اعلامیه امارت اسلامی در واکنش به بمباردمان امریکا و بریتانیا بالای کشور یمن

بسم الله الرحمن الرحیم امارت اسلامی افغانستان بمباردمان کشور یمن از سوی امریکا و بریتانیا را به شدیدترین الفاظ محکوم می کند. ما این بمباردمان را نقض آشکار اصول بین المللی و پیچیده ساختن بحران در منطقه می دانیم که عملاً امنیت و ثبات خاور میانه و تمام کشورهای منطقه را به خطر جدی مواجه […]

بسم الله الرحمن الرحیم

امارت اسلامی افغانستان بمباردمان کشور یمن از سوی امریکا و بریتانیا را به شدیدترین الفاظ محکوم می کند.

ما این بمباردمان را نقض آشکار اصول بین المللی و پیچیده ساختن بحران در منطقه می دانیم که عملاً امنیت و ثبات خاور میانه و تمام کشورهای منطقه را به خطر جدی مواجه ساخته است.

امریکا و شرکای آن باید از تجاوزها و ناکامی های گذشته شان عبرت بگیرند.

با تاسف کشورهای تاثیرگذار منطقه و جهان نتوانستند جلو نسل کشی فلسطینان توسط رژیم صهیونیستی را بگیرند و نبود اقدامات مؤثر در این خصوص باعث گردید که جنگ در سایر کشورها گسترش یابد و منطقه دچار ناامنی و بی ثباتی شود.

از حمایت جنایات اسرائیل تا حمله بر یمن، همه عملکردهای غیرانسانی، تحریک آمیز و تجاوز مستقیم بالای ملت های مسلمان می باشد.

مردم امریکا و بریتانیا باید حکومت های شان را به سرکشی، تمرد و فعالیت های ضد بشری اجازه ندهند، زیرا در نتیجۀ این گونه اقدامات ظالمانه، ملت های متذکره نیز ضرر و صدمه خواهند دید.

امارت اسلامی افغانستان از کشورهای مسلمان می خواهد که از فلسطین و سایر کشورهای مسلمان حمایت نمایند و در این شرایط حساس، اختلافات کوچک را کنار بگذارند و بحیث یک امت در قبال مظلومان، مکلفیت خویش را ادا نمایند.

همچنان از کشورهای تاثیرگذار می خواهیم که به منظور جلوگیری از بی ثباتی بیشتر در منطقه دست به کار شوند و بالای رژیم صهیونیستی و حامیان آن فشار کامل وارد نمایند تا کشتار جمعی مردم در فلسطین و بمباردمان بالای یمن به گونۀ عاجل متوقف گردد و به یک راه حل دایمی برای قضیۀ فلسطین دست یابند.

والسلام

 

امارت اسلامی افغانستان

۱۴۴۵/۷/۱ھ ق

۱۴۰۲/۱۰/۲۳ھ ش – ۲۰۲۴/۱/۱۳م