدماتی امارت اسلامی هدایت می دهیم که به مناطق زلزله زده به گونه عاجل خود را برسانند، امکانات را برای انتقال مجروحین به شفاخانه ها فراهم نمایند، برای بی سرپناهان سرپناه و در قسمت رساندن مواد خوراکی، اقدامات عاجل را انجام دهند.
به همین ترتیب، ارگان های امنیتی باید از تمام امکانات زمینی و هوایی خود برای نجات آنانی که زیر آوارها گیر مانده اند، استفاده کنند.
ما همچنان از هموطنان ثروتمند خود می خواهیم که هر گونه همکاری و کمک های ممکنه شان را به برادران مصیبت زده خود انجام دهند، والسلام.
امارت اسلامی افغانستان
۲۲/۳/۱۴۴۵هـ ق
۱۵/۷/۱۴۰۲هـ ش ــ ۲۰۲۳/۱۰/۷ م