اعلامیه امارت اسلامی در مورد موقف ملل متحد ، بمباردمان ناتو و تلفات ملکی

ما از گذشته به این باوریم که اشغالگران امریکایی و متحدین شان در زیر چتر ناتو ، ارادۀ اشغال دراز مدت افغانستان را دارند ، تا بدین وسیله منطقه را از خاک افغانستان زیر کنترول خود داشته باشند ، ملت ها را تهدید نموده و به ظلم و وحشت شان ادامه بدهند . اینکه امریکایی […]

ما از گذشته به این باوریم که اشغالگران امریکایی و متحدین شان در زیر چتر ناتو ، ارادۀ اشغال دراز مدت افغانستان را دارند ، تا بدین وسیله منطقه را از خاک افغانستان زیر کنترول خود داشته باشند ، ملت ها را تهدید نموده و به ظلم و وحشت شان ادامه بدهند .

اینکه امریکایی ها و یا کشورهای عضو ناتو از کم نمودن نیروهای شان در افغانستان و انجام ندادن حملات بر افغان ها سخن می گفتند و می گفتند که در بخش تعلیم و آموزش نیروهای اجیر شان با آنان کمک می کنند، این سخن ها را درحقیقت برای آرام کردن و فریب دادن ملت های شان می گفتند اما عملا از اشغال دست بر نداشته اند .

امروز ناتو رسما اعلان کرد که به بمباری ها و وحشت آفرینی های خود در افغانستان ادامه می دهد .

امارت اسلامی این اعلان ناتو و بمباردمان عملی شان را که در قندوز انجام داده و باعث کشته و زخمی شدن مردم ملکی در این ولایت شدند ، با شدید ترین الفاظ تقبیح می کند ، اینکه ادارۀ ملل متحد فتح قندوز توسط مجاهدین را تقبیح کرده است و با مبارزۀ مشروع ما مخالفت کرده و بر عکس بر اشغال طرف مقابل و تمام مظالمش چشم های خود را بسته است ، ما این گونه موقف بدور از انصاف شان را به هیچ وجه قابل توجیه نمی دانیم ، همچو موقف ها در حقیقت بمعنای جرأت بخشیدن عمدی به اشغالگران و اجیران داخلی شان برای ارتکاب ظلم ها و جرایم هرچه بیشتر در افغانستان است .

اکنون اگر به مردم ملکی در این بمباردمان های کورکورانه تلفات وارد می گردد ، ملل متحد برای آن چه جوابی دارد ، فقط این را خواهند گفت که ما تحقیقات می کنیم و یا اینکه این اعمال بطور عمدی صورت نگرفته است ، حتی عاملین آن عذر خواهی هم بکنند اما این هیچ فایده ای ندارد .

سرمنشی ملل متحد در حالی عملیات آزادی خواهانۀ ما را نکوهش می کند که بعضی از حلقات از ما می خواهند که به ملل متحد رول و نقش ثالثی داده شود که در قضیه افغانستان فیصله بیطرفانه انجام دهد !!!!

ما از ملت خویش می خواهیم ، چونکه اشغالگران امریکایی و ناتو از اهداف اشغالگرانه وشوم شان عقب نشینی نکرده اند لذا ملت مجاهد افغان برای آزادی کامل کشور ، تلاش های جهادی شان را با قوت بیشتر از پیش ادامه داده و در مقابل اراده های منحوس اشغالگران با اتحاد کامل و با بهادری و جرأت بشدت مقاومت نمایند تا کشور اشغال شدۀ خویش را از چنگال اشغالگران و غلامان اجیر شان بطور کامل خارج نمایند و به آنان درس عبرت تاریخی بدهند .

امارت اسلامی افغانستان

۱۴۳۶/۱۲/۱۵هـ ق

۱۳۹۴/۷/۷/هـ ش ــ ۲۰۱۵/۹/۲۹م