اعلامیه امارت اسلامی در مورد چهاردهمین سالگرد واقعه یازدهم سپتمبر

حوالی چهارده سال قبل ، اشغالگران امریکایی به بهانۀ واقعۀ یازدهم سپتمبر، اقدام به اشغال کشور اسلامی ما و ایجاد تهدید بزرگ در منطقه کردند . این همان وقت بود که امریکای امروزی که از هر طرف کوبیده شده است ، در اوج غرور و تکبر قرار داشت ، بجای عقل و منطق از زور […]

حوالی چهارده سال قبل ، اشغالگران امریکایی به بهانۀ واقعۀ یازدهم سپتمبر، اقدام به اشغال کشور اسلامی ما و ایجاد تهدید بزرگ در منطقه کردند .

این همان وقت بود که امریکای امروزی که از هر طرف کوبیده شده است ، در اوج غرور و تکبر قرار داشت ، بجای عقل و منطق از زور و بد معاشی کار میگرفت .

با آغاز اشغال امریکایی ، ملت غیور و قهرمان افغان ، بنا بر مکلفیت دینی و ملی خویش ، جهاد بزرگ راه آزادی را آغاز کردند که در طول چهارده سال گذشته ، امریکایی ها و همپیمانان شان چنان زیان هایی را متحمل شدند که در تاریخ معاصر هیچ کسی نظیر آن را ندیده است .

امریکا حیثیت جهانی بدمعاشی و رهبری خویش را از دست داد ، قدرت نظامی اش زیر سوال رفت ، اقتصادش به زانو در آمد و اکنون با رقبای جهانی خود ، بجای جرف زور و قدرت از صلح و آرامش سخن می گوید .

اینکه امریکا پس از واقعه سپتمبر تا چه حد متضرر گشته است ، حقایق زیادی از این سخن در آینده وقتی که سیاسیون امریکایی به خود بیایند آشکار خواهد شد اما آنجه که هم اکنون برای امریکا و دیگر مستکبرین بعنوان عبرت یاد آور شده می توانیم این است که آنان باید برای جلوگیری از اتفاقات همچو واقعه سپتمبر ، دیگر ملت ها را اشغال و استعمار نکنند بلکه دست های شان را از گلوی عالم اسلام کوتاه کنند ، سیاست های خارجی خود را طوری تتظیم کنند که با دیگر ملت ها بر اساس معیارها تعامل صورت گیرد ، از سیاست زور و قدرت با دیگر ملت ها باید پرهیز گردد ، با ملل مظلوم بشمول افغانستان ، از اشغال ، و طولانی کردن اشغال باید ممانعت صورت گیرد ، و با سیاست سالم و معقول باید زندگی امریکایی ها را حفاظت کنند .

اگر اینطور نشود ، بلکه بمانند سابق به اهداف اشغالگرانۀ شان ادامه داده و بر سیاست های جنگ طلبانۀ شان پا فشاری کنند ، پس ملت ها اکنون بیدار شده اند ، دیگر در مقابل هرگونه سیاست های ظالمانۀ امریکا موقف گرفته خواهد شد و ملت ها حتما درمقابل شان خواهند ایستاد .

اینکه امروز مردم افغان با مجبوریت برای به دست آوردن استقلال و آزادی کشور عزیز خود مبارزه می کنند ، این یک حق مسلم و مبارزۀ مشروع شان است .

متاسفانه ! تعدادی از دالر خوارهای امریکایی ، بی ضمیرها و چهره های فورخته شده ، آزاری های جهاد و بدنام کنندگان مجاهدین ، متصدیان شر و فساد ، یا تعدادی جاهل و اشخاص بیخبر می خواهند که مبارزه و جهاد مقدس بر علیه کفر و استعمار در تحت قیادت امارت اسلامی را محصول مداخلات دو کشور معرفی کنند ، این قربانی های عظیم و این قهرمانی های بزرگ در راه آزادی را کار حلقات مخفی استخباراتی جلوه داده و بر تاریخ مملو از شرم و ننگ خویش پرده بیاندازند .

این اتهامات و دروغ پردازی ها نمی تواند که مبارۀ مشروع و جهاد مقدس ملت ما را بدنام نموده و یا آن را از مسیرش منحرف نماید ، امارت اسلامی افتخار رهبری جهاد پر افتخار جاری کشور را بحمدالله در کارنامۀ خود دارد که با فضل و مرحمت الله متعال کمر کفر را شکست ، تاریخ ما ثابت کرده است که ما یک ملت آزاد و استقلال طلب هستیم ، این ملت هیچ گاه بر غلامی و اجنبی پروری با هم اتفاق نخواهد کرد ، اینکه جهاد امروزی با حمایت قاطع تمام ملت مظلوم ادامه دارد ، ثابت می کند که این راه همان راه پدران و نیاکان ما است که دیروز شوری اشغالگر و پیش از آن اشغالگران انگلیسی را شکست داد و نزدیک است که متحدین اشغالگر به سرکردگی امریکا را نیز بطور کامل از کشور بیرون براند ،ان شاءالله تعالی، وما ذالک علی الله بعزیز.

امارت اسلامی افغانستان

۱۴۳۶/۱۱/۲۷هـ ق

 ۱۳۹۴/۶/۲۰هـ ش ــ ۲۰۱۵/۹/۱۱م