اعلامیه امارت اسلامی در مورد خروج ترجمانان نیروهای خارجی از کشور

در دوره‌ی بیست ساله اشغال، شماری زیادی افغان‌ها فریب خوردند و در پهلوی نیروهای خارجی به حیث ترجمان، محافظین و عناوین دیگر قرار گرفتند، اما اکنون که نیروهای خارجی از افغانستان خارج می‌شوند، این افغان‌ها هم که در مورد جان خود ترس دارند، می‌خواهند از کشور فرار کنند. به همه‌ی این افراد از سوی امارت […]

در دوره‌ی بیست ساله اشغال، شماری زیادی افغان‌ها فریب خوردند و در پهلوی نیروهای خارجی به حیث ترجمان، محافظین و عناوین دیگر قرار گرفتند، اما اکنون که نیروهای خارجی از افغانستان خارج می‌شوند، این افغان‌ها هم که در مورد جان خود ترس دارند، می‌خواهند از کشور فرار کنند.
به همه‌ی این افراد از سوی امارت اسلامی خبر داده می‌شود که باید با ابراز پشیمانی بر گذشته‌ی شان، در آینده چنین راهی را اختیار نکنند که خیانت با اسلام و کشور دانسته می‌شود.
اما اکنون باید هیچکسی از کشور فرار نه کند، امارت اسلامی با آن‌ها کار ندارد، بلکه دعوت می‌دهد که به زندگی عادی شان برگردند و اگر در رشته‌ای تخصص دارند به کشور خود خدمت نمایند. از طرف ما تهدیدی به آن‌ها متوجه نیست.
ما زمانی آن‌ها را دشمن خود می‌دانستیم که مستقیما در صف دشمن ما ایستاده بودند، اما هرگاه آن‌ها صف دشمن را ترک کنند و بخواهند که به حیث یک فرد عادی افغان در کشور خود زندگی کنند، هیچگونه مشکلی به آن‌ها پیش نخواهد شد و باید ترس نداشته باشند و به زندگی آرام در کشور خود ادامه دهند، و اگر کسی تهدیدی را به جان خود بهانه می‌گیرد و برای رفتن به خارج کیس سازی جعلی می نماید، این مشکل خود اوست، نه مشکل مجاهدین امارت اسلامی.

امارت اسلامی افغانستان
۲۶/۱۰/۱۴۴۲هـ ق
۱۷/۳/۱۴۰۰هـ ش ــ ۲۰۲۱/۶/۷م