اعلامیه امارت اسلامی در پیوند به بمباردمان و محدودیت های وحشیانه در نوار غزۀ فلسطین

از چند روز بدینسو که بمباردمان ها و حملات وحشیانه از سوی اسرائیل غاصب بالای مردم مظلوم و بیچارۀ فلسطین جریان دارد، هزاران تن بی سرپناه شده اند و هنوز هم به آنان گفته شده که بیشتر از یک میلیون فلسطینی خانه های شان را ترک کنند، صدها زن، کودک و محاسن سفید شهید و […]

از چند روز بدینسو که بمباردمان ها و حملات وحشیانه از سوی اسرائیل غاصب بالای مردم مظلوم و بیچارۀ فلسطین جریان دارد، هزاران تن بی سرپناه شده اند و هنوز هم به آنان گفته شده که بیشتر از یک میلیون فلسطینی خانه های شان را ترک کنند، صدها زن، کودک و محاسن سفید شهید و شمار زیادی از خانه های مسکونی ویران شده اند.
همچنان تحریمات از سوی اسرائیلی های غاصب سنگین تر شده میرود و رهبران اسرائیل به گونه رسمی اعلام نموده اند که مواد خوراکی، آب، ادویه جات و تیل که همه مواد اولیه ضروری و حیاتی برای انسان ها است، هیچ یک به غزه اجازه داده نشود.
امارت اسلامی این وحشت بزرگ انسانی را به شدیدترین الفاظ محکوم می کند.
یکبار دیگر مراتب تسلیت و حمایت خویش را از مردم مظلوم فلسطین اعلام می نماید و از سایر کشورهای اسلامی نیز می خواهد که از فلسطینیان مظلوم دستگیری نموده و در این امتحان بزرگ الهی بی تفاوت باقی نمانند.
همچنان آن عده کشورها و سازمان ها که در کشورهای مستقل دیگر برای مداخلات شان از موضوعات انسانی و حقوق بشری به ویژه حقوق زنان و کودکان استفاده می کنند، چرا اکنون در حق تلفی آشکار زنان، مردان و اطفال فلسطین و مظلومیت آنان خاموش هستند و یا هم از غاصبین حمایت می کنند؟
بناً آشکار می گردد که در حقیقت برای آنان حقوق بشری ارزش ندارد، بلکه این شعار تنها آن زمان به کار گرفته می شود که به اهداف شوم سیاسی و استخباراتی شان کاملاً پیوند داشته باشد، در غیر آن، انسان فلسطین(کودک، زن و محاسن سفید) بشر نیست؟
حیثیت و موثریت سازمان ملل متحد و شورای امنیت در این موضوع برای همه جوامع معلوم می شود.
در منطقۀ شمال نوار غزه، تلاش برای بی خانمان ساختن جبری ۱.۲ میلیون فلسطینی و پلان الحاق مناطق فلسطین یک جنایت جنگی است و در این رابطه موقف غیر موثر جامعۀ جهانی و نظم کنونی جهانی، ناکامی بی سابقه را نشان میدهد.
امارت اسلامی افغانستان بالای تمام جهان به خصوص بالای کشورهای اسلامی و سازمان همکاری های اسلامی صدا بلند می کند که هرچه زودتر به قضیۀ فلسطین رسیدگی صورت گیرد و از وحشت و اقدامات مهارنشدنی اسرائیل به زودترین فرصت جلوگیری شود، در غیر آن در نتیجه وضعیت جاری در آنجا، مسئولیت هرگونه فاجعه انسانی به دوش همه خواهد بود.
امارت اسلامی افغانستان
۲۹/۳/۱۴۴۵هـ ق
۲۲/۷/۱۴۰۲هـ ش ــ ۲۰۲۳/۱۰/۱۴م